Gå til innhold

Er jeg utakknemlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Okei min stemor, har aldri følt hun har likt meg noe særlig egentlig, men så har det seg slik at min far døde for et par år siden. så er ikke lenge siden å det har jo vært tung stund osv da så dere vet den historien men, jeg har 1 lillebror på den siden av familien.. jeg tror hun aldri elsket min far heller siden hun var sånn importert dame fra fillipinene som var 20 år yngre 

men greia er at i julegave med henne så fikk jeg mokkabønner å det er ikke for å være frekk men jeg synes det var en ganske kald gave. hun er en dame med god råd for pappa hadde mye penger å de var gift.. men ærlig talt jeg vet ikke kanskje jeg overreagerer men mokkabønner. jeg hadde tilogmed blitt mer glad for en fin kopp til 10kr eller hva som helst men jeg liker ikke mokkabønner engang. jeg vil nesten heller ikke fått gave enn å få mokkabønner, hadde vært en ting om hun hadde veldig dårlig råd. men når hun har så god råd at hun velger å pusse opp huset som pappa hadde allerede pusset opp fint, hun er bare ikke fornøyd med utseende å reiser til utlandet med pengene å sånn... vet ikke

jeg bare blir litt sånn ugh.. men vet ikke hva dere tenker men overreagerer jeg(btw jeg sitter ikke å tenker på dette daglig! men bare vil vite om jeg faktisk har rett til å være litt misfornøyd) kom forresten på det nå vil bare vite

Anonymkode: b3478...c2b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg bare hadde åpnet gaven, tenkt *blah* å lagt den fra meg eller gitt den til noen andre. Noen julegaver er faktisk rævva, men i dag er jo ikke det lov å si, man skal jo bli taknemlig for en rull med søppelsekker liksom. 

Anonymkode: 7d390...f23

• Liker 13
Skrevet

Ja, det har du så absolutt rett til. 

Anonymkode: fe3c2...1f3

• Liker 7
Skrevet

De fleste får en eller annen gave man ikke liker. Get over it

Anonymkode: 7679d...1e7

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

så negativ du er da! om du hadde lest hele innlegget skriver jeg at det er ikke noe jeg sitter å tenker å grubler over hver eneste dag men ville bare høre her hva andre tenker. skal du bare kommentere nedlatende kan du likså godt la være å kommentere. 

• Liker 8
Skrevet

Ja, det er en veldig merkelig gave. Ville tenkt at hun har pakket inn noe hun fant liggende i skapet..

Men om dere ikke liker hverandre, behøver dere å ha noe kontakt etter at din far gikk bort? 

Og har hun kjøpt deg ut av huset? Du og din bror skal jo i hovedsak arve din far, og hun skal vel kun arve 25% eller deromkring?

Anonymkode: a3674...26b

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hva vil du med dette innlegget?

Endret av Liven_
Skrevet

Jeg hadde takket og åpnet pakken for å dele med de andre og ikke tenkt mer på det. 

Anonymkode: 7af04...d7c

Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 8c500...cca

• Liker 1
Skrevet

Du har lov til å være misfornøyd! Man er vel ikke utakknemlig selv om man ikke blir superfornøyd med alle gavene. Her handler det vel hverken om pris eller selve gaven, men at hun kjøper noe som veldig viser dårlig engasjement.. Og det at du vet at hun har god råd pga din far, gjør vel at forventningene blir høyere enn en eske sjokolade. 

Selv fikk jeg ingen gave fra min far, ikke barna mine heller.. jeg blir veldig skuffa, fordi jeg vet at han har råd. Men han engasjerer seg ikke 😥

Anonymkode: 0828d...534

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er en veldig merkelig gave. Ville tenkt at hun har pakket inn noe hun fant liggende i skapet..

Men om dere ikke liker hverandre, behøver dere å ha noe kontakt etter at din far gikk bort? 

Og har hun kjøpt deg ut av huset? Du og din bror skal jo i hovedsak arve din far, og hun skal vel kun arve 25% eller deromkring?

Er det ikke ektefellen som arver alt?

Anonymkode: 94b06...36b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke ektefellen som arver alt?

Nei, ikke om han hadde barn fra før. Da har hun ikke krav på å sitte i uskiftet bo. 

Anonymkode: 36c52...4f7

• Liker 1
Skrevet
22 minutter siden, Liven_ said:

Hva vil du med settle innlegget?

:klo:

Anonymkode: 51757...8e4

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke om han hadde barn fra før. Da har hun ikke krav på å sitte i uskiftet bo. 

Anonymkode: 36c52...4f7

Hva menes med uskiftet bo?

Skrevet

Uskiftet bo er når gjenlevende ektefelle fortsetter å bo i deres felles hjem, ved at arveoppgjøret til avdødes barn utsettes til gjenlevende ektefelle dør, eller får ny samboer. Dersom avdøde hadde særkullsbarn må disse godta dette, uskifte er altså avhengig av en godkjennelse fra særkullsbarn. 

• Liker 1
Gjest Julekjedsomhet
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke akkurat snakk om smak, det var en simpel gave. Selv jeg som vokste opp på 70-tallet med foreldre med dårlig råd har aldri sett noen gi noen andre mokkabønner. Man velger i det minste ut en fin konfekteske, og det er noe man bare gir tli venner, ikke familie. Til familie finner man noe bedre, ærlig talt.

Skrevet

Det er lov å bli skuffet når noen ikke gidder å legge en bitteliten tanke i det de gir bort engang - det er sykt mye jeg heller ville foretrukket framfor mokkabønner i grunn. Så med mindre det er noe du er veldig glad i, synes jeg du hadde grunn til å bli litt skuffet over det. Hvor mye vits det er å gå og tenke over den gaven i lengre tid er noe annet.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi har ikke erklært at vi ikke liker hverandre, går mer i det at jeg har alltid følt hun ikke liker meg

Skrevet

NB! Trolletråd. TS svarer jo bare på spørsmål som kan hause diskusjonen opp ang. dårlig datter/svigermor forhold, men svarer ikke på  noen spørsmål relatert til hvordan arveretten ble fordelt.

Anonymkode: 8044b...d89

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NB! Trolletråd. TS svarer jo bare på spørsmål som kan hause diskusjonen opp ang. dårlig datter/svigermor forhold, men svarer ikke på  noen spørsmål relatert til hvordan arveretten ble fordelt.

Anonymkode: 8044b...d89

Helt klart et troll. Den rike stemora i uskiftet bo står ikke til troende. Klarer karakteristisk nok å hisse seg opp over et helt normalt svar om at alle får gaver de ikke synes noe særlig om, så glem det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...