Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere gått opp i jula? 0,7 kg her, selv om jeg har vært forsiktig og passet på hele veien. Det høres ikke så mye ut, men kommer til å være et slit og gå ned likevel. Jeg bruker laaaang tid på å gå ned i vekt, selv med kaloritelling. 

Anonymkode: e31b9...c60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. Har ikke feiret jul då.

Skrevet

For mye. Så jeg har satt meg klisje nyttårsforsett. Når hverdagen starter igjen så er det slutt. Da får jeg inn rutiner og vanlig mat igjen. Det har vært alt for mye kaker og feit julemat 😷

Anonymkode: 13968...525

• Liker 6
Skrevet

0,7 kg er ingenting. Det vil si: Du kan både ha gått ned 1 kg eller lagt på deg 2 når vekta viser 0,7 kg forskjell. En flaske vann på 7 dl veier 0,7 kg... Slapp av. Det er seriøst INGENTING.

Jeg har (akkurat som deg!) lik vekt nå som jeg hadde ved starten av desember. Travel førjulstid går ofte opp i opp med julekos for meg. 

Anonymkode: 2c4ba...658

• Liker 7
Skrevet

Ned to kilo siden 1 desember. Ikke helt planlagt, men fysisk yrke, små barn og flere turer på shoppingsentre, null tid til sofa og film, men kveldene har gått med til pynting, vasking, strykejern, symaskin og innpakking... Det var tidenes letteste slankekur 😂😂

Anonymkode: 8fe11...98a

• Liker 3
Skrevet

Sikkert 3 kg i desember. Er gravid, det hjelper ikke på😂

Anonymkode: a9c65...7da

• Liker 1
Gjest Frøken Diamant
Skrevet

Har ikke gått opp noe😊

Har unnet meg litt ekstra i jula,men har spist kontrollerende mengder.Vil ikke legge på meg masse i jula nå som jeg har vært flink å tatt av mange kilo😊

Har trent nesten hver dag også😄

Skrevet

6 kg

Jeg legger fort på meg.

Anonymkode: a7996...82e

• Liker 2
Skrevet

Ned 2kg på en drøy uke. Er full fart med besøk og aktivitet. Og har fri, så rekker både å lage god mat fra grunnen, og en løpetur/gåtur om dagen. Har unnet meg alt av julemat, men takler ikke å bli mer enn passe mett. 

Anonymkode: 50881...cad

Skrevet

Ikke gått opp, men ser kroppen er dvaskere, da spesielt rumpe og overarmer. Sånt skjer når man kun sitter på rumpa og spiser sinnsykt mye mat og kaker 😏

Anonymkode: 42a02...99b

• Liker 2
Skrevet

2-3 kg.

Anonymkode: 09169...2c1

• Liker 1
Gjest Plannergirl
Skrevet

Ingenting opp og ingenting ned. Har spist alt jeg har hatt lyst på og tatt null hensyn tbh. 

Skrevet

Ingenting. Første jeg spiste på julaften var julemiddagen. Ingen kaker bakt. Ingen juleselskaper å gå i. Jobbet i romjula. Skulle gjerne ha gått opp noen kilo dersom det betydde samvær med andre.

Anonymkode: adfe4...531

• Liker 7
Skrevet

Så lenge jeg ikke finner fram vekta har jeg ikke gått opp et gram!

• Liker 19
Skrevet

Har gått opp trappene til 5. etasje ganske mange ganger, i tillegg til to turer opp en bakke.

Men det balanserte seg ut med at jeg også har gått ned trappene og bakken. 

Anonymkode: 41361...28b

• Liker 2
Skrevet

1 kg og jeg har spist det jeg har lyst på. Blir sikkert litt til siden jeg skal være hjemme litt til og det er fortsatt mer julekaker igjen.

Jeg er ikke særlig bekymret siden jeg vet at de kiloene forsvinner når jeg begynner å spise normalt igjen.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke badevekt, men jeg merker på jeansene at jeg har gått opp litt. Jeg har hatt dilla på fenalår og andre ramsalte ting i jula, og når jeg velter meg i saltmat pleier jeg alltid å samle på meg en del vann. 

Skrevet

Har ikke lagt på meg noe særlig. Har nytt god mat, men med moderasjon, og daglige spaserturer i vinterkulda. Spist meg passe mett på pinnekjøtt og lutefisk, uten å bli sprengt, og holdt sukkerinntaket til et fornuftig nivå. Om jeg trøkker i meg twist og småkaker hele uka i strekk, blir jeg uggen og dorsk, så jeg prøver å leve etter kvalitet fremfor kvantitet. Jeg velger meg ut det jeg synes er aller best når jeg er i selskap, som multekrem eller tantes konfektkake, og koser meg med et lite stykke til en kopp kaffe. 

Tror mange spiser mer enn de egentlig har lyst på i jula. Man havner liksom på et sukker-kick hvor man trøkker i seg alt man ser, og tenker at skaden allerede er skjedd, så da er det like greit å fråtse videre til over nyttår. Så sitter man der med en ekkel følelse etterpå og har ikke egentlig hatt noen stor glede av maten. Om man heller fokuserer på å nyte noen få, utvalgte ting, og beveger på seg daglig, har man en mye bedre følelse.

Anonymkode: dbf5e...54b

• Liker 1
Skrevet

Ingenting.

Anonymkode: 7ab11...0ab

Skrevet

Har ikke veid meg for vil ikke vite det. 

Anonymkode: fb015...1f4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...