Gå til innhold

Sykemeldt av og på, noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har i en periode på ca 6 mnd vært alt fra 100% i 2-3 uker, så tilbake på jobb. Deretter 50 % sm feks i 5-6 uker osv. 

Har hatt et utrolig tungt år, psykisk og fysisk da jeg har mistet to ganger på et år, med betennelse. Og fått angst og søvnproblematikk.. dette vet sjefen. Men tror hun begynner å bli lei av mine sykemeldinger, noe jeg forstår godt.

Jeg er av og på sm fordi jeg har så lyst til å komme 100% tilbake, men etter 3 uker i full jobb klarer jeg ikke pga søvnen og psyken. Og blir da feks sm 50% igjen over en periode..

Kan man få sparken av å være så mye sm av og på?..

(Jeg er utrolig flink i jobben min, og sjefen er ellers veldig fornøyd med arbeidet mitt, det er bare sykefraværet som er veldig høyt. Jeg kommer aldri for sent, alltid en halvtime før jobb osvosv.) 

Anonymkode: 9efea...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke få sparken av å være sykmeldt eller å ha dårlig helse. Det verste som kan skje er at du kan få dårlig referanse hvis du søker ny jobb kort tid etter sykefraværet. Men det er bedre for arbeidsgiver at du er mer forutsigbar, etter en 100%sykmelding bør du kanskje komme gradvis tilbake i stedet for å kaste deg ut i det og så havne tilbake i sykmelding gnag på gang? 

Anonymkode: acc51...7ef

• Liker 2
Skrevet

Innenfor en treårsperiode kan du være sykemeldt ett år. For å opparbeide nye rettigheter må du være frisk(ikke sm over arbeidsgiverperioden) i ett halvt år for å opparbeide deg nye rettigheter. Å bli oppsagt pga høyt fravær er forbudt, men mange mister jobben/går med på å gå etter ett års sykemelding. 

Fokuser på å bli frisk, drit i sjefen! Du burde trappe sakte opp. 80% sm, 60%, 40%, 20%..

Anonymkode: beeb4...91c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...