Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nylig flyttet det ut en familie fra nabolaget som det har vært utrolig mye bråk fra, festing i helgene og mange dager i uka i ferier hvor bilkjøring med bråkete biler og mopeder til langt på natt og tidlig morgen var det største problemet. Huseierne har hatt en leietaker boende som det har vært samme bråk fra. Var det ikke fest hos huseierne, var det bråk hos leietakeren. Dette har gått utrolig utover søvnen til flere av oss, hvor min mor snakket om å sykmelde seg fordi det nesten ble uutholdelig.

For et halvt års tid siden flyttet både huseierne og leietakeren, til vår store glede! Men nå har det kommet inn noen nye som vi hadde hørt mye bra om. En barnefamilie, og det så vi veldig positivt på for da blir det jo ikke festing og bråk med kjøretøy osv. Men på dagtid er det jo jammen meg så mye bråk at jeg holder på å bli sprø allerede. Firehjulinger og cross (?) som blir kjørt med opp og ned, opp og ned, frem og tilbake i mange timer. De bor rett ved vårt hus så vi hører det utrolig godt. Jeg orker virkelig ikke sånt bråk igjen, jeg kommer til å bli gal. Når er det innafor å snakke med dem? Evt. hva kan man si på en høflig og hyggelig måte? Vil helst ikke bli skreket til at barna må jo for f.. med få lov å leke eller noe i den duren. Klart de skal få lov å leke, jeg blir glad når jeg ser barn er ute og leker, men er det vanskelig å forstå at det er fryktelig forstyrrende og støyende med de kjøretøyene som kjører opp og ned flere timer nesten hver dag? Hva mener dere? 

Anonymkode: d47cb...a63

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nylig flyttet det ut en familie fra nabolaget som det har vært utrolig mye bråk fra, festing i helgene og mange dager i uka i ferier hvor bilkjøring med bråkete biler og mopeder til langt på natt og tidlig morgen var det største problemet. Huseierne har hatt en leietaker boende som det har vært samme bråk fra. Var det ikke fest hos huseierne, var det bråk hos leietakeren. Dette har gått utrolig utover søvnen til flere av oss, hvor min mor snakket om å sykmelde seg fordi det nesten ble uutholdelig.

For et halvt års tid siden flyttet både huseierne og leietakeren, til vår store glede! Men nå har det kommet inn noen nye som vi hadde hørt mye bra om. En barnefamilie, og det så vi veldig positivt på for da blir det jo ikke festing og bråk med kjøretøy osv. Men på dagtid er det jo jammen meg så mye bråk at jeg holder på å bli sprø allerede. Firehjulinger og cross (?) som blir kjørt med opp og ned, opp og ned, frem og tilbake i mange timer. De bor rett ved vårt hus så vi hører det utrolig godt. Jeg orker virkelig ikke sånt bråk igjen, jeg kommer til å bli gal. Når er det innafor å snakke med dem? Evt. hva kan man si på en høflig og hyggelig måte? Vil helst ikke bli skreket til at barna må jo for f.. med få lov å leke eller noe i den duren. Klart de skal få lov å leke, jeg blir glad når jeg ser barn er ute og leker, men er det vanskelig å forstå at det er fryktelig forstyrrende og støyende med de kjøretøyene som kjører opp og ned flere timer nesten hver dag? Hva mener dere? 

Anonymkode: d47cb...a63

Jeg er helt enig med deg, men.... Så lenge dette foregår på dagtid må man faktisk bare finne seg i det eller flytte. Jeg har bodd i blokk, og håper jeg aldri mer må det. Nå bor jeg i enebolig og det er helt nydelig stille støtt.

Anonymkode: cbaaf...159

Skrevet

Maks uheldig dere da mao. Jez. Men om du nå velger å snakke med dem er det ikke sikkert at de vil etterfølge noen ønsker om mer fred og ro. Det er nemlig lovlig det de gjør. Ihvetfall på dag og tidlig kveldstid. Så...om de tar hensyn kan det hende de vil la vær å starte før ti på lørdags morgen liksom. Vurdert å flytte selv? 

Skrevet

Er jo ikke meningen at de skal bruke gata som motorcrossbane. Selv om det sikkert ikke er ulovlig, er det idiotoppførsel som genererer unødvendig mye støy.

Anonymkode: 67338...695

• Liker 1
Skrevet

Velkommen med i klubben. Vi har naboer over oss, en barnefamilie, som bråker fra morgen til kveld, hopping, dunking, går inne med sko etc.

Tidligere bodde det en party-konge under oss, så da var det i tillegg full fest i helgene. 

Nytter dessverre ikke å snakke til sånne mennesker uansett hvor høflig du ordlegger deg. 

Vi har også barn, men passer på at støyen ikke når slike høydepunkter som hos naboen. Vanskelig er det heller ikke. 

Er så lei egosentriske mennesker. 

Du har min fulle sympati - vet hvor kjipt det er. 

Anonymkode: f0998...2e3

• Liker 4
Skrevet

Har noen forslag, men vet ikke hvor nyttige de er 🤭

Ta en prat med naboene og forklar situasjonen. Hør om det er mulig å finne en løsning, kanskje begrense kjøringen til enkelte tidspunkter? Hold en vennlig og høflig tone.

Legg en anonym lapp i postkassen deres. Skriv at alle naboene er plaget med støy og fint om dere slipper det i fremtiden. Her er det bare å bruke fantasien om dere har annet på hjertet. 

Kjøp en monstervannspreder og sikt den i retning motorcrosskjøringa... (neida... Eller vent litt... 🤔😁). 

For å være litt mer alvorlig: det er ikke slik at man skal tåle alt av støy fra naboer. Kanskje du kan finne noe matnyttig her https://www.smartepenger.no/96-bolig/2360-reglene-om-stoy-fra-naboen

Fra nettsiden:

• Jo enklere det er for naboen å gjøre noe med problemet, jo lettere er det for deg å komme frem med din klage. Er det enkelt for naboen å flytte trampolinen for å unngå ungenes primalskrik like inntil din uteplass, så skal han gjøre det. Kan naboen stenge verandadøra for at du skal slippe å høre radioen hans, skal naboen gjøre det. Fordi det er enkelt å gjøre.
  • Jo mer uvanlig problemet er for området du bor i, jo sterkere sak har du. For eksempel er det vanlig at barn hopper på trampoline i et villastrøk, men det er ikke vanlig at de utøver paint-ball.

Håper det løser seg og at dere får det litt mer fredfullt 🙂

• Liker 2
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om lyder fra naboer på dagtid, selv om jeg av og til lurer på hva i all verden de driver med.....   Men fester naboene til på langt til natt med bass som dunder i veggene og hyling/ skriking så sier jeg fra.  Jeg har vel omtrent alltid bodd sånn at det har vært mye lyder rundt meg, så for meg er det vel bare sånn det er....

Anonymkode: c9f7f...aed

Skrevet

Hvis ungene kjører på firehjulingen kan du ringe politiet.

dersom den er uten skilter kan den kun kjøres på egen tomt, så sjekk det.

Anonymkode: a243d...cea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...