Gå til innhold

Katt og nyttårsraketter

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år blir første nyttår for katten min, hvordan få den til å føle seg trygg, når det gjelder rakettene ? Slipper den selvfølgelig ikke ut.

Anonymkode: 8e120...bf8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan bor du?

Badet er ofte et rom som ikke har så mange dører og vinduer, og er godt isolert, og ikke minst varmt.

Se hvor katten selv ønsker å gå når de første smellene starter, om den trekker til et spesielt rom fremfor et annet, men som oftest er badet det stedet de liker best.

Hvis den er redd i det hele tatt, da.. :)

Mine to Sphynx sitter som klistret i vinduet, i vindussenga si, og kikker med store øyne på fargespillet som utfolder seg der ute :)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, 282_NaughtySpark skrev:

Hvordan bor du?

Badet er ofte et rom som ikke har så mange dører og vinduer, og er godt isolert, og ikke minst varmt.

Se hvor katten selv ønsker å gå når de første smellene starter, om den trekker til et spesielt rom fremfor et annet, men som oftest er badet det stedet de liker best.

Hvis den er redd i det hele tatt, da.. :)

Mine to Sphynx sitter som klistret i vinduet, i vindussenga si, og kikker med store øyne på fargespillet som utfolder seg der ute :)

Bor sentrumsnært, med mange leiligheter rundt meg. Så det blir mye bråk.

Skrevet

Min katt brukte å gjemme seg under sofaen. Holdt henne alltid inne nyttårsaften, og det var under sofaen hun tydeligvis følte seg tryggest. Hunden min vil helst være inne i boden vår, så da sitter jeg der sammen med han og forsøker overdøve lyden med annen lyd. Jeg brukte dog calming music fra youtube sist, hunden sovna så det funka som bare det ;) 

Anonymkode: 0d03f...ebf

• Liker 1
Skrevet

Mine katter (dvs. 1 er min og 2 er fosterkatter fra dyrebeskyttelsen) ordner seg selv på nyttårsaften. Min katt liker raketter og sitter gjerne i vinduskarmen og ser på. 

Anonymkode: 6d395...a79

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Bor sentrumsnært, med mange leiligheter rundt meg. Så det blir mye bråk.

Har du tenkt til å reise bort selv?

Om du selv er hjemme ville jeg bare holdt katten inne og sett hvordan den reagerte.

Skrevet

Jeg har to katter. Ingen av dem bryr seg om fyrverkeri i det hele tatt. :) 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, 282_NaughtySpark skrev:

Har du tenkt til å reise bort selv?

Om du selv er hjemme ville jeg bare holdt katten inne og sett hvordan den reagerte.

Nei, skal være hjemme. Takk for svar, får håpe den ikke blir helt vettskremt.

Skrevet
1 minutt siden, Hadley skrev:

Så bra, får håpe jeg bekymrer meg unødig 😊

Skrevet

Når det begynner så ikke reager. Gjesp gjerne for å vise at du kjeder deg, lag noe mat, lek litt. Ikke begyn å trøst når katten viser tegn til frykt da dette ofte forsterker den følelsen. Om katten vil ligge under sofaen eller inne på badet så la den gjøre det. Du må oppføre deg som at raketter ikke er noen big deal 😛 

Anonymkode: 301bc...b2e

Skrevet

Jeg har en katt som er redd fryktelig mye,skikkelig pysekatt, men raketter reagerer han ikke på i det hele tatt,helt avslappet og rolig hele kvelden og det har han alltid vært. Holder han inne hele kvelden og natten uansett da.

Skrevet
På 30.12.2018 den 12.17, Hadley skrev:

For et nyttig tips 

Anonymkode: 253e0...960

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For et nyttig tips 

Anonymkode: 253e0...960

Flott! :)

Masse fyrverkeri her allerede nå lenge før midnatt og pusene letter ikke på ørene engang. 

Skrevet

Hei, ts her, takk for råd og tips, det har vært noen raketter alt, men ser ikke ut som katten bryr seg så veldig, stokk litt med engang, men nå er hun rolig.:)

Skrevet

Bare kos litt med pusen og ta det rolig. :)

Sikker på at mange puser blir mer traumatisert av bråkete, drita fulle folk som vil danse med dem etter fire flasker vin eller vil fyre av fyrverkeri innendørs. 😨

Innepuser uten party har det greit. :)

Skrevet
På 30.12.2018 den 11.59, AnonymBruker skrev:

I år blir første nyttår for katten min, hvordan få den til å føle seg trygg, når det gjelder rakettene ? Slipper den selvfølgelig ikke ut.

Vær sammen med den! Gi den omsorg og om den blir veldig redd? Bare la den få bevege seg fritt! Mer kan du ikke gjøre, gi den noen godbiter og vær der sammen med katten din. Verre er det faktisk ikke! Men som du sier og er klar over, ikke slipp den ut i kveld, for ingen dyr liker høye smell og stress. Når jeg hadde katt, ja så fungerte dette helt greit, den lå der på sofaen og brydde seg ikke nevneverdig, men ørene roterte som en radar hele tiden, så den var jo oppmerksom på alt rundt seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...