AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Har lest at det er mange som har vært i min situasjon om dette. Mange som har følt seg frustrerte og følt det urettferdig når man betalte i godtro. Alle sier man kommer ingen vei med å klage. Mange må bare finne seg i å betale likevell. Men synes dette er svært firkantet, man må vel ha noen rettigheter på sin side, man har jo tross alt betalt for en plass, hva ellers har man betalt for? Må da være noe man kan gjøre? Man kan klage til parkeringsklagenemda det hvet jeg, men man hører at det er lite vits i slike saker. Anonymkode: 4c17f...db3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Min erfaring er at det er lite vits i å klage. Det er ditt ansvar å oppgi rett registreringsnummer i appen. Jeg har klart å oppgi reg. nummeret på min manns bil et par ganger (har begge bilene lagret. Forsøkte meg på en klage første gangen, den ble blankt avslått, så den andre gangen betalte jeg bare boten. Anonymkode: d7891...d7c
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 Nja, når hele systemet er basert på at du legger inn registreringsnummeret på bilen synes jeg ikke det er så himla rart om du må ta ansvaret selv hvis du taster feil (eller velger feil bil fra lista). Det holder jo ikke å bevise at du har betalt for en plass. For hvordan har du tenkt å bevise i etterkant at den bilen du faktisk betalte for ikke stod der, men befant seg et helt annet sted? Hadde det vært så enkelt kunne jo folk spekulert i å kjøre to biler, og bare betale parkering for en av dem. Anonymkode: 68d0a...d9d 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 Skjønner man føler det håpløst, jeg også. Kanskje enklere å bare betale og legge det fra seg. Klar over at det er eget ansvar å registrere riktig, men synes det er så firkantet når man faktisk har betalt for en parkeringsplass i et tidsrom. Har jeg da betalt for en ledig parkeringsplass, jeg har i teorien betalt for å parkere en bil i det parkeringshuset, det har jeg da gjort. Synes derfor det er rart man ikke kommer noe vei med å klage Anonymkode: 4c17f...db3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 Jeg stod parkert i 4 timer en gang med feil reg.nr. registrert. Og fikk ingen bot! 😀😀 Anonymkode: 76b4e...edc
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forsøkte meg på en klage første gangen, den ble blankt avslått, så den andre gangen betalte jeg bare boten. Anonymkode: d7891...d7c så du bare fortsetter å gjøre samme feil? Anonymkode: 06c55...7b3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, når hele systemet er basert på at du legger inn registreringsnummeret på bilen synes jeg ikke det er så himla rart om du må ta ansvaret selv hvis du taster feil (eller velger feil bil fra lista). Det holder jo ikke å bevise at du har betalt for en plass. For hvordan har du tenkt å bevise i etterkant at den bilen du faktisk betalte for ikke stod der, men befant seg et helt annet sted? Hadde det vært så enkelt kunne jo folk spekulert i å kjøre to biler, og bare betale parkering for en av dem. Anonymkode: 68d0a...d9d Det kunne man jo funnet ut av😅 bare ringer de som kjøpte min gamle bil å hører hvor de hadde bilen sin den dagen😁 Få det skriftlig fra dem at de ikke parkerte i det parkeringshuset den dagen Anonymkode: 4c17f...db3
Gjest frøken_1975 Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 Jeg valgte feil et sted hvor det var 2 stk rett ved siden av hverandre. Fikk faktisk boten slettet, med beskjed om at det kun skjedde den ene gangen. Mulig å være heldig:)
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kunne man jo funnet ut av😅 bare ringer de som kjøpte min gamle bil å hører hvor de hadde bilen sin den dagen😁 Få det skriftlig fra dem at de ikke parkerte i det parkeringshuset den dagen Anonymkode: 4c17f...db3 Det er jo et ganske spesielt tilfelle om du betaler for en bil du ikke lenger eier. Det er nok mye mer vanlig at folk betaler for bilen til samboeren/ektefellen, og da blir bevisbyrden litt vanskeligere. Anonymkode: 68d0a...d9d
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo et ganske spesielt tilfelle om du betaler for en bil du ikke lenger eier. Det er nok mye mer vanlig at folk betaler for bilen til samboeren/ektefellen, og da blir bevisbyrden litt vanskeligere. Anonymkode: 68d0a...d9d Ja helt enig, sant det🤔 da er jo noe jeg kunne ha skrevet i klagen👍 Anonymkode: 4c17f...db3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, når hele systemet er basert på at du legger inn registreringsnummeret på bilen synes jeg ikke det er så himla rart om du må ta ansvaret selv hvis du taster feil (eller velger feil bil fra lista). Det holder jo ikke å bevise at du har betalt for en plass. For hvordan har du tenkt å bevise i etterkant at den bilen du faktisk betalte for ikke stod der, men befant seg et helt annet sted? Hadde det vært så enkelt kunne jo folk spekulert i å kjøre to biler, og bare betale parkering for en av dem. Anonymkode: 68d0a...d9d kjøpe to biler for å slippe å betale parkering høres vel ikke så veldig realistisk ut. Jeg betalte for en venninne som ikke hadde app, og tastet ett siffer feil i farten. Det ble bot, og ingen nåde. Den bilen som jeg faktisk betalte for hører til i et fylke 100 mil vekke, så jeg tror det skulle vært mulig å sannsynliggjøre at den ikke var der, ja, hvis jeg hadde tatt kontakt med eieren. Det gjorde jeg ikke, for easypark viste til en helt firkantet avgjørelse i presendenssarkivet sitt, som gjør at jeg bare ikke gidder, for jeg kommer ikke til å vinne. Men jeg mener virkelig at de tar feil når de ikke tillater bevis for at bilen faktisk ikke var der, og jeg hadde kvittering for at jeg faktisk hadde betalt for å sette fra en bil på det stedet i det tidsrommet! Anonymkode: ebcbf...537
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lest at det er mange som har vært i min situasjon om dette. Mange som har følt seg frustrerte og følt det urettferdig når man betalte i godtro. Alle sier man kommer ingen vei med å klage. Mange må bare finne seg i å betale likevell. Men synes dette er svært firkantet, man må vel ha noen rettigheter på sin side, man har jo tross alt betalt for en plass, hva ellers har man betalt for? Må da være noe man kan gjøre? Man kan klage til parkeringsklagenemda det hvet jeg, men man hører at det er lite vits i slike saker. Anonymkode: 4c17f...db3 Leser du netingelsene for registrering i den typen apper så står det klart og tydelig for folk flest at du selv er ansvarlig for at du taster inn rett data, altså rett reg nummer på bilen. Taster du feil uten å oppdage det selv, så er det deg selv å takke. Taster du feil kontonummer når du overfører penger til noen, så er også det ditt eget ansvar, hvorfor skal noen andre stilles til ansvar for ditt slurv? Hvor vanskelig er det å kontrollere seg selv? Klarer du ikke taste fem tall og to bokstaver riktig, så får du legge bort hele telefonen. Anonymkode: a999b...a90 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: kjøpe to biler for å slippe å betale parkering høres vel ikke så veldig realistisk ut. Jeg betalte for en venninne som ikke hadde app, og tastet ett siffer feil i farten. Det ble bot, og ingen nåde. Den bilen som jeg faktisk betalte for hører til i et fylke 100 mil vekke, så jeg tror det skulle vært mulig å sannsynliggjøre at den ikke var der, ja, hvis jeg hadde tatt kontakt med eieren. Det gjorde jeg ikke, for easypark viste til en helt firkantet avgjørelse i presendenssarkivet sitt, som gjør at jeg bare ikke gidder, for jeg kommer ikke til å vinne. Men jeg mener virkelig at de tar feil når de ikke tillater bevis for at bilen faktisk ikke var der, og jeg hadde kvittering for at jeg faktisk hadde betalt for å sette fra en bil på det stedet i det tidsrommet! Anonymkode: ebcbf...537 Ja er nettopp dette som er sååå frustrerende, man føler seg helt maktesløs, derfor jeg lurer på om det er noe man kan gjøre🤔 man føler seg så tråkket på. Vi kunne jo laget en Facebook spørreundersøkelse eller noe🤔 stå sammen å få meningene Våres frem på en måte🤔 Anonymkode: 4c17f...db3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 Du bør klage. Poenget med er at man skal betale for tiden man står parkert. Hvordan betalingen registreres er bare et teknisk spørsmål. Tilbyder har fått pengene sine og kunden har fått tjenesten. Det er det grunnleggende. En sammelignbar situasjon er en faktura for et eller annet. Hvor kunden betaler til rett tid og til rett kontonummer, men oppgir feil referanse i fakturafeltet. Betyr det at kunden må betale en gang til? Nei. Det samme vil parkeringsnemmda si hvis du klager. Anonymkode: 83567...1ef 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #15 Skrevet 30. