Gå til innhold

Julegaver, hva kan man forvente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i alle år fått 500 kroner i julegave fra min ene tante og onkel. Da jeg var barn, syntes jeg det var en bra gave. Mye man fikk for 500 kroner den gangen. Men i dag synes jeg det er litt lite. Har fått samme sum i over 20 år. Prisene har steget mye på den tiden, lønningene også. Er det ikke normalt å oppgradere prisen på julegavene litt over så mange år? 

Anonymkode: 40d7f...8da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll. Litt for lang ferie på enkelte skjønner jeg.

Anonymkode: 9d97b...e61

• Liker 10
Skrevet

Hvor gammel er du?

Grunnen til at jeg spør er fordi at mange/de fleste slutter og kjøpe til nieser og nevøer enten etter konfirmasjonen eller når de er 18 år.

Synes forøvrig 500 er en raus gave og du burde være takknemlig. 

Anonymkode: 7b5f0...f2f

• Liker 13
Skrevet

Det er vel ikke alle som får julegave av tanter og onkler etter fylte 20. Synes du skal være fornøyd at du i det hele tatt får julegave. Dessuten så er 500 fra tante og onkel en fin gave.

Du høres temmelig bortskjemt ut.

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke summen i seg selv jeg reagerer på. Det er det at summen har vært den samme i over 20 år. Hallo, alt annet øker jo. Men disse gavene har stått på stedet hvil. 

Skrevet

Å lese poster som dette gjør at jeg får lyst til å slutte å kjøpe gaver til tantebarna mine når de blir 18 😳

• Liker 6
Skrevet

I følge konsumprisindeksen så utgjør 500 kroner for 20 pr siden rundt 754 kroner nå. 

Så du kan sende en faktura. Og si at du har fått feil sum. 

Da blir de glade, for det er sikkert vanskelig å regne ut selv. 

Anonymkode: f18c5...ee7

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke summen i seg selv jeg reagerer på. Det er det at summen har vært den samme i over 20 år. Hallo, alt annet øker jo. Men disse gavene har stått på stedet hvil. 

Husk rentene på det de ikke har gitt også; når du tar det opp:)

• Liker 4
Skrevet

Godt nyttår om litt over 24 timer, folkens

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I følge konsumprisindeksen så utgjør 500 kroner for 20 pr siden rundt 754 kroner nå. 

Så du kan sende en faktura. Og si at du har fått feil sum. 

Da blir de glade, for det er sikkert vanskelig å regne ut selv. 

Anonymkode: f18c5...ee7

Det må da være mye mer enn det? Det er jo bare 50 %økning. Lønningene har jo økt mye mer enn det på den tiden. Prisene også. 

Skrevet
1 time siden, visp skrev:

Husk rentene på det de ikke har gitt også; når du tar det opp:)

Prøver du å være morsom? Jeg ville jo ikke ha drømt om å be om renter! Jeg er da ikke grisk heller! 

Skrevet

Vær glad du får noe i det hele tatt...

• Liker 1
Skrevet

Når jeg var liten så brukte man å kjøpe gave til klassekamerater til 100 kr, og den har ikke endret seg. Grensen er fortsatt på 100 kroner. 

• Liker 4
Skrevet

Stakkars bortskjemte unge.... 

Anonymkode: 46f1a...867

Skrevet

500 kroner er MYE penger fra tanter og onkler syns jeg. Jeg og mine søsken gir Max 300, ofte rundt 200. Man har jo gjerne flere nieser nevøer. Og du er jo i tillegg voksen. Jeg slutta og gi da mine ble 18. Det vil jeg si er mye vanligere enn å gi noe til 500. Hvilken sum gir du tilbake? 

Anonymkode: 988b9...019

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

500 kroner er MYE penger fra tanter og onkler syns jeg. Jeg og mine søsken gir Max 300, ofte rundt 200. Man har jo gjerne flere nieser nevøer. Og du er jo i tillegg voksen. Jeg slutta og gi da mine ble 18. Det vil jeg si er mye vanligere enn å gi noe til 500. Hvilken sum gir du tilbake? 

Hva jeg gir tilbake? Foreldrene mine pleier å skrive på navnet mitt på gaven de kjøper. Det er alltid ordentlige gaver! 

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver du å være morsom? Jeg ville jo ikke ha drømt om å be om renter! Jeg er da ikke grisk heller! 

:laugh:

Skrevet

Hva jeg gir tilbake? Foreldrene mine pleier å skrive på navnet mitt på gaven de kjøper. Det er alltid ordentlige gaver! 

Da syns jeg i alle fall ikke du skal forvente mer. Vær heller glad for at du får noe. 

• Liker 3
Skrevet

:skratte:

over 20 år å henger på foreldrene enda? 

Anonymkode: 46f1a...867

• Liker 7
Skrevet

I fjor fikk jeg julegave av min bror. Denne julen lever han ikke lenger. Det er visse ting her i livet som ikke betyr så mye lenger.

Anonymkode: 38ab7...cd8

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...