Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en arbeidsgiver i det offentlige utlyser stillinger med slike standardfraser som «mangfold», «oppfordrer alle kvalifiserte til å søke», «uavhengig av funksjonsnivå, etnisitet osv osv»: tar de virkelig hensyn til dette når de ansetter folk eller er det bare floskler og svada? 

Saken er at jeg faglig og erfaringsmessig er svært godt kvalifisert for en stilling som er utlyst. Det er bare ett problem: jeg har 50% redusert funksjonsevne og stillingen er 100%. Er det i hele tatt vits i å søke når jeg ikke fungerer i 100%? De skriver jo at de vil ha alle slags kvalifiserte søkere, også de med redusert funksjonsnivå, men på den annen side søker de jo etter en 100% kandidat? Det er litt blandede signaler, synes jeg. :klo: 

Noen som har erfaring eller som har sikker fakta kunnskap om dette?

Anonymkode: b93c9...dd4

Videoannonse
Annonse
Gjest theTitanic
Skrevet

De søker en som kan jobbe 100% men har mulighet til å tilpasse arbeidsdagen, hjemmekontor, flexitid, rullestolvennlig etc ??

Tenker jeg

Skrevet

Tror ikke du finner sikker faktakunnskap uten å kontakte de som lyser ut stillingen. Ville kontaktet dem og hørt hva de tenker. Er du heldig så har de en personalkabal som går opp, selv om du bare kan jobbe 50%. Kanskje bakgrunnen din er så interessant at de ønsker at du søker i alle fall. 

Alternativt søker du, og så tar du en prat hvis du er aktuell til intervju. 

Lykke til.. 

Skrevet
1 minutt siden, theTitanic skrev:

De søker en som kan jobbe 100% men har mulighet til å tilpasse arbeidsdagen, hjemmekontor, flexitid, rullestolvennlig etc ??

Tenker jeg

Det er liksom det jeg også har tenkt. Lurte bare på om noen visste mer om det. 

Skrevet
Akkurat nå, petterm skrev:

Tror ikke du finner sikker faktakunnskap uten å kontakte de som lyser ut stillingen. Ville kontaktet dem og hørt hva de tenker. Er du heldig så har de en personalkabal som går opp, selv om du bare kan jobbe 50%. Kanskje bakgrunnen din er så interessant at de ønsker at du søker i alle fall. 

Alternativt søker du, og så tar du en prat hvis du er aktuell til intervju. 

Lykke til.. 

Tusen takk! Ja, jeg tenker å ta kontakt med kontaktpersonen for å avklare nettopp dette, men tenkte å sondere terrenget litt her først i tilfelle noen visste noe. Har jeg kjempeflaks kan det jo hende at de får TO funksjonsnedsatte søkere som har gode kvalifikasjoner, også ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...