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser du netingelsene for registrering i den typen apper så står det klart og tydelig for folk flest at du selv er ansvarlig for at du taster inn rett data, altså rett reg nummer på bilen. Taster du feil uten å oppdage det selv, så er det deg selv å takke. Taster du feil kontonummer når du overfører penger til noen, så er også det ditt eget ansvar, hvorfor skal noen andre stilles til ansvar for ditt slurv? Hvor vanskelig er det å kontrollere seg selv? Klarer du ikke taste fem tall og to bokstaver riktig, så får du legge bort hele telefonen. Anonymkode: a999b...a90 Selvfølgelig er det vårt eget ansvar å skrive riktig. Men av og til er man uheldig, og som medmennesker så går det an å ha litt forståelse til hverandre. Som sagt man har betalt for en parkeringsplass. Om man kan komme med beviser osv så har faktisk firmaene lov å bruke skjønn. Anonymkode: 4c17f...db3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #16 Skrevet 30. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leser du netingelsene for registrering i den typen apper så står det klart og tydelig for folk flest at du selv er ansvarlig for at du taster inn rett data, altså rett reg nummer på bilen. Taster du feil uten å oppdage det selv, så er det deg selv å takke. Taster du feil kontonummer når du overfører penger til noen, så er også det ditt eget ansvar, hvorfor skal noen andre stilles til ansvar for ditt slurv? Hvor vanskelig er det å kontrollere seg selv? Klarer du ikke taste fem tall og to bokstaver riktig, så får du legge bort hele telefonen. Anonymkode: a999b...a90 Dette kan ikke sammnelignines fordi når du taster feil kontonummer kommer ikke pengen frem til mottaker. Altså har ikke mottaker fått betalt for tjenesten sin. Når du taster feil reg. nr. på bilen har Easypark fått pengene. Den riktige sammenligningen blir dermed overføre penger med rett kontonummer til rett tid, men med feil referanse. Må du da betale regningen en gang til? Nei. Anonymkode: 83567...1ef
Buddhahode Skrevet 30. desember 2018 #17 Skrevet 30. desember 2018 Tastet ett siffer feil i registreringsnummeret, og jeg fikk ikke slettet boten selv om jeg hadde betalt for parkering. Kjipe penger.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #18 Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, Buddhahode skrev: Tastet ett siffer feil i registreringsnummeret, og jeg fikk ikke slettet boten selv om jeg hadde betalt for parkering. Kjipe penger. Ja utrolig kjipt og provoserende, burde ikke være slik Anonymkode: 4c17f...db3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #19 Skrevet 30. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kan ikke sammnelignines fordi når du taster feil kontonummer kommer ikke pengen frem til mottaker. Altså har ikke mottaker fått betalt for tjenesten sin. Når du taster feil reg. nr. på bilen har Easypark fått pengene. Den riktige sammenligningen blir dermed overføre penger med rett kontonummer til rett tid, men med feil referanse. Må du da betale regningen en gang til? Nei. Anonymkode: 83567...1ef Står det noe sted at jeg i mitt eksempel snakker om å betale en faktura? Nei, jeg taler om å overføre penger til noen, for eksempel etter kjøp privat eller overføringer mellom egne kontoer i to ulike banker. Når en leser så feil i en tekst og å tillegge andres tekst egen mening og egen vinkling så er det ikke rart at en mener andre skal rette opp en egne feil når en taster fem sifre og to bokstaver feil i en parkeringsapp. Klarer man ikke å taste bilens regnummer riktig, så er en verken egnet til å kjøre eller parkere og betale for parkeringen. Ved feiltasting i appen så oppfyller en heller ikke betingelsene for bruk av appen. Dette blir for dumt. Anonymkode: a999b...a90 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #20 Skrevet 30. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Står det noe sted at jeg i mitt eksempel snakker om å betale en faktura? Nei, jeg taler om å overføre penger til noen, for eksempel etter kjøp privat eller overføringer mellom egne kontoer i to ulike banker. Når en leser så feil i en tekst og å tillegge andres tekst egen mening og egen vinkling så er det ikke rart at en mener andre skal rette opp en egne feil når en taster fem sifre og to bokstaver feil i en parkeringsapp. Klarer man ikke å taste bilens regnummer riktig, så er en verken egnet til å kjøre eller parkere og betale for parkeringen. Ved feiltasting i appen så oppfyller en heller ikke betingelsene for bruk av appen. Dette blir for dumt. Anonymkode: a999b...a90 Jeg tastet ikke inn feil reg nummer, på Easypark kommer det opp en liste over alle reg nummer man har brukt, jeg kom ganske enkelt bort i feil reg nummer, altså min gamle bil som er solgt. Så du trenger ikke å skrive som jeg er helt inkompetent, dette er en veldig vanlig feil altfor mange har gjort om man har det litt travelt. Anonymkode: 4c17f...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå