Gå til innhold

Flere enn meg som koser seg med Olsenbanden i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg digger de filmene! Favoritten min er den første, jeg ler så jeg nesten tisser på meg. :hoho: Snakker selvfølgelig om den originale Olsenbanden (jada, vet at den opprinnelig er dansk, men den originale norske med Arve Opsahl, Carsten Byhring og Sverre Holm), junior gidder jeg ikke se om jeg får et Frans Jäger pengeskap for det en gang. :fnise: 

Liker du Olsenbanden og hvilken film er din favoritt? Favorittscener? Og dere som mener at Olsenbanden er barnslig (kommer garantert noen sånne svar om hvor baaaaarnslig Olsenbanden er) er noen pappskaller, hengerumper og spissrumpa ammatører! Ja, ammatører. Ikke amatører, men ammatører! 

Anonymkode: 67a95...de8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1,3 og 5 er mine favoritter. 

Anonymkode: f47a0...5c1

• Liker 1
Skrevet

Liker godt scenen i bunkeren. Og Valborg som øvelseskjører. 

Anonymkode: 9fbaa...936

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke filmer jeg syns er så spesielle. Det er som med ribba, greit i julen 😂

Anonymkode: cf864...8fe

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker godt scenen i bunkeren. Og Valborg som øvelseskjører. 

Anonymkode: 9fbaa...936

Og den biljakten med Valborg bak rattet på slutten av samme film! :hoho: så den tidligere idag. Digger når dansken sitter på gyngestolen og til slutt detter bakover så Kjell får reddet Egon og Benny også. Da er Kjell fornøyd med seg selv, haha. 

Skrevet

Ler når Kjell skremmer han fyren i kjelleren, kledd som en kokk. Det er så dårlig at det blir morsomt :fnise:

Skrevet

Har filmene på DVD. Jeg husker de fra da jeg var barn. Favoritt senene er i starten av hver film hvor Egon kommer ut fra fengselet. 

Anonymkode: d3c26...0e4

Skrevet

Har dere sett hvordan olsenbanden guttene som spilte dem ser ut i dag? Drit kjekke jo😍😍 De hadde også en reunion der de sang «valborg oh oh yeah yeah». Jeg smalt

Anonymkode: 04262...be3

Skrevet

Jeg er motsatt, liker ikke voksen versjonen. Aldri gjort det. Olsenbanden jr derimot, de liker jeg. Men ikke de siste filmene da, men de 3 første.
Er i 30 årene og regner med de fleste på min alder liker voksenversjonen. Aldri likt den, vet ikke helt hvorfor.

Anonymkode: f4097...087

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er motsatt, liker ikke voksen versjonen. Aldri gjort det. Olsenbanden jr derimot, de liker jeg. Men ikke de siste filmene da, men de 3 første.
Er i 30 årene og regner med de fleste på min alder liker voksenversjonen. Aldri likt den, vet ikke helt hvorfor.

Anonymkode: f4097...087

Enig!

Anonymkode: 04262...be3

Skrevet

Jaaa, jeg elsker Olsenbanden-filmene! Men jeg syns det er dårlig gjort av TV2/TV2ZEBRA å ikke sende de i riktig rekkefølge! Det er not riss alt, om enn ikke så veldig stor, en rød tråd i filmene!

Anonymkode: e7c9f...b83

• Liker 3
Skrevet

Stans i kongens navn!

Anonymkode: c33f4...ba7

• Liker 4
Skrevet

Flott å se hvordan Oslo så ut før i tiden.

• Liker 10
Skrevet

Har ikke sett dem nå i jula, men har fått meg mang en god latter før. Den ultimate favorittscenen er der de sprenger seg gjennom en vegg i  takt med musikken. (Husker ikke om det er konserthus eller opera de liksom skal være i.) 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Cata skrev:

Har ikke sett dem nå i jula, men har fått meg mang en god latter før. Den ultimate favorittscenen er der de sprenger seg gjennom en vegg i  takt med musikken. (Husker ikke om det er konserthus eller opera de liksom skal være i.) 

Nathionaltheatret. Så den senest idag, hehe.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nathionaltheatret. Så den senest idag, hehe.

Søren. Den scenen burde jeg i det minste fått med meg. :ler: 

Skrevet
2 minutter siden, Cata skrev:

Søren. Den scenen burde jeg i det minste fått med meg. :ler: 

Ja, den er så konge. :ler: jeg kan ikke noe for det, men jeg digger de filmene og må se de i julen. Norsk humor på det beste, mye bedre enn dagens slitsomme standup-komikere. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Filmene er herlige.  Joda, gamle og slitte men enkel og god humor.  Kan ikke si det samme om en del nye humor serier og filmer som spiller på å være vulgære.

Endret av Stina234
  • Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Brannslangen skrev:

Flott å se hvordan Oslo så ut før i tiden.

Flere av scenene er spilt inn andre steder, bl.a. Krøderbanen/Vikersund og Steinsletta i Hole.

Anonymkode: 2e4b8...572

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 30 og vokste opp med de filmene her, de gikk hver lørdag kveld og jeg satt og lo meg skakk med pappa, herlige minner. 

Anonymkode: 47b9c...b1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...