Gå til innhold

Jeg har fryktelig lyst til å løpe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... men det er kun is på veiene. Jeg har ikke bil, så må gå. Men hadde komme i god form før vinteren, og har bare lyst å ta på joggesko og løpe langt. Til våren kommer jeg til å være like dårlig i form som i fjor. Har en trimsykkel her hjemme, og bruker den jo. Men jeg føler ikke at jeg blir i så god form av å sykle. Jeg må sykle i 1.5t for å forbrenne like mange kcal som jeg gjør når jeg løper/jogger i 20min. Jeg gidder ikke å sykle i 1.5t. 

Andre som savner bare veier, og lengter etter våren?

Anonymkode: 7ee8a...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er alltid kun is på veiene over hele veien? du tenker at du da sklir hver dag da det er umulig å gjennomføre eller prioterer du det bort, fordi "det er kjipt å muligens skli litt på isen"? Setter det jo på spissen, men det handler jo om prioriteringer. Det finnes mennesker som løper ute hver dag og de er ikke sykt gode på å løpe på is som utgangspunkt. 

Om du vil forbrenne kalorier, så handler jo det om kalorier inn/ut. noe trening kan du jo gjøre hver dag, men om du ikke vil prioritere gå gå 1-1.5 time hver dag, så er jo også det en prioritering for de fleste. 

Savner selv bare veier, men det er noe spesielt med å hate livet når du løper på is og fryser ræva av deg. 

• Liker 3
Skrevet

Her er det speil-is og minusgrader, men har vært ute og løpt 3 ganger uka her likevel. Piggsko eller brodder redder dagen. Og det går å løpe uten og, bare en er obs (sklir mindre når en løper enn når en går faktisk!). 

Her høres det ut som om der virkelige problemet er dørstokken.. 

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, Kladd skrev:

Her er det speil-is og minusgrader, men har vært ute og løpt 3 ganger uka her likevel. Piggsko eller brodder redder dagen. Og det går å løpe uten og, bare en er obs (sklir mindre når en løper enn når en går faktisk!). 

Her høres det ut som om der virkelige problemet er dørstokken.. 

Jeg labber med hundene 1-3 timer, men det er alt for glatt å løpe. Broddene fester seg ikke i isen engang. 

Skrevet

Jeg løper når det er is, til og med med barnevogn👍

Skrevet
2 timer siden, megda skrev:

det er alltid kun is på veiene over hele veien? du tenker at du da sklir hver dag da det er umulig å gjennomføre eller prioterer du det bort, fordi "det er kjipt å muligens skli litt på isen"? Setter det jo på spissen, men det handler jo om prioriteringer. Det finnes mennesker som løper ute hver dag og de er ikke sykt gode på å løpe på is som utgangspunkt. 

Om du vil forbrenne kalorier, så handler jo det om kalorier inn/ut. noe trening kan du jo gjøre hver dag, men om du ikke vil prioritere gå gå 1-1.5 time hver dag, så er jo også det en prioritering for de fleste. 

Savner selv bare veier, men det er noe spesielt med å hate livet når du løper på is og fryser ræva av deg. 

Du bor åpenbart ikke på østlandet... 🤣

Skrevet

Forbrenner en god del mer kalorier av å løpe/holde balansen på isen i 20 min fremfor å løpe i 20 min på bar mark - så lenge pulsen er den samme :)

Skrevet
3 minutter siden, Pearl2.0 skrev:

Jeg løper når det er is, til og med med barnevogn👍

Da har du noe å holde deg i, det blir som rullator. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg løper året rundt, også på klink is. Har ulike typer piggede sko. De beste har typen stålbrodder som skrus i under skoa. Litt hardt for beina, men legger gjerne inn noen skikkelige motbakkeintervaller, og jogger forsiktig i grøfta ned igjen. 

Er også glad i å løpe på skogsstier og traktorveier, om du har slikt i nærheten. Er det snakk om Oslo er det flere alternativer i marka. 

Anonymkode: 06169...aeb

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Tran09 skrev:

Forbrenner en god del mer kalorier av å løpe/holde balansen på isen i 20 min fremfor å løpe i 20 min på bar mark - så lenge pulsen er den samme :)

Jeg løper opp bakker, og skråninger i skauen. Hater å løpe bortover. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg løper året rundt, også på klink is. Har ulike typer piggede sko. De beste har typen stålbrodder som skrus i under skoa. Litt hardt for beina, men legger gjerne inn noen skikkelige motbakkeintervaller, og jogger forsiktig i grøfta ned igjen. 

Er også glad i å løpe på skogsstier og traktorveier, om du har slikt i nærheten. Er det snakk om Oslo er det flere alternativer i marka. 

Anonymkode: 06169...aeb

Bor i Tromsø. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da har du noe å holde deg i, det blir som rullator. 

😂😂

Skrevet
6 hours ago, loveli said:

Du bor åpenbart ikke på østlandet... 🤣

Ser ikke helt hvordan det er relevant, men jeg bor ganske langt mot det kalde nord. Kan rapportere om godt med snø og is i min hverdag. Det er et kjent fenomen

Skrevet

Kjøp deg joggesko med pigger. Jeg løper ikke på isen.

Skrevet

Jeg har joggesko med pigger fra asics, de er supre på holka.

Kanskje sjekke nyttårssalget å kjøpe deg et par? 

Skrevet

Er det et treningssenter i nærheten der du kan løpe inne? Litt kjedeligere selvfølgelig, men du får iallefall løpt.

Anonymkode: 6b856...d7a

Skrevet

Kjenner jeg savner bare veier og våren jeg og,men løper ute året rundt uansett. Visst det er ett litt tjukt islag løper jeg med brodder (men syns det er helt pyton) ,og er det ett tynt islag eller snø så løper jeg med terrengsko . Har du prøvd og sykle harde intervaller ? Da blir det litt kjekkere og det hjelper på formen 😊

Skrevet

I fjor vinter ble jeg overrasket hvor bra det gikk å løpe, bare man tilpasset fart og var litt obs, på veier der jeg slet med å gå. Dette gjorde at jeg holdt formen godt ved like gjennom vinteren, selv om jeg ikke nødvendigvis økte på så mye. 

Så som flere andre her sier, det er fullt mulig å løpe selv om det er glatt. Og festet er faktisk bedre når man løper enn når man går. 

Anonymkode: 1a9d7...5bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...