Gå til innhold

Ingen ringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forloveden min ønsker ikke at vi skal bruke ringer selv om vi er forlovet, men jeg vil så gjerne bruke det. Det var jeg som fridde for to dager siden og mistenker at det er fordi han er flau over meg da han heller ikke vil gifte seg før om flere år? Men da er det jo rart at han sa ja i det heletatt. Er det flere som ikke skaffet ringer til forlovelse? 

Anonymkode: 909cc...6f3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skaffet matchende ringer til forlovelse som vi valgte sammen. Men til bryllupet hadde vi ingen ringsermoni, og ingen nye ringer. Vi har vært gift i snart ti år og har fortsatt kun de enkle forlovelsesringene, uten sten og matchende. 

Men noen menn liker ikke smykker. Hvis han ikke ønsker å bruke ring, har du spurt ham om muligheten for at du kan ha en forlovelsesringer selv om han ikke ønsker det? 

Anonymkode: 0a69e...615

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi skaffet matchende ringer til forlovelse som vi valgte sammen. Men til bryllupet hadde vi ingen ringsermoni, og ingen nye ringer. Vi har vært gift i snart ti år og har fortsatt kun de enkle forlovelsesringene, uten sten og matchende. 

Men noen menn liker ikke smykker. Hvis han ikke ønsker å bruke ring, har du spurt ham om muligheten for at du kan ha en forlovelsesringer selv om han ikke ønsker det? 

Anonymkode: 0a69e...615

Nei, men det var en god ide, takk!

Skrevet

Synes det er helt ok å være uten ringer. Hvorfor skal man bruke titusenvis, kanskje hundretusenvis, av kroner på en metalldings til å ha på fingeren? Det finnes så mye annet å bruke disse pengene på

Anonymkode: 48a54...041

• Liker 1
Skrevet

Vi er forlovet og har ikke ringer. Jeg er ikke så glad i å gå med ring, og synes det er vanskelig å finne ringer produsert på en etisk og bærekraftig måte. Kjæresten kjente meg heldigvis så godt at han fridde uten ring. 

Anonymkode: fca09...6d3

Skrevet

Vi har vært gift i 12 år. Har aldri hatt ringer. 

Er man så sikker på hverandre at man ønsker ekteskap bør ikke et-par ringer til eller fra gjøre deg usikker, da ville jeg heller tatt en runde på hvor trygt jeg stod i forholdet. 

Anonymkode: 441e0...ede

Skrevet

Kanskje du skal tenke litt over hvorfor han ikke ønsker å gå med ringen? Hva ville han gjort om du f.eks. skiftet sivilstatus på facebook til "forlovet med ***"? Ville han godtatt det da, sånn at det også kom opp på hans side?

Du ønsker å gifte deg med denne mannen, men klarer ikke å snakke med ham om hvorfor han ikke vil vise verden at han også ønsker å gifte seg med deg..

I tillegg så kommer han stadig med sårende kommentarer som han kamuflerer som spøk og moro, og blir sur når du forteller at du tar deg nær av og blir såret av det. En som var glad i deg ville gjort sitt beste for å la være å komme med slike forferdelig smakløse "spøker" når du nevnte at du ble lei deg. 

Ta ringen tilbake TS, han ønsker faktisk å holde det hemmelig at du presset ham opp i et hjørne og fikk ham til å si ja til fremtidig ekteskap når han egentlig ønsker å holde ting åpent i tilfelle han finner noen som er bedre. 

Anonymkode: fc3dc...a74

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er forlovet og har ikke ringer. Jeg er ikke så glad i å gå med ring, og synes det er vanskelig å finne ringer produsert på en etisk og bærekraftig måte. Kjæresten kjente meg heldigvis så godt at han fridde uten ring. 

Anonymkode: fca09...6d3

Hvorfor skal alt være så forbaska etisk hele tiden?

Anonymkode: 48a54...041

Skrevet

Min bedre halvdel hadde ikke kjøpt ringer på forhånd da han fridde. Det kjøpte vi i fellesskap etterpå. Jeg brukte aldri ring før jeg ble forlovet. Etter forlovelsen, og senere også giftermålet har jeg brukt en ring hver dag. Jeg synes man må ha ring når man er forlovet, eller gift. Det viser at man er opptatt, og at man tilhører noen.

Anonymkode: 917a2...b34

Skrevet

Vi kjøpte ringer i felleskap etter mannen fridde. Han fridde med sin morfars ring, den er forsovidt fin, men altfor stor og klumpete. Bruker ringen hele vår, sommer og høsten. På vinterstid bruker vi de ikke fordi vi er plaget med eksem.

Anonymkode: 7da73...501

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forloveden min ønsker ikke at vi skal bruke ringer selv om vi er forlovet, men jeg vil så gjerne bruke det. Det var jeg som fridde for to dager siden og mistenker at det er fordi han er flau over meg da han heller ikke vil gifte seg før om flere år? Men da er det jo rart at han sa ja i det heletatt. Er det flere som ikke skaffet ringer til forlovelse? 

Ikke alle liker å bruke ringer og synes det er ukomfortabelt. Det jeg reagerer på er at han ikke ønsker at dere skal bruke ring selv om du vil. Jeg synes forslaget om at du kan bruke ring var bra, men hvorfor tenker ikke han på det? 

Du skriver også at du tror han er flau over deg. Om han gir deg det inntrykket bør dere kanskje jobbe med forholdet? Partneren din skal få deg til å føle deg vel og være bra for deg. Han skal ikke få deg til å føle deg dum. 

Skrevet

Eksmannen nektet å gå med ring, han hatet metall på kroppen. Han mislikte at jeg gikk med ring, men forstod at jeg gjorde det. Jeg kjøpte mine ringer selv.

Om jeg skal gifte meg igjen så vil jeg at mannen også skal gå med ring. Og jeg vil at vi skal ha ring i samme stil. 

Anonymkode: 48f34...22d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...