Gå til innhold

Eierne vil ikke ha katten! Nå er jeg ansvarlig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var en katt som kom på døra mi og desperat ville inn, han var møkkete og ekstremt sulten, jeg la ut annonse og slapp han inn. Eierne meldte seg samme dag og de kom å hentet han. Etter at de hadde hatt han noen timer fikk jeg melding om å komme å hente han, for de kunne ikke ha han, de mente det ikke var deres katt allikevel fordi den oppførte seg annerledes! Jeg prøvde å si at etter å ha gått ute i 8 mnd så endrer katten såklart personlighet for en periode til den kommer til seg selv igjen, men det gikk altså ikke for dem å ha han der. Katten er ikke kastrert, idmerket eller chippet. 

Jeg orket ikke diskutere mer med eierne og tenkte at de sikkert kommer til å bare slippe han ut igjen Hvis jeg sier nei til å hente han. De bryr seg jo tydlig vis ikke om katten, så jeg dro å hentet han igjen og han er nå hos meg og har det fint. De gadd ikke gi han mer enn 6 timer ca...

jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, det blir jo en stor kostnad for meg å dra å kastrere, id merke og chippe. Helsesjekk trenger han nok også, brått så har han sykdommer osv etter å ha gått uvaksinert ute i 8 mnd og garantert spist søppel og masse annet dritt. 

Katten er kjempe kosete og god og jeg begynner jo å bli glad i han alt, men ja.... jeg har katter fra før og vet ikke hvordan det vil gå, har ikke introdusert dem enda. 

Hva kan jeg gjøre ? Kan jeg kreve noe fra eierne selvom det ikke er noe håndfaste bevis på at det er deres katt? Noe annet smart jeg kan gjøre ? Litt fortvilet her og syntes fryktelig synd på den stakkars nydelige pusen... 

Anonymkode: 80250...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var en katt som kom på døra mi og desperat ville inn, han var møkkete og ekstremt sulten, jeg la ut annonse og slapp han inn. Eierne meldte seg samme dag og de kom å hentet han. Etter at de hadde hatt han noen timer fikk jeg melding om å komme å hente han, for de kunne ikke ha han, de mente det ikke var deres katt allikevel fordi den oppførte seg annerledes! Jeg prøvde å si at etter å ha gått ute i 8 mnd så endrer katten såklart personlighet for en periode til den kommer til seg selv igjen, men det gikk altså ikke for dem å ha han der. Katten er ikke kastrert, idmerket eller chippet. 

Jeg orket ikke diskutere mer med eierne og tenkte at de sikkert kommer til å bare slippe han ut igjen Hvis jeg sier nei til å hente han. De bryr seg jo tydlig vis ikke om katten, så jeg dro å hentet han igjen og han er nå hos meg og har det fint. De gadd ikke gi han mer enn 6 timer ca...

jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, det blir jo en stor kostnad for meg å dra å kastrere, id merke og chippe. Helsesjekk trenger han nok også, brått så har han sykdommer osv etter å ha gått uvaksinert ute i 8 mnd og garantert spist søppel og masse annet dritt. 

Katten er kjempe kosete og god og jeg begynner jo å bli glad i han alt, men ja.... jeg har katter fra før og vet ikke hvordan det vil gå, har ikke introdusert dem enda. 

Hva kan jeg gjøre ? Kan jeg kreve noe fra eierne selvom det ikke er noe håndfaste bevis på at det er deres katt? Noe annet smart jeg kan gjøre ? Litt fortvilet her og syntes fryktelig synd på den stakkars nydelige pusen... 

Du kan høre med mattilsynet, men om eier nekter for at det er deres katt, er det lite å gjøre. 

Om du har råd og vurderer å beholde katten, bør du kastrere og id merke katten før den introduseres for dine, kastrerte og ukastrerte katter går sjeldent overens. 

• Liker 4
Skrevet

Det kan ikke bevises at det er deres katt, så du kommer nok ikke langt med et krav. 

Snakk med den lokale dyrebeskyttelsen, kanskje de har midler til å hjelpe deg litt hvis du har lyst til å beholde katten. 

Anonymkode: 6c5b9...881

• Liker 5
Skrevet

Trist situasjon. Mange bryr seg lite om dyr og sånne skulle heller ikke ha hatt dyr. Du kan ringe til dyrevernet,  eller dyrlegen å høre med dem hva de mener er riktig å gjøre her. Kanskje andre vil ha pusen også.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, wintergirl skrev:

Trist situasjon. Mange bryr seg lite om dyr og sånne skulle heller ikke ha hatt dyr. Du kan ringe til dyrevernet,  eller dyrlegen å høre med dem hva de mener er riktig å gjøre her. Kanskje andre vil ha pusen også.

Ja, det er forferdelig trist. Dyrlegen har jeg ringt, men de sa de ikke kunne hjelpe meg med noe, de hadde heller ingen tips annet enn å slippe den ut igjen😡

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er forferdelig trist. Dyrlegen har jeg ringt, men de sa de ikke kunne hjelpe meg med noe, de hadde heller ingen tips annet enn å slippe den ut igjen😡

Hva pokkern er det for slags dyrlege?? 😳

• Liker 7
Skrevet

Du får prøve med dyrebeskyttelsen, eller prøve å finne ett godt hjem til den på egenhånd. Kanskje den kan bo hos deg om dyrebeskyttelsen trenger fosterhjem til de finner ny eier?

Anonymkode: 6f131...6c5

• Liker 3
Skrevet

Hva pokkern er det for slags dyrlege?? 😳

Det samme lurte jeg på..Jeg ringte de før jeg fant eierne da, de mente at der var sånn den fant veien hjem igjen. Men jeg så på Katten at den ikke har gått ute i bare noen dager liksom, prøvde å forklare det. Dyrlegen mener nok det samme nå siden eierne sier det ikke er deres katt. De sa at de ikke kunne hjelpe meg med noe ihvertfall uansett. Ingen tips kunne jeg få heller. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.vetinst.no/kontakt-oss

<møkkafolk... grrrr.....

a.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får prøve med dyrebeskyttelsen, eller prøve å finne ett godt hjem til den på egenhånd. Kanskje den kan bo hos deg om dyrebeskyttelsen trenger fosterhjem til de finner ny eier?

Ja, det kan hende han kan bo hos meg uansett, hvis kattene kommer overrens, men det er ikke sikkert og det er dyrt med alt som må ordnes med han. Men kanskje dyrebeskyttelsen kan ta han inn å få han "fikset" så kan jeg betale den 1000 lappen for å få han eventuelt. Har råd til en 1000 lapp og hadde tenkt til å få meg en katt til uansett. 

• Liker 5
Skrevet

Ja, det kan hende han kan bo hos meg uansett, hvis kattene kommer overrens, men det er ikke sikkert og det er dyrt med alt som må ordnes med han. Men kanskje dyrebeskyttelsen kan ta han inn å få han "fikset" så kan jeg betale den 1000 lappen for å få han eventuelt. Har råd til en 1000 lapp og hadde tenkt til å få meg en katt til uansett. 

Ts- fra dyrebeskyttelsen vel og merke. 

• Liker 2
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe så teit 😡 Skjønner frustrasjon din. Og de skal være dyrleger. Noe så kaldt! Snakk med dyrevernet. Kanskje de kan hjelpe deg med å gi bort pus, eller eventuelt betale for chip og kastrering. 

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan du også prøve! 

Skrevet
3 minutter siden, wintergirl skrev:

Noe så teit 😡 Skjønner frustrasjon din. Og de skal være dyrleger. Noe så kaldt! Snakk med dyrevernet. Kanskje de kan hjelpe deg med å gi bort pus, eller eventuelt betale for chip og kastrering. 

Ja, det virket som hun hadde en dårlig dag. Skikkelig snerpete og frekk i tonen. Jeg prøver bare en hjelpe en katt, noe hun som skal være dyreelsker burde være være glad for og heller gitt meg noen tips... 

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det virket som hun hadde en dårlig dag. Skikkelig snerpete og frekk i tonen. Jeg prøver bare en hjelpe en katt, noe hun som skal være dyreelsker burde være være glad for og heller gitt meg noen tips... 

Ja, intensjonen din er bare god. Men det ser ut som noen dyrleger burde jobbe med noe annet,for det er noen av dem som ikke er så spesielt glad i dyr. Dårlige dager har vi alle, men kan ikke la det gå utover en stakkars katt. Godt å vite at pus er hos deg enn så lenge ihverfall ❤

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, wintergirl skrev:

Dyrevernet er det ingenting som heter. Dyrebeskyttelsen eller en dyrevernsorganisasjon, eller dyrevernsnemda. Forskjellige ting, så litt vanskelig å vite hva man mener om man ikke er nøye med uttrykkene. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Tvist skrev:

Dyrevernet er det ingenting som heter. Dyrebeskyttelsen eller en dyrevernsorganisasjon, eller dyrevernsnemda. Forskjellige ting, så litt vanskelig å vite hva man mener om man ikke er nøye med uttrykkene. 

Eller så kanskje vi sier litt forkjellig fra sted til sted. Tror ts skjønte hva jeg mente. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Tvist skrev:

Dyrevernet er det ingenting som heter

Vi har ingen instans som heter dyrevernet, men det er Mattilsynet som har ansvaret for dyrevern. 

Så det offisielle dyrevernet går under et av mattilsynets.

Anonymkode: f30fd...82f

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Rapporter møkka "veterinæren "!!

Anonymkode: afe8f...091

• Liker 2
Skrevet

Har opplevd det samme. Fant en katt og eierene meldte seg. De hadde katten i over to uker før jeg fikk en sms der di ønsket å levere han tilbake til meg for det virka ikke som om det var deres katt alikvell.. altså... det er ikke min katt heller...

Jeg tror di kjørte han bort til meg igjen å slapp han ut utforbi døra mi.

Noen folk er bare helt utrolige..

Anonymkode: 3c7b5...f9f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...