AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #21 Skrevet 3. januar 2019 På 31.12.2018 den 15.30, AnonymBruker skrev: Hvis parringen er vellykket vil vi få valpen i månedskifet april/mai da blir det ulønnet perm til sommerferien starter. Så da vil ikke valpen være alene lenge før etter sommerferien, det bør vel gå fint? Vi vurderer å sette opp liste for hvem som skal lufte hvilken dag om morgenen den første tiden. Alle er glad i å gå på tur med hunder så ellers blir det neppe ett problem Anonymkode: 9131f...06d Det høres absolutt bra ut, da får hunden mange mnd med dere hjemme før den må være alene 5-7 timer om dagen. God ordning, slik liker jeg å høre! På 1.1.2019 den 9.43, AnonymBruker skrev: Hadde aldri i verden støttet oppdrett av golden retrievere. En rase med masse helseproblemer. Neste type "Fransk bulldog." ADOPTER. Og lær av denne Anonymkode: e9271...690 "Adopt, dont shop"-greiene er kanskje viktig i USA osv, men i Norge har vi ikke et problem med gatehunder, gjemløse hunder osv. og man kan helt fint kjøpe seg valp med god samvittighet. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bra nok. Golden er en rase med problemer. For meg er det ikke bra nok at en rase er bitte litt sunnere enn fransk bulldog, German shepard etc.. Anonymkode: e9271...690 Ikke sunnere enn fransk bulldog? Kjære vene, de fleste golden er friske, oppegående hunder. Man kan fint skaffe seg golden uten å forvente at den er et sjukdomsvrak. Anonymkode: 12ba3...92a 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2019 #22 Skrevet 3. januar 2019 Golden er en stor trivelig hund som «bøsser» en del, og lurt med lett tilgjengelig støvsuger. Det blir myyye hår. Vi har et tips til og det er å ha en spyler/vaskested i garasje eller liknende. Ved turer etter regn og søle ute ser de ikke ut, og all skitten særlig under buk og på bena er greit å spyle. Samt kraftig hårføner da det tar tid å tørke dem etter vask. Anbefaler også å få inn litt tepper hvis myk parkett. Vår store hund har med sine negler klart å sette litt spor. Anonymkode: 83f62...ade
FlikkFlakk Skrevet 3. januar 2019 #23 Skrevet 3. januar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres absolutt bra ut, da får hunden mange mnd med dere hjemme før den må være alene 5-7 timer om dagen. God ordning, slik liker jeg å høre! "Adopt, dont shop"-greiene er kanskje viktig i USA osv, men i Norge har vi ikke et problem med gatehunder, gjemløse hunder osv. og man kan helt fint kjøpe seg valp med god samvittighet. Ikke sunnere enn fransk bulldog? Kjære vene, de fleste golden er friske, oppegående hunder. Man kan fint skaffe seg golden uten å forvente at den er et sjukdomsvrak. Anonymkode: 12ba3...92a Vi har veldig mange hunder som trenger nye hjem i Norge også, ikke så ille som i USA, men nok til at folk burde se seg om etter en hund som trenger et hjem før de skaffer seg valp. Selv har jeg bare hatt dyr (hund, hest, katt, kanin, undulat..) som har trengt nye hjem og alle har vært helt fantastiske. Smaken er som baken, noen vil ha valp fra oppdretter og starte med helt hvitt ark, mens andre vil mer enn gjerne åpne hjemme sitt for en som trenger et sted å bo, selv om arket til hunden kanskje har noen gråe flekker som må blekes etterhvert som tiden går i det nye hjemmet. --------- Synes det er veldig på kanten å sammenligne helsen til Golden og Schæfer. Schæferen har vel snart alle problemene man kan finne i skjelett, hud, gemytt osv. Her er det lenge til Golden rasen kommer, selv om man ser endel avvik, men det gjør man også ved veldig mange andre raser. Vil man ha en sunnere Golden så burde man skaffe seg Jakt golden, men da må man også være obs på at den har mye mer aktivitetsbehov enn utstillingsvarianten. 1
Diamant20 Skrevet 4. januar 2019 #24 Skrevet 4. januar 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Golden er en stor trivelig hund som «bøsser» en del, og lurt med lett tilgjengelig støvsuger. Det blir myyye hår. Vi har et tips til og det er å ha en spyler/vaskested i garasje eller liknende. Ved turer etter regn og søle ute ser de ikke ut, og all skitten særlig under buk og på bena er greit å spyle. Samt kraftig hårføner da det tar tid å tørke dem etter vask. Anbefaler også å få inn litt tepper hvis myk parkett. Vår store hund har med sine negler klart å sette litt spor. Anonymkode: 83f62...ade Takk for tips😊 15 timer siden, FlikkFlakk skrev: Vi har veldig mange hunder som trenger nye hjem i Norge også, ikke så ille som i USA, men nok til at folk burde se seg om etter en hund som trenger et hjem før de skaffer seg valp. Selv har jeg bare hatt dyr (hund, hest, katt, kanin, undulat..) som har trengt nye hjem og alle har vært helt fantastiske. Smaken er som baken, noen vil ha valp fra oppdretter og starte med helt hvitt ark, mens andre vil mer enn gjerne åpne hjemme sitt for en som trenger et sted å bo, selv om arket til hunden kanskje har noen gråe flekker som må blekes etterhvert som tiden går i det nye hjemmet. --------- Synes det er veldig på kanten å sammenligne helsen til Golden og Schæfer. Schæferen har vel snart alle problemene man kan finne i skjelett, hud, gemytt osv. Her er det lenge til Golden rasen kommer, selv om man ser endel avvik, men det gjør man også ved veldig mange andre raser. Vil man ha en sunnere Golden så burde man skaffe seg Jakt golden, men da må man også være obs på at den har mye mer aktivitetsbehov enn utstillingsvarianten. Vi har valgt å få valp siden vi har to katter fra før av, hvis ikke hadde vi adoptert.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #25 Skrevet 5. januar 2019 Lurt å vite hva foreldrene heter på forhånd og søke opp familietreet på dogwebs hundedatabase: https://www.dogweb.no/dogweb/dw/openPage/hoved.html Utstilling, sykdommer, antall kull osv. skal være registrert her. Fant ut her at en halvsøsken av min hund har HD grad D. Oppdrettere pleier sjeldent å snakke om sykdommer i hundens familie 😕 Anonymkode: 0620b...9b8
Diamant20 Skrevet 5. januar 2019 #26 Skrevet 5. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurt å vite hva foreldrene heter på forhånd og søke opp familietreet på dogwebs hundedatabase: https://www.dogweb.no/dogweb/dw/openPage/hoved.html Utstilling, sykdommer, antall kull osv. skal være registrert her. Fant ut her at en halvsøsken av min hund har HD grad D. Oppdrettere pleier sjeldent å snakke om sykdommer i hundens familie 😕 Anonymkode: 0620b...9b8 Tusen takk for tips😊 Den skal jeg prøve
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2019 #27 Skrevet 8. januar 2019 På 30.12.2018 den 15.21, AnonymBruker skrev: Hei! Vi vurderer å få oss valp (golden retriever), derfor lurte jeg på tips til hva man må tenke i gjennom på forhånd. Vi har gått gjennom pass (har 5 alternativer + 1 som alltid kan i tilfeller krise), oppdragelse og hvem som skal ta turer. Så er det noen som har tips til oss? På forhånd takk Anonymkode: 9131f...06d Hvis dere velger golden så husk at rasen elsker å bære på ting, min var kjempefornøyd hvis hun fikk lov til å bære avisa. Det gir de mye glede 😊 Anonymkode: c74c8...190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå