Gå til innhold

Må ta med potet til nyttårsmiddag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire nyttårsaften hos mamma og stefaren min i år. Hadde egentlig ikke tenkt til det, men siden mamma ble så skuffet over at vi ikke skulle feire jul med dem sa jeg at vi heller kunne feire nyttår der. Ja det hørtes koselig ut sa mamma. Dette er flere måneder siden.

Nå som dagen nærmer seg har det vært flere «komplikasjoner» fra mamma sin side. Det virker ikke som om de er interessert i å ha oss der allikevel. De vil ikke at vi skal ha med hunden fordi den røyter, så hunden må sperres inne på et rom eller være ute. Vi tenker kun å sove over 1 natt pga dette. 

Og så begynner mamma å snakke om «hva med maten??» som for å hinte til at vi skal spleise på den. De har allerede bestemt uten oss hva de skal spise på nyttårsaften og det er ikke tradisjonell nyttårsmiddag engang, noe jeg hadde ønsket. Allikevel mener de vi skal spleise. 

Men så er det avtalt at vi skal ta med «tilbehør» til middagen, som potet og saus 😂 + drikke og diverse. Dette er jo billige ting som er latterlig å be noen ta med til en middag? Kunne godt tatt med brus og en dessert, men syns dette er rart. 

Tenker jo at hele situasjonen er veldig smålig. Har fått andre «tilbud» om nyttårsfeiring andre steder, men føler jeg «skylder» å feire nyttår med de siden jeg ikke var der i jula, men det virker jo ikke som om de vil ha meg der. 

Anonymkode: 8b447...d18

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal feire nyttårsaften hos mamma og stefaren min i år. Hadde egentlig ikke tenkt til det, men siden mamma ble så skuffet over at vi ikke skulle feire jul med dem sa jeg at vi heller kunne feire nyttår der. Ja det hørtes koselig ut sa mamma. Dette er flere måneder siden.

Nå som dagen nærmer seg har det vært flere «komplikasjoner» fra mamma sin side. Det virker ikke som om de er interessert i å ha oss der allikevel. De vil ikke at vi skal ha med hunden fordi den røyter, så hunden må sperres inne på et rom eller være ute. Vi tenker kun å sove over 1 natt pga dette. 

Og så begynner mamma å snakke om «hva med maten??» som for å hinte til at vi skal spleise på den. De har allerede bestemt uten oss hva de skal spise på nyttårsaften og det er ikke tradisjonell nyttårsmiddag engang, noe jeg hadde ønsket. Allikevel mener de vi skal spleise. 

Men så er det avtalt at vi skal ta med «tilbehør» til middagen, som potet og saus 😂 + drikke og diverse. Dette er jo billige ting som er latterlig å be noen ta med til en middag? Kunne godt tatt med brus og en dessert, men syns dette er rart. 

Tenker jo at hele situasjonen er veldig smålig. Har fått andre «tilbud» om nyttårsfeiring andre steder, men føler jeg «skylder» å feire nyttår med de siden jeg ikke var der i jula, men det virker jo ikke som om de vil ha meg der. 

For meg hadde det vært helt absurd om mamma ba meg ta med noe som helst faktisk. Har hun alltid vært sånn?

Høres ikke ut som om dette er noe dere vil (og skjønner det altså), så ville sagt at dere måtte være hjemme pga bikkja. Det er nyttårsaften og hunden må prioriteres. De er velkomne til dere (men det er de sikkert ikke interesserte i).

• Liker 46
Skrevet

Jeg synes det er du som virker smålig. Du vil ikke være med på spleis og du vil ha ting på din måte. Bortskjemt drittunge kalles sånne som deg. 

Anonymkode: c254f...25e

• Liker 10
Skrevet

Enig med deg, og attpå til er det din mor.

Har hun alltid vært slik? Kunne ikke falt meg inn å be barna om noe slikt.

Anonymkode: aa223...95b

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er du som virker smålig. Du vil ikke være med på spleis og du vil ha ting på din måte. Bortskjemt drittunge kalles sånne som deg. 

Anonymkode: c254f...25e

Det er moren hennes. Familie inviterer da hverandre uten å ta betalt for det.

• Liker 33
Skrevet

Moren min hadde aldri bedt meg om å ta med noe. Jeg hadde heller aldri bedt gjester om å ta med seg noe til oss dersom de er invitert på middag. 

Anonymkode: 0bcee...087

• Liker 14
Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme. Bare sagt at hunden innesperret eller ute på nyttårsaften er uaktuelt. MIn hund har det i alle fall best hjemme på nyttårsaften,  med kjente lyder og lukter.  Jeg reiser gjerne på besøk til folk, men aldri nyttårsaften, pga av hunden. 

• Liker 30
Skrevet

Herregud! Ja, ta hensyn til hunden i stede for den dama. Stakkars hund kan ikke være ute på nyttårsaften, best å være hjemme med trygge omgivelser og folk. Gi blanke! Hun kan ordne pottiten sin sjøl..

Anonymkode: 1db1d...8c3

• Liker 32
Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme ene og alene på grunn av dyrene. Nyttårsaften er ikke en god dag for dem, så er fullstendig uaktuelt å ikke være der med dem. 

Anonymkode: e6699...f9b

• Liker 12
Skrevet

Ja hun har alltid vært sånn. Også om vi er der på helgebesøk. En gang vi gikk i butikken la hun halvparten av varene i min kurv enda de er flere enn meg. 

Inviterte de faktisk hit, men det ville de ikke. 

Jeg ville selv ikke bedt de ta med noe til middag derfor syns jeg dette er smålig. Men egentlig er jeg jo vant til at de er sånn 

• Liker 4
Skrevet

Det var en periode min mor hadde dårlig råd og da spurte jeg alltid om jeg skulle ta med noe, eller være med å handle så delte vi på betalingen.. jeg reagerer mer på dette med hunden, og ville blitt hjemme pga hunden skal ikke være alene eller ute når det er raketter

Anonymkode: ff588...5a7

• Liker 6
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er de? Noen har problemer med helsa, de klager ikke, men å handle inn for eksempel poteter er å bære tungt for mange. 

12 minutter siden, visp skrev:

For meg hadde det vært helt absurd om mamma ba meg ta med noe som helst faktisk. Har hun alltid vært sånn?

Høres ikke ut som om dette er noe dere vil (og skjønner det altså), så ville sagt at dere måtte være hjemme pga bikkja. Det er nyttårsaften og hunden må prioriteres. De er velkomne til dere (men det er de sikkert ikke interesserte i).

Sånn er det hos mine også, men jeg kan gjerne handle inn rømme, poteter, grønnsaker eller noe som veier litt. 

Det med hunden er jeg helt enig i, en hund som sperres alene i et rom på nyttårsaften er dyremishandling.

Bli hjemme ts. 

Endret av Jytte
  • Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja hun har alltid vært sånn. Også om vi er der på helgebesøk. En gang vi gikk i butikken la hun halvparten av varene i min kurv enda de er flere enn meg. 

Jeg ville selv ikke bedt de ta med noe til middag derfor syns jeg dette er smålig. Men egentlig er jeg jo vant til at de er sånn 

Ja, beklager. Skjønner jo at det ikke er så veldig god følelse for deg at hun holder på sånn. Jeg tenkte kanskje hun hadde begynt å surre litt- da får de jo litt rare ting for seg.

Frigjør deg og dropp sånne pliktdager. Du har en ypperlig unnskylding i å ha hund:)

• Liker 3
Gjest theTitanic
Skrevet

Ta med poteter og saus?? Saus koster nesten ingenting men er upraktisk å frakte i tillegg til at den sikkert må varmes opp. Det er jo bare dustete. Potetene også blir kalde og ikke godt å varme dem igjen. 

Hunden kan ikke være ute nyttårsaften. Og alene på et rom er heller ikke bra denne dagen. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alltid lurt på hbordan sånne er under oppveksten og oppdragelsen?

• Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Her er hunden din store unnskyldning for å være hjemme.

Jeg har ingenting i mot spleiselag - også innenfor familien. Men jeg er liksom ikke helt vant til at poteter og saus er utfordringen. Det er liksom mer at noen tar med en dessert eller drikke. Eventuelt noe til kaffe i form av sjokolade. 

I vennelag er jeg også vant med spleiselag men da blir vi enige om hva som skal tas med og det er opplagt at ting som skal varmes og ikke tåler gjenoppvarming står vert for.

Skrevet
5 minutter siden, Jytte skrev:

Sånn er det hos mine også, men jeg kan gjerne handle inn rømme, poteter, grønnsaker eller noe som veier litt. 

Det med hunden er jeg helt enig i, en hund som sperres alene i et rom på nyttårsaften er dyremishandling.

Bli hjemme ts. 

Ja, mamma vet jo at jeg stiller opp med hva som helst om behovet skulle være der, men tror dama har mer muskler enn meg faktisk, så hun ser bare rart på meg om jeg tilbyr tunge løft og sånt:)

Skrevet

Jeg ville bare sagt at du har tenkt deg om og husker hvordan dyret var i fjor på nyttårsaften. Du klarer dessverre ikke dra fra den, men hvis de ikke har handlet poteter og saus så kan de komme og hente deg i dag hos deg, sånn at de ikke trenger å tenke på det ihvertfall. Men at de må koke potetene selv og sausen kommer fra pose... 

Anonymkode: 507ec...43d

• Liker 5
Skrevet

Shit, så smålig du er. Aner du hva det krever å arrangere et selskap, bare i tid? Du kommer til dekket bord mens de har gjort innkjøp, vasket hus, dekket bord og laget mat. Å slippe å skrelle og koke poteter kan avlaste mye i en middag. Det handler ikke om pengene.

Og hunden skjønner jeg godt at må holde seg en annen plass, ikke alle liker hunder bare fordi du gjør det.

Her hadde vi det nøyaktig likt i jula. Mamma tok med poteter og kålrabistappe, bestemor tok med dessert. Vi stod for kjøttet. Hundene til svigermor fikk ikke være oppe med oss. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...