Geojak Skrevet 30. desember 2018 #1 Del Skrevet 30. desember 2018 Siste år har sexlivet blitt satt på «hold», vi er i midten av 50 årene, og overgangsalder har slått inn. det er vel ca ett år siden kona hadde siste mens, hun sier selv hun er ferdig med hetetokter, men sexlysten er fraværende.. Er det noen med erfaringer rundt dette? Noen ganger lurer jeg på om det er lysten, eller det å få lyst til å ha lyst som er borte. Hun er jo mulig å «få igang» men det krever mye innsats. Utfordringen er jo at min lyst fortsatt er der, og det er henne jeg har lyst på, men hun sier bare at lysten ikke er der. Har vært inne på tanken å være utro, men tror kanskje ikke det er løsningen, vet heller ikke om jeg orker å fortsette uten intim kontakt. Føler det er litt feil grunnlag å avslutte et forhold for, er jo glad i hverandre, men jeg savner intimitet. Når det er sagt så ja hun ønsker ikke intimitet heller. Går jo an å ligge inntil hverandre og holde rundt hverandre, uten at det blir sex av det, men hun ønsker ikke det heller. Hun sier hun fortsatt er glad i meg, vi har snakket om det og hun mener selv det er henne som er utfordringen, og hun beklager at lysten bare ikke er der. Når vi en sjelden gang (hver andre/tredje måned) er intime og har sex, er jeg nøye på at hun skal være tilfreds, hun digger å bli slikket, og jeg slikker henne derfor alltid til orgasme, for at hun skal ha glede av sexen. Men veldig frustrerende at hun så sjelden vil.. prøver å gi henne oppmerksomhet i løpet av dagen, med en klem eller et kyss, hun likte det før, nå virker det som hun ungår det, og også at hun ungår andre ting som tidligere tente gnisten og lysten. Derfor virker det som lysten til å lyst er borte... Er nok ikke noe fasitsvar på dette, men jeg savner henne (det å være intim med henne) så indelig. Skal det fortsette slik vet jeg ikke om jeg holder ut. Tar gjerne imot tips til hvordan det er best å tilnærme seg en samtale om temaet, jeg ønsker jo ikke høres suttrende eller anklagende ut. Parterapi er nok ikke tema, tror ikke jeg får henne med på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogshuldra Skrevet 30. desember 2018 #2 Del Skrevet 30. desember 2018 Kjenner meg igjen i henne. Jeg kom tidlig i overgangsalderen , og selv med verdens deiligste og fineste mann (og hormoner på tur) - hjalp det ikke en skit. Den dagen jeg kjente at det var mer interessant å ta oppvasken enn å kose med mannen og at jeg kjente jeg helst ville unngå det å være nær/intim - ville faktisk ikke at han skulle ta på meg...Da var det nok!!!!! Tok kontakt med Medicus/Inger Øverlie, som er spesialist på dette med hormoner og ble satt på østrogen/progesteron og testosteron. De kvinnelige hormonene for å slippe unna plagene, og testosteronen for å få tilbake "susen i serken". Om kona di ikke føler seg plaga med symptomer på selve overgangsalder (bortsett fra lysta ,da), ville jeg ASAP fått tak i resept på testosteron. Det er den som øker lysta. Det er ikke noe bestemt nivå av Testosteron i blodet hos kvinner som leger må forholde seg til - og mange er veldig skeptiske. Derfor gikk jeg til Øverlie, men får det nå fast av fastlegen min. Og nei; jeg har ikke fått dypere stemme, skjeggvekst eller kjempe-klitoris, hahaha! Selv tar jeg Tostran 2% gel hver dag (1-2 dose/et klikk på pumpa på underarmen - for menn er det vanlig med 4-6 klikk). Husker godt da jeg starta; gikk fra 0-100 på 14 dager!!! Helt ny verden. En dag sto jeg plutselig å sitra i entreen da han kom hjem fra jobb Og en helt ny energi og giv fikk jeg også. Håper det ordner seg for dere - livet er for kort til ikke å ha masse deilig sex! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Del Skrevet 30. desember 2018 Medisinsk kan testoterontilskudd være problematisk. Det gjelder både for (middeladrende) kvinner og menn. For begge grupper øker det (generelt sett) risikoen for ulike typer av kreft, og for menn tar det i tillegg knekken på kroppens egen testosteronproduksjon, slik at man blir «avhengig» av «kunstig åndedrett» resten av livet. Men det blir selvsagt en kost-nyttevurdering. For de fleste mennesker godt oppe i 50-årene står nok ikke seksualiteten så høyt på listen over livsviktige ting at det er verd ulempene. Anonymkode: c3b20...fdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Geojak Skrevet 30. desember 2018 Forfatter #4 Del Skrevet 30. desember 2018 2 timer siden, Skogshuldra skrev: ! Selv tar jeg Tostran 2% gel hver dag (1-2 dose/et klikk på pumpa på underarmen - for menn er det vanlig med 4-6 klikk). Husker godt da jeg starta; gikk fra 0-100 på 14 dager!!! Helt ny verden. En dag sto jeg plutselig å sitra i entreen da han kom hjem fra jobb Og en helt ny energi og giv fikk jeg også. Håper det ordner seg for dere - livet er for kort til ikke å ha masse deilig sex! Takk for svar 😊 utfordringen slik jeg ser det er at hun ikke gir inntrykk av og savne intimiteten... Dermed tror jeg ikke hun er åpen for å prøve ut medinisering, foreslår jeg det mistenker jeg hun avviser det blankt, og ikke ønsker det. men et godt innspill, jeg får prøve å flette det inn i samtalen, og fortelle at andre har hatt god erfaring med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Del Skrevet 30. desember 2018 4 hours ago, Skogshuldra said: Kjenner meg igjen i henne. Jeg kom tidlig i overgangsalderen , og selv med verdens deiligste og fineste mann (og hormoner på tur) - hjalp det ikke en skit. Den dagen jeg kjente at det var mer interessant å ta oppvasken enn å kose med mannen og at jeg kjente jeg helst ville unngå det å være nær/intim - ville faktisk ikke at han skulle ta på meg...Da var det nok!!!!! Tok kontakt med Medicus/Inger Øverlie, som er spesialist på dette med hormoner og ble satt på østrogen/progesteron og testosteron. De kvinnelige hormonene for å slippe unna plagene, og testosteronen for å få tilbake "susen i serken". Om kona di ikke føler seg plaga med symptomer på selve overgangsalder (bortsett fra lysta ,da), ville jeg ASAP fått tak i resept på testosteron. Det er den som øker lysta. Det er ikke noe bestemt nivå av Testosteron i blodet hos kvinner som leger må forholde seg til - og mange er veldig skeptiske. Derfor gikk jeg til Øverlie, men får det nå fast av fastlegen min. Og nei; jeg har ikke fått dypere stemme, skjeggvekst eller kjempe-klitoris, hahaha! Selv tar jeg Tostran 2% gel hver dag (1-2 dose/et klikk på pumpa på underarmen - for menn er det vanlig med 4-6 klikk). Husker godt da jeg starta; gikk fra 0-100 på 14 dager!!! Helt ny verden. En dag sto jeg plutselig å sitra i entreen da han kom hjem fra jobb Og en helt ny energi og giv fikk jeg også. Håper det ordner seg for dere - livet er for kort til ikke å ha masse deilig sex! Kan jeg spørre om hvor gammel du var da du kom i overgangsalderen? Anonymkode: ced17...2f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogshuldra Skrevet 30. desember 2018 #6 Del Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om hvor gammel du var da du kom i overgangsalderen? Anonymkode: ced17...2f4 Starta vel rundt 45... Fem år siden nå, og starta på hormoner for nesten 2 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #7 Del Skrevet 31. desember 2018 Jeg hadde lite/tidvis ingen sexlyst og veldig redusert interesse for intimitet fra ca. 47 til 53. Hadde jevnlig sex med mannen likevel av hensyn til forholdet. Heldigvis fungerer det slik for meg at kroppen "skrur seg på" underveis. Etter en sykdomsperiode fra 53-54 kom sexlysten tilbake for alvor og i to år nå har den vært sammenliknbar med sånn jeg var tidlig i 40-årene. Anonymkode: 806d1...9bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå