Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har pyntet til jul ca 1 desember, kjenner jeg er litt lei nå og har tatt bort endel idag, jeg har mye rødt, kanskje for mye..Det jeg lurer på er om noen forandrer pynt til nyttårsaften, bytter ut noe av julepynten? Hva gjør dere?

Anonymkode: 9df45...3d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bytter ikke pynt til nyttår. Julen er kort nok som den er om man ikke skal bytte halvveis i julen i tillegg.

• Liker 4
Skrevet

Har samme pynten hele jula. Nyttårsaften er like mye jul for meg, som de andre juledagene

Men pynter ikke til 1. desember da, så blir ikke lei julepynt før jula egentlig begynner.

Rydder ut jula 13. dag jul.

Anonymkode: 9739b...c3e

• Liker 5
Skrevet

Vi har alltid pyntet til 1 desember og så tar vi alt vekk 1. nyttårsdag. :)  

Har aldri byttet ut noe med tanke på nyttår men kjenner til et par som fjerner alt av nisser og røde saker etter 2. juledag.

Vi har alle våre tradisjoner.

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker å ta bort nisser ol, det som er rødt.  På nyttårsaften passer sølv og hvitt synes jeg. Stjerner, juletre og stearinlys får stå, juleduker og dill tar jeg bort. 

Anonymkode: 47674...7ab

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å ta bort nisser ol, det som er rødt.  På nyttårsaften passer sølv og hvitt synes jeg. Stjerner, juletre og stearinlys får stå, juleduker og dill tar jeg bort. 

Tenkte også på sølv og hvitt, sånn blir det neste år 🙂

Anonymkode: 9df45...3d6

AnonymBruker
Skrevet

Bytta den røde duken på spisebordet til hvit, ellers det samme. Har generellt mye hvitt og sølv og litt rødt.

Anonymkode: 89416...bfb

AnonymBruker
Skrevet

Pynter gradvis fra tidlig desember. Alt fjernes 1.januar, samtidig som huset vaskes. Endrer ofte litt i romjulen - hvite duker og noe nyttårspynt. 

Anonymkode: 82585...1b7

AnonymBruker
Skrevet
På 30.12.2018 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort noe liknende når vi har hatt nyttårsselskap. Mye av julepynten har fått stå, men bordet har blitt pyntet med sølv og hvitt, og jeg har lagt til mer sølv og hvitt i pynten f.eks. på gangen der gjestene kommer inn. 

Anonymkode: 3fa44...54f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner så smått å pynte til jul i starten av Desember, men blir aldri helt ferdig før noen dager før jul. Av og til ikke før selveste julaften. Deretter lar jeg all pynt stå til tyvende dag jul (13. januar). Synes ikke ca. 1 mnd blir for lenge - langt derifra, jeg skulle ønske jula varte lengre. :fnise: 

Nå er vi dårlig på å feire nyttårsaften her i huset, men når vi gjør det orker vi sjeldent å gjøre noe spesielt med pynten. Men å pynte med ekstra sølv og hvitt som noen før meg sa tenker jeg kan være en god ide! Det er jo farger som passer til alt, også rødt og gull, eller hva man måtte like å ha som julepynt-farger!

Anonymkode: 3c016...7bf

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet
På 30.12.2018 den 23.15, AnonymBruker skrev:

Juleduker kan man fint droppe fullstendig, etter min mening. 

Skrevet
På 1.1.2019 den 16.46, AnonymBruker skrev:

Pynter gradvis fra tidlig desember. Alt fjernes 1.januar, samtidig som huset vaskes. Endrer ofte litt i romjulen - hvite duker og noe nyttårspynt. 

Anonymkode: 82585...1b7

Hva er nyttårspynt? 

Skrevet

Du pynter til jul alt for tidlig. Derfor ble du lei 30. desember. I vår slekt pleier man først å pynte lille julaften. Så lar man det stå til 13. dag jul. Har man faste rutiner for det, så går man ikke lei.

Anonymkode: 44955...cc2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du pynter til jul alt for tidlig. Derfor ble du lei 30. desember. I vår slekt pleier man først å pynte lille julaften. Så lar man det stå til 13. dag jul. Har man faste rutiner for det, så går man ikke lei.

Anonymkode: 44955...cc2

Siden du pirker på når folk pynter til jul, så gjør jeg deg oppmerksom på at du fjerner pynten for tidlig. Det er i dag, 13.januar, det er siste dag jul. 20.dag jul. Så da gjør du jo feil.

Anonymkode: 31719...cfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...