AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Noen sjans for at man kan få pengene i stedet for å bytte? Fikk så utrolig mange gaver fra samme plass😊 Anonymkode: 07f3b...ea2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Tviler sterkt på det. Men det skader ikke å forhøre seg med det aktuelle stedet. Anonymkode: a24ae...ac7 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 Det er fra KID - butikken Anonymkode: 07f3b...ea2
Belima Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 https://www.kid.no/kundeservice/kjoepsinformasjon/angrerett-bytte-og-retur/
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 Takk for linken😊 Anonymkode: 07f3b...ea2
Dr. A. Kula Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 1 time siden, Belima skrev: https://www.kid.no/kundeservice/kjoepsinformasjon/angrerett-bytte-og-retur/ Den informasjonen synes å bare gjelde om varen er kjøpt gjennom nettbutikken til Kid. Er varen kjøpt i fysisk butikk kan det være andre vilkår. Selv om du altså kan gå til fysisk butikk for å få penger igjen for nettkjøp. Men som det fremgår får du ikke pengene igjen i butikken, men får registrert og avtalt utbetalingsmåte. Alle nettkjøp er underlagt kjøpsloven som gir angrefrist utenom ordinært utsalgssted (fysisk butikk), så angreretten i nettbutikken følger av loven. Kjøp i butikk har ikke samme lovfestede rett til angrefrist, så det er ikke sikkert Kid gir refusjon om varen(e) er kjøpt i butikk. Dersom gavene er kjøpt tidlig i desember i nett utkikk, kan også angrefristen være utløpt. Sjekk med gavegiveren. 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 Jeg har fått tilgodelapper, og så kjøpt en vare med den og fått en ordinær vanlig kvittering. Har man vanlig kvittering kan man bytte varen på samme måte som om man angrer på et kjøp man betaler for, å få tilbake pengene. Dette er jo å snike seg litt rundt systemet, og du må nok frem og tilbake til butikken i flere omganger for å ikke bli gjennomskuet. Også tror jeg noen butikker har begynt å ha kvitteringer der det står om man har betalt med tilgodelapp/gavekort, og da blir det fort vanskelig. Anonymkode: d6cfc...a82 2
~ Ada ~ Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 11 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Den informasjonen synes å bare gjelde om varen er kjøpt gjennom nettbutikken til Kid. Er varen kjøpt i fysisk butikk kan det være andre vilkår. Selv om du altså kan gå til fysisk butikk for å få penger igjen for nettkjøp. Men som det fremgår får du ikke pengene igjen i butikken, men får registrert og avtalt utbetalingsmåte. Alle nettkjøp er underlagt kjøpsloven som gir angrefrist utenom ordinært utsalgssted (fysisk butikk), så angreretten i nettbutikken følger av loven. Kjøp i butikk har ikke samme lovfestede rett til angrefrist, så det er ikke sikkert Kid gir refusjon om varen(e) er kjøpt i butikk. Dersom gavene er kjøpt tidlig i desember i nett utkikk, kan også angrefristen være utløpt. Sjekk med gavegiveren. Takk, det var oppklarende. Ser ut til at dette gjelder netthandel, ja
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått tilgodelapper, og så kjøpt en vare med den og fått en ordinær vanlig kvittering. Har man vanlig kvittering kan man bytte varen på samme måte som om man angrer på et kjøp man betaler for, å få tilbake pengene. Dette er jo å snike seg litt rundt systemet, og du må nok frem og tilbake til butikken i flere omganger for å ikke bli gjennomskuet. Også tror jeg noen butikker har begynt å ha kvitteringer der det står om man har betalt med tilgodelapp/gavekort, og da blir det fort vanskelig. Anonymkode: d6cfc...a82 Høres litt pesete ut😊 Anonymkode: 07f3b...ea2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres litt pesete ut😊 Anonymkode: 07f3b...ea2 Det er det.. Men det er vel alternativet? Er vel ingen butikker som gir ut penger uten ordinær kvittering.. Anonymkode: d6cfc...a82
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det.. Men det er vel alternativet? Er vel ingen butikker som gir ut penger uten ordinær kvittering.. Anonymkode: d6cfc...a82 Dette gjelder jo uansett bare i butikker som praktiserer åpent kjøp. Selv om du hadde hatt vanlig kvittering ville du ikke fått pengene tilbake der jeg jobber f.eks., med mindre beløpet var 50,- eller mindre. Her praktiserer vi bare bytting av gaver eller tilgodelapper (som varer i evig tid). Anonymkode: 334d8...b35 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det.. Men det er vel alternativet? Er vel ingen butikker som gir ut penger uten ordinær kvittering.. Anonymkode: d6cfc...a82 Har ikke kvitteringene, men forseglingene er ikke brutt og det står jo merket med kid, så det kan ikke være handlet andre steder Anonymkode: 07f3b...ea2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått tilgodelapper, og så kjøpt en vare med den og fått en ordinær vanlig kvittering. Har man vanlig kvittering kan man bytte varen på samme måte som om man angrer på et kjøp man betaler for, å få tilbake pengene. Dette er jo å snike seg litt rundt systemet, og du må nok frem og tilbake til butikken i flere omganger for å ikke bli gjennomskuet. Også tror jeg noen butikker har begynt å ha kvitteringer der det står om man har betalt med tilgodelapp/gavekort, og da blir det fort vanskelig. Anonymkode: d6cfc...a82 I butikken jeg jobber i får ikke kunder tilbake penger om de har betalt med tilgodelapp. De får en ny tilgodelapp selv om de har "ordinær" kvittering - betalingsmiddelet kommer jo frem på kvitteringen. Vi gir heller ikke pengene tilbake mot byttelapp, da får kunden enten bytte i annen vare eller tilgodelapp. Anonymkode: 54248...f72 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette gjelder jo uansett bare i butikker som praktiserer åpent kjøp. Selv om du hadde hatt vanlig kvittering ville du ikke fått pengene tilbake der jeg jobber f.eks., med mindre beløpet var 50,- eller mindre. Her praktiserer vi bare bytting av gaver eller tilgodelapper (som varer i evig tid). Anonymkode: 334d8...b35 Ja, det er vel egentlig dette jeg lurer på. Opplever stort sett alltid at det er åpent kjøp når jeg handler noe, men så ble jeg usikker da jeg tenkte på de julegavene fra kid. Det er kanskje ikke åpent kjøp der Anonymkode: 07f3b...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #15 Skrevet 30. desember 2018 57 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Den informasjonen synes å bare gjelde om varen er kjøpt gjennom nettbutikken til Kid. Er varen kjøpt i fysisk butikk kan det være andre vilkår. Selv om du altså kan gå til fysisk butikk for å få penger igjen for nettkjøp. Men som det fremgår får du ikke pengene igjen i butikken, men får registrert og avtalt utbetalingsmåte. Alle nettkjøp er underlagt kjøpsloven som gir angrefrist utenom ordinært utsalgssted (fysisk butikk), så angreretten i nettbutikken følger av loven. Kjøp i butikk har ikke samme lovfestede rett til angrefrist, så det er ikke sikkert Kid gir refusjon om varen(e) er kjøpt i butikk. Dersom gavene er kjøpt tidlig i desember i nett utkikk, kan også angrefristen være utløpt. Sjekk med gavegiveren. Nettkjøp foretatt av forbrukere er underlagt forbrukerkjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven har en henvisning til angrerettloven - som hjelmer retten til å angre på et kjøp foretatt uten for fast utsalgssted. Jeg vil tro at når det er julegaver, så har du fått en byttelapp, ts. Det gir det som regel ikke krav på pengene tilbake, kun rett til å bytte i en annen vare. De fleste store kjedebutikker opererer nå med 14-30 dagers full returrett selv om de ikke er lovpålagt dette. Det innebærer at man får tilbake pengene. Men da trenger du nok originalkvittering, og du er avhengig av at kjøpet ikke ble gjort såpass langt tilbake i tid at returretten har utgått. Anonymkode: 9a611...036
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #16 Skrevet 30. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er vel egentlig dette jeg lurer på. Opplever stort sett alltid at det er åpent kjøp når jeg handler noe, men så ble jeg usikker da jeg tenkte på de julegavene fra kid. Det er kanskje ikke åpent kjøp der Anonymkode: 07f3b...ea2 Jo de har åpent kjøp, men for å benytte deg av det må du ha kvitering på kjøpet. Byttelapp er ikke det samme som kvitering og gir deg kun rett til å bytte til annen vare eller en tilgodelapp. Husk også på at det er forskjellig praksis på hvor lang tid man har åpent kjøp/byttelappen varer og at man må forholde seg til det som står på kvitering eller byttelapp. Anonymkode: eeb0b...c31 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #17 Skrevet 30. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke kvitteringene, men forseglingene er ikke brutt og det står jo merket med kid, så det kan ikke være handlet andre steder Anonymkode: 07f3b...ea2 Poenget her er ikke at det ikke er kjøpt hos kid men at vi trenger kvitteringsnummeret for å motregne beløpet i kassen. Vi kan nekte deg penger tilbake ved fysisk kjøp om du ikke har kvittering. Anonymkode: 6f172...86e 2
Apekatten Skrevet 30. desember 2018 #18 Skrevet 30. desember 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det.. Men det er vel alternativet? Er vel ingen butikker som gir ut penger uten ordinær kvittering.. Anonymkode: d6cfc...a82 Jeg fikk bytta en julegave uten kvittering, og jeg fikk pengene tilbake. Spørs om jeg bare var heldig. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #19 Skrevet 30. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Poenget her er ikke at det ikke er kjøpt hos kid men at vi trenger kvitteringsnummeret for å motregne beløpet i kassen. Vi kan nekte deg penger tilbake ved fysisk kjøp om du ikke har kvittering. Anonymkode: 6f172...86e Å...ok, da skjønner jeg. Tusen takk for hjelp, alle sammen👌 da får jeg vel bare belage meg på å ha i overkant mye av enkelte ting fremover. Luksusproblem å blant annet ha for mange dyner, men det er jo totalt meningsløst og opptar også plass Anonymkode: 07f3b...ea2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #20 Skrevet 31. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er vel egentlig dette jeg lurer på. Opplever stort sett alltid at det er åpent kjøp når jeg handler noe, men så ble jeg usikker da jeg tenkte på de julegavene fra kid. Det er kanskje ikke åpent kjøp der Anonymkode: 07f3b...ea2 Åpent kjøp fordrer normalt at du har kjøpsbevis, hvilket stort sett betyr kvittering, ikke byttelapp. Du kan jo spørre om de du har fått det av har kvittering, eller vil hjelpe deg med retur via nett, så de får penger som de igjen gir til deg - hvis det tidsmessig fortsatt går. Når det er sagt har de mye annet enn dyner på KID - sengetøy, gardiner, puter, pledd, små pynteting som lyslykter og dekor, småmøbler som bord, puffer osv. Så flere tilgodelapper kan bli til mye annet fint på sikt Anonymkode: 7e289...bab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå