AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Jeg har en veninne som ikke unner meg å ha penger. Jeg tjener litt mer en henne, dette vet hun, og hun gir stadig utrykk for at hun ikke liker dette. Jeg skjønner ikke hvorfor hun bryr seg. Jeg snakker nesten aldri om økonomien min, men det er alltid hun som tar det opp. Har sagt det er en privatsak og at jeg ikke vil snakke om det, men da blir hun veldig sur. Hun sier ofte, en dag så har du plutselig ingen inntekt, det kan skje, ikke mitt problem det, også smiler hun nesten ondskapsfullt, hvorfor? Hvis jeg ikke kjøper noe når vi er ute foreksempel så får jeg høre at jeg er gjerrig. Hva gjør jeg? Vi er voksne og jeg syns dette er barnslig oppførsel. Anonymkode: 87983...008 1
nordlending Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Det der hadde jeg ikke orket. Hun får finne bedre ting å snakke om enn lønna deres. Lønna har ingenting med vennskapet deres å gjøre. 5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 Hadde det vært en god venninne, så hadde hun unnet deg alt godt. Det inkluderer en god økonomi. Nå går vi snart inn i et nytt år. Det kan være en god mulighet til å tenke over om dette er et vennskap du skal gidde å ta vare på?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 Sjalusi og hersketeknikk. Dropp henne. Anonymkode: 5cc9e...451 2
Jellybean Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 hvorfor gidder du å forholde deg til sånne mennesker? 3
visp Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Det er litt lett å si at man skal droppe en venn pga noe sånt når det ikke er en selv med dette problemet. De fleste har vel hatt venner som har hatt noen uheldige sider som man bare tåler, men som kan vokse seg større etterhvert. Neste gang hun kommenterer noe så bør du spørre henne rett ut: "Det høres ut som om du ikke syns jeg fortjener lønna mi, stemmer det?" Det vil jo frambringe skam i henne og hun vil nok nekte og bortforklare, men da har du satt igang noe som etterhvert får henne til å tie stille. Neste gang hun kaller deg gjerrig, kan du f.eks. svare med: "Ja, du sier alltid at jeg er gjerrig. Mener du det virkelig, for det er temmelig frekt syns jeg". Svaret hennes vil sikkert bli at hun tuller jo bare- blablabla og da kan du svare med at det er jo bare irriterende og at hun burde kunne lese av reaksjonen din at det ikke finnes morsomt. 5
Gjest O.G. Skrevet 31. desember 2018 #7 Skrevet 31. desember 2018 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en veninne som ikke unner meg å ha penger. Jeg tjener litt mer en henne, dette vet hun, og hun gir stadig utrykk for at hun ikke liker dette. Jeg skjønner ikke hvorfor hun bryr seg. Jeg snakker nesten aldri om økonomien min, men det er alltid hun som tar det opp. Har sagt det er en privatsak og at jeg ikke vil snakke om det, men da blir hun veldig sur. Hun sier ofte, en dag så har du plutselig ingen inntekt, det kan skje, ikke mitt problem det, også smiler hun nesten ondskapsfullt, hvorfor? Hvis jeg ikke kjøper noe når vi er ute foreksempel så får jeg høre at jeg er gjerrig. Hva gjør jeg? Vi er voksne og jeg syns dette er barnslig oppførsel. Anonymkode: 87983...008 Du svarer tilbake: Riktig, det er ikke ditt problem og du trenger ikke å bekymre deg, jeg vil klare å få meg ny jobb og kanskje tjene enda mer enn det jeg gjør nå, og så begynner du å snakke om noe annet. Endret 31. desember 2018 av O.G.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå