Gå til innhold

Til alle svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du får beskjed som svigermor/bestemor at barnet kan spise selv , fordi barnet liker det best. Både babyen og storebroren. 

Om man ønsker seg noe til jul til barnet, legger frem forslag til noe barnet kan trenge eller ønske seg.

Mener du da at du blir frarøvet rollen som bestemor og ikke gleder deg mer over barnebarna,men dropper å se dem??

Anonymkode: 1a44d...2cc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller iallefall truer med det.

Skrevet

Kan du forklare nærmere? Jeg forstår ikke spørsmålet. 

Anonymkode: bbfb4...a45

• Liker 7
Skrevet (endret)

Kanskje du kan skive litt mer om hvorfor du ønsker å gi vedkommende den beskjeden? Hva mener du med å true med det?

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hvor mange tråder skal du lage om dette? Du har fått så mange råd, ta heller til deg de fremfor å fortsette å kverne på dette.

Endret av Duckie
  • Liker 10
Skrevet

Du får kanskje si dette til dine svigerforeldre, ja om de ikke kan svare deg her da....

Anonymkode: bdad2...961

Skrevet
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Kanskje du kan skive litt mer om hvorfor du ønsker å gi vedkommende den beskjeden? Hva mener du med å true med det?

Jeg er ikke svigermor, men datter. Jeg sier det Jeg skrev i hovedinnlegget. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg spør for å høre om det er noe i det, Det jeg tydeligvis gjør galt!

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo tydeligvis svigerdatter også.

Jeg kan si så mye som at svigermor er like lite fan av å bli retta på og fortalt hvordan og hva hun skal/kan gjøre, som du er. 

Eller er det din mor som er problemet her, som du ikke får dirigert? 

Anonymkode: 56e44...a33

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo tydeligvis svigerdatter også.

Jeg kan si så mye som at svigermor er like lite fan av å bli retta på og fortalt hvordan og hva hun skal/kan gjøre, som du er. 

Eller er det din mor som er problemet her, som du ikke får dirigert? 

Anonymkode: 56e44...a33

Jeg spør om dette er grunn til å miste gleden som bestemor.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør om dette er grunn til å miste gleden som bestemor.

Om svigerdatter hadde beskyldt, detaljstyrt og krevd, så er det en kommentar som lett kan komme, ja. Du høres fryktelig slitsom ut. 

La nå svigermor dille litt og mate barnet. Hvilken skade gjør det egentlig? Får du et rasende barn som nekter å spise kan jo bestemor med "glede" stille opp med trøst og omsorg. 

Anonymkode: 43b57...d9a

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om svigerdatter hadde beskyldt, detaljstyrt og krevd, så er det en kommentar som lett kan komme, ja. Du høres fryktelig slitsom ut. 

La nå svigermor dille litt og mate barnet. Hvilken skade gjør det egentlig? Får du et rasende barn som nekter å spise kan jo bestemor med "glede" stille opp med trøst og omsorg. 

Barnet liker ikke å mates. Det er ikke den type mating som er koselig jeg snakker om. Mer det at hun kun vil mate,og det er det hun gjør.

• Liker 1
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du får beskjed som svigermor/bestemor at barnet kan spise selv , fordi barnet liker det best. Både babyen og storebroren. 

Om man ønsker seg noe til jul til barnet, legger frem forslag til noe barnet kan trenge eller ønske seg.

Mener du da at du blir frarøvet rollen som bestemor og ikke gleder deg mer over barnebarna,men dropper å se dem??

Nei, bestemor er ikke frarøvet noe som helst, har bare fått fortalt hvor langt barnet er i utvikling siden sist. 

• Liker 3
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du utdype hvorfor du skal komme med denne beskjeden?

Skrevet
1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Kan du utdype hvorfor du skal komme med denne beskjeden?

Svigermor har gitt meg denne beskjeden. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnet liker ikke å mates. Det er ikke den type mating som er koselig jeg snakker om. Mer det at hun kun vil mate,og det er det hun gjør.

Ok, ser her at barnet ikke liker å bli matet.. Gjelder dette begge barna?

Bare si at barna liker å spise selv. Dersom hun blir sur får hun bare bli det da..

Gjest supernova_87
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La nå svigermor dille og mate et 4 år gammelt barn? Barnet gir jo tydelig uttrykk for at det ikke ønsker det. 

TS jeg skjønner at du er usikker på deg selv og din svigermors oppførsel, men her må du faktisk gro deg noe ryggrad og sette grenser for ikke tro et sekund at barna ikke får med seg disse tingene. 

Jeg svarte deg i din andre tråd, og det er klart det har påvirket oppveksten min at vi barna ble fortalt av mormor at pappa hatet henne og var så vanskelig og det hele ble jo vanskelig for oss også. For ikke å snakke om bitterheten i ettertid. 

Ditt liv, ditt valg. 

Hvis du virkelig tror du har makt til å styre tankene til svigermor slik hun anklager deg for så oppsøk lege og psykologisk hjelp. Barna dine fortjener bedre. 

Skrevet
7 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Ok, ser her at barnet ikke liker å bli matet.. Gjelder dette begge barna?

Bare si at barna liker å spise selv. Dersom hun blir sur får hun bare bli det da..

Ja det gjør det. De liker det ikke ,og vant til å spise selv. Tror hun ser på det som omsorgen hun kan gi. For hun klarer ikke leke.

Skrevet

Skrev du om svigermor som hjalp datteren din på do når hun skal klare selv også? Barna mine kan kle på seg, men jeg hjelper ofte til. Litt fordi det går raskere og vi er mange som skal ut, og litt fordi jeg vet de må gjøre alt selv i barnehagen og det kan være greit med litt service. Og selv om barnet mitt på fire har gått på do selv lenge og vært bleiefri i halvannet år, så hjelper jeg fortsatt til i blant, spesielt med tørk av avføring for at det skal bli rent. Og de må gjerne minnes på håndvask og tåler fint selskap på badet når de går på do.. Det gjør ikke at de rykker tilbake på utvikling. 

Anonymkode: 06b05...d86

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skrev du om svigermor som hjalp datteren din på do når hun skal klare selv også? Barna mine kan kle på seg, men jeg hjelper ofte til. Litt fordi det går raskere og vi er mange som skal ut, og litt fordi jeg vet de må gjøre alt selv i barnehagen og det kan være greit med litt service. Og selv om barnet mitt på fire har gått på do selv lenge og vært bleiefri i halvannet år, så hjelper jeg fortsatt til i blant, spesielt med tørk av avføring for at det skal bli rent. Og de må gjerne minnes på håndvask og tåler fint selskap på badet når de går på do.. Det gjør ikke at de rykker tilbake på utvikling. 

Anonymkode: 06b05...d86

Nei jeg har ikke skrevet om noen barn og do. Synes det er drøyt av svigermor, å si hun ikke er glad for å være bestemor.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...