Gå til innhold

Veldig sen dåp.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Minstemann er 11 mnd nå og er ikke døpt. Mannen mener at han absolutt skal døpes, men jeg er mer usikker. Når ungen er 11 mnd begynner det vel å bli i seneste laget? Hva skal man ha på han? Dåpskole er vel neppe aktuelt.

Sukk..

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet

Man kan vel døpes når man selv vil? Jeg kjenner til en som ble døpt like før konfirmasjon, fordi hun nettopp ville konfirmeres...

Gjest Xavia
Skrevet

Ungen din kan vel fint døpes fordi om han er 11 måneder vel? Det har ikke noe å si. Dåpsbarn må heller ikke bruke dåpskjole. Kle ham opp i noe annet pent.

Skrevet

ikke for sent med dåp nei! jeg synes sånn der matrosdresser er søte, kanskje litt gammeldagse men jeg ville valgt en sånn. da blir han ekstra pyntet.

lykke til med dåpen

Gjest Gjesta
Skrevet

Min niese var åtte år da hun ble døpt samtidig med sin bittelille lillebror.

Jeg syns fint du kan døpe babyen din, lykke til!

Det finnes masse pent guttetøy du kan ha på han, jeg ville nok ikke brukt dåpskjole, nei........

Skrevet

jeg ble døpt når jeg var 10 år :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet
jeg ble døpt når jeg var 10 år :oops:

Du er ikke alene... Jeg var nesten 11 da jeg ble døpt.

Gjest the imp
Skrevet

Har sett flere barn på både 2 og 3 år døpes. Guttene har da gjerne hatt på seg matrosdress eller bunad.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bunad var ikke så dumt. Får vel ringe presten på mandag.

Skrevet

Har døpt en av mine da hun var 1 år. Synes det gikk helt fint jeg. Hadde på frøkna bunad, og hun var så fin så :-) Så føler du for å døpe barnet ditt så ikke la alderen stoppe dere. Min lillebror ble forøvrig døpt da han var 4 år, han løp opp sprutet vann på presten og løp ned igjen :hoho: Lykke til :-)

Skrevet

Samboeren min ble døpt da han var 14...før konfirmasjonen. Det samme med søskenene hans.

Skrevet

det er vel ikke alderen eller størrelsen på dåpskjolen som er avgjørende - det er deres overbevisning. og godt mottatt blir han nok uansett om han kommer i bunad eller matrosdress.....

Gjest Porselen
Skrevet

Tantebarnet mitt ble døpt da han var ca. 14 mnd. Han hadde på dress og gikk selv opp til presten.

Skrevet

Barn kan døpes ved hvilken alder som helst - har sett det meste der. Klassisk hvit dåpskjole er vel å ta i litt til så store barn. Bunad eller pentøy er mer vanlig.

Skrevet
Har døpt en av mine da hun var 1 år. Synes det gikk helt fint jeg. Hadde på frøkna bunad' date=' og hun var så fin så :-) Så føler du for å døpe barnet ditt så ikke la alderen stoppe dere. Min lillebror ble forøvrig døpt da han var 4 år, han løp opp sprutet vann på presten og løp ned igjen :hoho: Lykke til :-)[/quote']

:hoho: synes jeg ser han for meg!Artig!

Gjest Anonymous
Skrevet
Min lillebror ble forøvrig døpt da han var 4 år' date=' han løp opp sprutet vann på presten og løp ned igjen :hoho: Lykke til :-)[/quote'] :hoho:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...