Gå til innhold

hva tar dere med til frisøren på den store dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg lurte på en liten ting ang. dette. hva tar dere med dere til frisøren? greit kjolen henger der jo, undertøyet må man ha med( eller har dere dette på dere når dere kommer?), deodorant og parfyme er vel greit å ha med, penger, evt. mat og drikke, sko, slør og hele den pakka. noe mer som er viktig å huske på å ta med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja selvfølgelig. hadde helt glemt det..he he :wink: men vi skal også få bryllupsfotografen ned litt senere til å ta noen bilder.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jo, men det er kjempemorsomt med bilder fra frisøren. :)

Skrevet

Eg regnar med at dette er noko eg både kjem til å diskutere med frisøren på prøvetimen, og ei sak eg og forlovaren min kjem til å tenke godt gjennom før den store dagen.

Ekstra strømpar kan vere lurt. Eventuelle smykker må du ikkje gløyme.

Har også lest om ein salong der dei serverte banan til brudene for at dei ikkje skulle måtte gå så ofte på do...Har aldri hørt at banan virkar sånn, men kanskje det er verdt eit forsøk? :roll: Kjedelig å måtte fly på do i ett sett når stasen har komt på...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde med meg forloveren min og lommebok så jeg kunne betale frisørtimen, og naturligvis slør og tiara.

Ikke noe mer, for jeg gikk hjem og tok på meg undertøy og kjole. Var veldig glad jeg kunne ta på kjolen i ro og mak hjemme og ikke i en frisørsalong med mange fremmede mennesker...

Skrevet

det er ikke mange fremmende mennesker i den frisørsalongen jeg skal kle meg. forloveren min jobber der, og vet hvem noen av de andre er, så det går nok fint..

Gjest Betty Boop
Skrevet

Jeg skal kle meg hjemme etter jeg har vært hos frisøren, og hun ba meg huske på å ikke ha på meg noe som jeg måtte ta over over hodet, men heller en cardigan eller noe. Typisk sånn ting man ikke tenker på, og man kan jo ikke akkurat dra en trang t-skjorte over hodet når håret er kunstferdig satt opp!

Gjest Anonymous
Skrevet

Der jeg var fikk vi låne en hvit herreskjorte. Veldig greit. Var heller ikke mye folk når jeg skulle skifte siden det var egne rom til dette.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg bor rett ved frisørsalongen min så jeg skal hjem og skifte. Deilig å slippe det i frisørsalongen :)

Skrevet

Min frisørsalong har eget rom i underetasjen hvor brud og forlover kan skifte, slappe av osv. uten å stå på utstilling i vinduet.

Regner med å ta med kjole, sko, strømper og smykker, samt at forlover har med 'overlevelsespakken' som hun skal ha hele dagen - med sysaker, førstehjelp og smertestillende, piller for min ømtålige mage, litt 'nødproviant' og drikke dersom det skulle bli nødvendig, osv, osv.

I tillegg blir det nok niste, siden vi skal rett fra frisøren til kirken, og vi har satt av tre timer hos frisøren...

Vil helst slippe å besvime av sult/tørst i kirken!

En venninne kommer med digitalkamera for å ta bilder hos frisøren.

Brudebuketten blir enten brakt til frisøren av venninne/annen, eller overlevert til min far som jo skal følge meg opp midtgangen.

Skrevet

Tar med kamera, tiara og slør! Kle på meg gjør jeg hjemme hos meg selv, hos mamma og pappa eller hos en av forloverene!

Skrevet

Jeg tar med slør og evt noe snacks/drikke, vil ikke bli uvel den dagen pga sult og tørst.

Og så lurer jeg veldig på om man må ha med slike hårspenner med perler eller strass selv, eller om det er slikt frisørsalonger pleier å ha?? :klø:

Etter frisøren drar jeg tilbake til hotellet og bryllupssuiten der jeg og forloveren min skal kle oss. Dit kommer også make up-artisten, og en venninne som er fotograf skal ta bilder når jeg blir sminket og kler på meg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Dit kommer også make up-artisten' date=' og en venninne som er fotograf skal ta bilder når jeg blir sminket og kler på meg.[/quote']

Litt utenom tråden, men hvilken make-up artist skal du bruke???

Skrevet

En bekjent av min mann.

Skrevet

takk for svar alle.. :) men hvordan gjør dere med klærne som dere skifter hos frisøren(altså de dere kommer i)? lar dere det ligge hos frisøren, og henter det senere, eller...?

Skrevet
takk for svar alle.. :) men hvordan gjør dere med klærne som dere skifter hos frisøren(altså de dere kommer i)? lar dere det ligge hos frisøren' date=' og henter det senere, eller...?[/quote']

Moren og søsteren min skal også være med til frisøren. De kommer til å ta med seg klærne mine.

Skrevet

Søster er forlover, og kommer nok til å ha med seg 'nødsekken' til frisøren.

Skiftet blir nok lempet opp i samme sekk, og så er det litt avhengig av transport mellom frisør og kirke - blir det drosje, må sekken plasseres et sted under vielsen, evnt. bli overlevert til min venninne som er med hos frisøren, og som kan ha den hos seg under vielsen.

Blir det bil er det jo greit - lemp i bagasjerom.

Blir det 'prosesjon' med venninner, så faller vi nok tilbake på 'noen tar med seg sekken inn i kirken, og leverer til forlover etterpå'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...