Gå til innhold

Ta blodprøve for å sjekke graviditet, slutt med samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg og min tidligere samboer var prøvere inntil siste dråpen i vannglasset kom for ei uke siden...han har flyttet ut

hadde ikke samleie mer enn 2 ganger i mnd, og utenom eggløsning nå siste mnd...har hatt mensen alle mnd, litt ustabil (varierer mellom 28-35 dager syklus) 

har tatt graviditetstester for å utelukke graviditet, og fekk mensen nå idag, tok forresten ut spiral i september

har ikke merket eggløsning siste to mnd, får alltid smerter og manglet slim også 

leser om flere som har vært gravide selv om de har fått mensen, kan jeg stole på testene? Eller er det lurt å reise til legen å ta blodprøve for å være helt sikker? 

Trenger ikke høre «hvorfor prøvde dere når forholdet gikk så dårlig?» osv, merket det ikke selv før det var nok... 

skal til legen for p-piller over nyttår uansett

erfaringer?

Anonymkode: 6b7ae...e3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veeeeeeldig sjeldent at kvinner som er gravid ikke tester positivt på urin. Stort sett er hjemmetestene MER en gode nok. 

Anonymkode: c0f74...30c

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg og min tidligere samboer var prøvere inntil siste dråpen i vannglasset kom for ei uke siden...han har flyttet ut

hadde ikke samleie mer enn 2 ganger i mnd, og utenom eggløsning nå siste mnd...har hatt mensen alle mnd, litt ustabil (varierer mellom 28-35 dager syklus) 

har tatt graviditetstester for å utelukke graviditet, og fekk mensen nå idag, tok forresten ut spiral i september

har ikke merket eggløsning siste to mnd, får alltid smerter og manglet slim også 

leser om flere som har vært gravide selv om de har fått mensen, kan jeg stole på testene? Eller er det lurt å reise til legen å ta blodprøve for å være helt sikker? 

Trenger ikke høre «hvorfor prøvde dere når forholdet gikk så dårlig?» osv, merket det ikke selv før det var nok... 

skal til legen for p-piller over nyttår uansett

erfaringer?

Anonymkode: 6b7ae...e3a

Negative tester samt mensen er 99,999999999999999 prosent sikkert. Så nei du er ikke gravid. 

Anonymkode: 16d86...d1e

• Liker 3
Skrevet

Tenker det er greit å ta den blodprøven jeg da. Så er du 100% sikker og får litt ro i sjelen 

Anonymkode: 66c46...9d8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker det er greit å ta den blodprøven jeg da. Så er du 100% sikker og får litt ro i sjelen 

Ingen vits. Får du mensen så er du selvfølgelig ikke gravid. 

• Liker 5
Skrevet

Om du tok ut spiral i september er det ikke sikkert du har fått tilbake eggløsning ennå engang. Om du i tillegg har mensen nå kan du nok slå deg til ro med at du ikke er gravid. Hjemmetester er like sikre som de som tas hos legen, og hcg (hormonet som slår ut på graviditetstest) dobler seg uansett ca annenhvert døgn. Så om du vil være helt-helt sikker, ta en test til om en ukes tid (om du skulle være gravid tross mensen, og fikk en falsk negativ test fordi du testa for tidlig, vil den helt sikkert slå ut seinere når hcg-produksjonen har tatt seg opp). Men: du er med veldig høy sannsynlighet ikke gravid. Slapp av :)

Anonymkode: df6c2...a89

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vits. Får du mensen så er du selvfølgelig ikke gravid. 

Nå skal ikke jeg uttale meg så bastant på dette da jeg aldri har vært gravid, men har du sett det programmet «ops, jeg var gravid» eller hva søren det heter på TLC? 

Der var det flere som hadde hatt blødninger igjennom svangerskapet som de trodde var mensen. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal ikke jeg uttale meg så bastant på dette da jeg aldri har vært gravid, men har du sett det programmet «ops, jeg var gravid» eller hva søren det heter på TLC? 

Der var det flere som hadde hatt blødninger igjennom svangerskapet som de trodde var mensen. 

Jojo men de har nå vel ikke fått negative tester! 

Og det er ytterst sjeldent. 

Skrevet

Mensen pluss negative tester betyr ikke gravid. Overhodet ikke mulighet for noe annet 

Anonymkode: 62ff7...8bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blødninger tidlig i svangerskapet, men hadde før disse blødningene testet positivt på hjemmetester. Alle jeg tok ble positive. Hadde jeg vært deg hadde jeg stolt på testene og mensen.

Anonymkode: 899f5...6da

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på de på legekontoret kommer til å ta blodprøve for å sjekke om du er gravid. Du får nok beskjed om å ta en test. Du har fått mensen og da er du ikke gravid 

Anonymkode: 55de7...6f5

• Liker 1
Skrevet

Om du trenger å ta den blodprøven for å få ro selv så gjør du det TS. Men hjemmetestene er skikkelig gode.

Skrevet

Du er IKKE gravid. En lege med hodet på riktig plass tar ikke blodprøver og sender til kostbar analyse av en kvinne som har negativ gravitest i urin. OG som har fått mensen. Det er total sløsing med ressurser. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du gravid vil testen etterhvert bli positiv. Noen får positiv test senere enn andre, men om du ikke har fått noen positivtest etter 3 mnd, og i tillegg fortsetter å ha regelmessig mens, så ville jeg ha stolt på at du ikke er gravid.

Legekontoret tar først en «pinne-test», er denne positiv eller den er negativ (men du har testet positiv hjemme) blir du tatt blodprøver av. 

Det du kan gjøre er å bestille deg en time til gyn. der vil du få raskt svar og ultralyd. Men dette betaler du selv.

Anonymkode: 899f5...6da

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...