The Kitten Skrevet 30. desember 2018 #41 Skrevet 30. desember 2018 For du tror ikke kostnadene ved amputasjoner ville vært veldig store, TS? Hva skulle alle disse folkene jobbet med f.eks?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #42 Skrevet 30. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ryggmarksrefleksen hos de fleste vil være at amuputasjoner som straff er inhumant. Men er de egentlig det? Amputasjoner som straff er som regel forbundet med middelalderen eller middelalderske samfunn. Hvor amputasjoner ble utført på en grotesk måte. Mye av aversjonen mot amputasjoner er knyttet til metoden, ikke at lemmene i seg selv ble borte. I et moderne samfunn kan amputasjoner gjøres på en ordentlig måte. Den groteske delen av det er dermed borte. Det som gjenstår er om det er inhumant å bli fradømt for eksempel sine armer. I så fall hvorfor? Å amputere som straff kan erstatte fengsel i sin helhet. Noe som betyr at samfunnet sparer enorme summer i fengselskosntader. Og samfunnet får en tilnærmet garanti for at for eksempel en voldtektsdømt ikke gjentar sine handlinger, i og med at han ikke har noen armer. Den dømte slipper å sone halve livet i en boks. Som i seg selv kan diskuteres er tortur av verste sort, og i alle fall ikke noe bedre enn å miste armene. Anonymkode: da169...b5d Jeg synes samfunnet er amputert nok allerede. Anonymkode: d5dc0...33d
Mari Y Skrevet 31. desember 2018 #43 Skrevet 31. desember 2018 (endret) 3 timer siden, loveli skrev: Eneste amputasjoner jeg er for er amputasjon av penis for voldtektsmenn. (Og skjede for kvinnelige sexforbrytere.) Ellers er det helt idiotisk. 🤣🤣 Hmm.. Kastrering/sterilisering funker da ikke? Om jeg ikke tar feil sitter sexen i hodet, og du kan likevel fortsatt gjennomfoere et overgrep. Endret 31. desember 2018 av Mari Y 1
Mari Y Skrevet 31. desember 2018 #44 Skrevet 31. desember 2018 2 timer siden, loveli skrev: Vet ikke, spør kirurgen. Man fjerner vel egentlig ikke. Men man gjør noe med testiklene på menn. Jeg tror man fjerner eggstokkene på kvinner så de ikke får barn
Gjest loveli Skrevet 31. desember 2018 #45 Skrevet 31. desember 2018 4 minutter siden, Mari Y skrev: Hmm.. Kastrering/sterilisering funker da ikke? Om jeg ikke tar feil sitter sexen i hodet, og du kan likevel gjennomfoere et overgrep Sant nok, men kanskje man tenker seg om 2 ganger før man bruker pikken som våpen og voldtar noen. Et par år i fengsel skremmer åpenbart ikke. Nå blir saken med 90% sannsynlighet bare henlagt da, så...
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #46 Skrevet 31. desember 2018 Hva om personen i etterkant viste seg å være uskyldig. "Ops, skal gå å hente armene dine fra søppelbøtta, ett øyeblikk" Anonymkode: 7cf9d...a82 2
Mari Y Skrevet 31. desember 2018 #47 Skrevet 31. desember 2018 7 timer siden, loveli skrev: Sant nok, men kanskje man tenker seg om 2 ganger før man bruker pikken som våpen og voldtar noen. Et par år i fengsel skremmer åpenbart ikke. Nå blir saken med 90% sannsynlighet bare henlagt da, så... Nei, jeg tror det har vesentlig lite og å si, egentlig. Man bruker bedoevelse. Husker jeg rett, er gjengjeldelsesfaren ganske lav for slike lovbrudd. Dessuten, hadde det hatt noen hensikt og å kastrere hvem som helst i frykt for og å voldta? Det ville vel vaert et overgrep i seg selv? Dessuten kan man fortsatt ha sex forstaar jeg det rett. Så det hindrer fortsatt ikke et overgrep
Mari Y Skrevet 31. desember 2018 #48 Skrevet 31. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva om personen i etterkant viste seg å være uskyldig. "Ops, skal gå å hente armene dine fra søppelbøtta, ett øyeblikk" Anonymkode: 7cf9d...a82 Fakta og sosiale medier går sjeldent ikke godt sammen.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #49 Skrevet 31. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fjerner man en skjede? Anonymkode: ad422...c3b Man lukker igjen vagina. Dette utføres allerede på kvinner som har kraftig underlivsprolaps som ikke har bedres med standard kirurgi. Ofte eldre. Anonymkode: a5de7...76c
addict Skrevet 31. desember 2018 #50 Skrevet 31. desember 2018 Kvinneguiden slutter aldri å sjokkere.
Gjest loveli Skrevet 31. desember 2018 #51 Skrevet 31. desember 2018 1 time siden, Mari Y skrev: Nei, jeg tror det har vesentlig lite og å si, egentlig. Man bruker bedoevelse. Husker jeg rett, er gjengjeldelsesfaren ganske lav for slike lovbrudd. Dessuten, hadde det hatt noen hensikt og å kastrere hvem som helst i frykt for og å voldta? Det ville vel vaert et overgrep i seg selv? Dessuten kan man fortsatt ha sex forstaar jeg det rett. Så det hindrer fortsatt ikke et overgrep Det var aldri tema, men svaret mitt er nei. Selvfølgelig ville det vært et overgrep i seg selv. Og overgrep kan man gjøre med fingre, munn og gjenstander selvfølgelig. Å amputere penis og baller på en overgrepsmann ville ikke kunne forhindret det. Jeg skriver at jeg tror det ville gjort menn reddere for å voldta i utgangspunktet. Pikken er ofte det kjæreste en mann har. Jeg tror de seksuelle førstegangsforbrytelsene for menn ville gått ned. Men det er ikke sånn voldsomt seriøst ment, det var bare en tanke jeg fikk da jeg leste HI, som jeg tolket ganske useriøst og deror svarte useriøst.
Mari Y Skrevet 31. desember 2018 #52 Skrevet 31. desember 2018 (endret) 6 timer siden, loveli skrev: Det var aldri tema, men svaret mitt er nei. Selvfølgelig ville det vært et overgrep i seg selv. Og overgrep kan man gjøre med fingre, munn og gjenstander selvfølgelig. Å amputere penis og baller på en overgrepsmann ville ikke kunne forhindret det. Jeg skriver at jeg tror det ville gjort menn reddere for å voldta i utgangspunktet. Pikken er ofte det kjæreste en mann har. Jeg tror de seksuelle førstegangsforbrytelsene for menn ville gått ned. Men det er ikke sånn voldsomt seriøst ment, det var bare en tanke jeg fikk da jeg leste HI, som jeg tolket ganske useriøst og deror svarte useriøst. Det er jo en del av temaet rundt kjemisk kastrering i alle fall. Derfor er det hoyst relevant når man drar det opp. Dette har alt med kjemisk kastrering som forebyggende tiltak og å gjøre. Jeg tviler på at du får forhindret en voldtekt enn så lenge det fortsatt er fysisk mulig og å gjennomfoere. Da boer man stille seg spoerrende om hvorvidt det og å opptre avskrekkende vil vaere preventivt. Dessuten straffer man ikke foer vedkommende har blitt doemt. Hvis logikken er at man skal kastrere foer man har begaatt et seksuelt overgrep. Måtte man ikke da gå etter alle sammen? Dessuten er det ikke så avskrekkende, heller, da det gjøres med bedoevelse. Vel, kjemisk kastrering funker egentlig ikke så veldig av det jeg vet Endret 31. desember 2018 av Mari Y
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #53 Skrevet 1. januar 2019 Alle voldtektsmenn bør få pikken amputert hvertfall! Anonymkode: 31ff3...2a4
Edie Skrevet 2. januar 2019 #54 Skrevet 2. januar 2019 Ryddet for spekulasjoner, brukerangrep og latterliggjøring. Edie, adm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå