AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #21 Skrevet 30. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er svært problematisk at det ikke fødes flere barn her hos oss. Vi har et ansvar for å føre slekten videre. Jeg forstår ikke hvorfor folk får så få barn. Folk har penger nok. Det er ingen som sulter, eller ikke har tak over hodet. Det er temmelig egoistisk, og det lærer ungene å bli like egoistiske og materialistiske. Samholdet i en søskenflokk er mer verdifullt enn sydenturer, iPader, språkreiser og annet. Om folk ikke sluttet å produsere barn, så hadde ikke fremtiden sett så grim ut heller, om de ikke hadde åpnet slusene for innvandring, så hadde verden sett fredeligere ut, IG arbeidsmarkedene mer stabile. Om man får opp baby produksjonen vil resten falle på plass. Vi har forresten fem barn, og jeg utelukker ikke at vi får flere. Anonymkode: b75e4...03a For meg høres det ut som et sant helvete å ha 5 barn. Fytti grisen livet ditt kan ikke bestå av mye frihet? I tillegg har jeg fødselsangst og 5 fødsler hadde jeg ikke unnet min verste fiende Anonymkode: 860a4...af8 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #22 Skrevet 31. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde du hatt baller hadde du skrevet under nick. Anonymkode: 5dd66...6e1 Du også Anonymkode: 27911...b21
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #23 Skrevet 31. desember 2018 2 timer siden, Brannslangen skrev: Det kan fint oppfattes som hyklerisk at Erna & Co. vil at kvinner i dette landet skal få flere barn. Så vidt meg bekjent har Solberg bare ett barn, og verken Jensen eller Grande har barn i det hele hatt. Grande hadde riktignok et siste desperat forsøk i en viss åker😄 Anonymkode: 27911...b21 2
Kalevala Skrevet 31. desember 2018 #24 Skrevet 31. desember 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Samtidig er det risikofylt å tvinge et nytt liv til å leve i en usikker fremtid med blant annet klimaufordringer, økt automatisering/redusert arbeidsmarked og en stadig mer urettferdig fordeling av ressurser. For mange kan nok det å få barn sees på som en utelukkende egoistisk handling. Verden har aldri vært tryggere og bedre for flere enn nå, så om slike faktorer spilte inn ville vi fått flere barn, ikke færre. Men det å formere seg er et av de sterkeste instinktene vi har. Derfor vil de aller fleste høre på kroppens rop om å få barn helt uavhengig av hvordan omgivelsene er. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #25 Skrevet 31. desember 2018 Vi har lyst på barn, men det er ikke lett når man ikke får fast jobb. Uten fast jobb får vi ikke boliglån, uten boliglån må vi leie, og uten noe særlig jobb får vi ikke råd til et stort nok sted å ha barn. Jeg er avhengig av å ha jobbet nok før vi får barn, så jeg får permisjonspenger det går an å leve av og. Får du barn uten jobb, så er det ingen som gidder å hjelpe deg. Når vi må ta lange utdannelser for deretter å jobbe like lenge i vikariater hit og dit etterpå, så tar det sin tid. Anonymkode: e48ae...3ca
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #26 Skrevet 31. desember 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde du hatt baller hadde du skrevet under nick. Anonymkode: 5dd66...6e1 Kom fra rett kjeft 😂😂 Anonymkode: 42987...9c2 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #27 Skrevet 31. desember 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er jo at vi ikke har råd til å fø på alle pensjonistene. Vi må ganske enkelt jobbe lengre, betale mer skatt og/eller betale for helsetjenester selv. Det er nok en skjebne vi går i møte med mindre vi får flere barn. Flere barn som bidrar til samfunnet, det å merke. Ideelt sett burde høyt utdannede få flere barn, deres barn har jo høyere sjanse for å komme ut i arbeid. Anonymkode: f2731...4d2 Nettopp. Det sier seg selv at det skal bli bra tungt å drifte velferdsstaten når en stadig mer topptung befolkningspyramide skal støtte borgere som er under utdanning fra de er 0-30, pensjonerer seg når de såvidt har blitt 60 og deretter lever i 40 år til. Det går jo ikke ihop. Særlig ikke hvis fødselstallene holder seg like lave. Ta en titt på Japan, der snakker vi ikke om eldrebølge men om eldre-tsunami... Anonymkode: e4e1f...2bd 2
Sokkar Skrevet 31. desember 2018 #28 Skrevet 31. desember 2018 I gamle, gamle dager var det nok praktisk med barn som kunne hjelpe til på garden. Den største ulempa med få fødsler er eldrebølga som kjem. Vi vil ikke kunne ha like godt system for dei som skal på aldersheim om nokon år, fordi det antallet er så utruleg mange gamle i motsetning til fødselstala. Kanskje vil vi få endå meir arbeidskraft frå utlandet for å ha nok tilsette på jobb. Då har vi dilemmaet med språkproblem, og er at den utdanna og nødvendige arbeidskrafta forsvinner ut at andre land som også har behov for sjukepleiarar. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #29 Skrevet 31. desember 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo an på hvordan dere ønsker å bruke pengene deres. Man kan ta sed råd. Selvsagt er der noen som ikke jobber og absolutt ikke har råd, men det er de ferreste. De fleste kan ta seg råd. Anonymkode: b75e4...03a Nei, vi kan ikke ta oss råd til 5 barn, om vi i tillegg vil spise mat hver dag.. Vi får heller ikke bedre tid til å følge opp barna.. Anonymkode: 066b5...3d0
hocane Skrevet 31. desember 2018 #30 Skrevet 31. desember 2018 Slapp av folkens. Islam vil redde og videreføre Norge.
OPIgirl Skrevet 31. desember 2018 #31 Skrevet 31. desember 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Norge er ikke overbefolket, din nisse. Anonymkode: 5dd66...6e1 Det er du som er en nisse. Det snakkes om at verden er overbefolket, ikke Norge. Les innlegget ordentlig før du kommenterer. 1
hocane Skrevet 31. desember 2018 #32 Skrevet 31. desember 2018 3 minutter siden, OPIgirl skrev: Det er du som er en nisse. Det snakkes om at verden er overbefolket, ikke Norge. Les innlegget ordentlig før du kommenterer. Enkelte steder i verden er overbefolket er vel et mer korrekt sitat. Steder som Asia og Afrika som burde få færre barn, ikke vesten.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #33 Skrevet 31. desember 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du også Anonymkode: 27911...b21 Har aldri skjønt greien med å kreve fra andre noe man ikke kan gi selv. Jeg tror det er det største paradokset jeg vet om. Nordmenn er verdensmestere i det. Og det er ikke engang kult ... Anonymkode: 6899b...6ac
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #34 Skrevet 31. desember 2018 19 hours ago, Brannslangen said: Det kan fint oppfattes som hyklerisk at Erna & Co. vil at kvinner i dette landet skal få flere barn. Så vidt meg bekjent har Solberg bare ett barn, og verken Jensen eller Grande har barn i det hele hatt. Erna Solberg har to barn. En sønn og en datter. Anonymkode: 62982...395 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #35 Skrevet 31. desember 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er svært problematisk at det ikke fødes flere barn her hos oss. Vi har et ansvar for å føre slekten videre. Jeg forstår ikke hvorfor folk får så få barn. Folk har penger nok. Det er ingen som sulter, eller ikke har tak over hodet. Det er temmelig egoistisk, og det lærer ungene å bli like egoistiske og materialistiske. Samholdet i en søskenflokk er mer verdifullt enn sydenturer, iPader, språkreiser og annet. Om folk ikke sluttet å produsere barn, så hadde ikke fremtiden sett så grim ut heller, om de ikke hadde åpnet slusene for innvandring, så hadde verden sett fredeligere ut, IG arbeidsmarkedene mer stabile. Om man får opp baby produksjonen vil resten falle på plass. Vi har forresten fem barn, og jeg utelukker ikke at vi får flere. Anonymkode: b75e4...03a Folk får altfor få barn! Vi har 3, og jeg skulle gjerne fått flere men vi har ikke råd. Det er altfor dyrt med alt her i landet, og med to lavtlønnede jobber har vi knapt nok råd som det er. Barnehageegningen er helt sinnsykt høy, samme med matpriser, lån, bensin, billån, huslån osv. Hadde det vært mer lagt til rette med gratis barnehage, høyere barnetrygd og mer skattelette hadde situasjonen vært annerledes og folk kunne fått så mange barn de ønsket. Anonymkode: a3c22...55b 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #36 Skrevet 31. desember 2018 Har hørt at fødselstallene kommer til å falle som en stein i nær fremtid (innen 30-40 år), og at forventet levealder kommer til å falle like dramatisk. Forventet levealder har gått ned i USA de to siste årene. Anonymkode: 647d1...869
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå