AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Jeg skal en tur til Wien til våren, ser for meg at det blir to hele dager der. Hva bør man få med seg i Wien? Noen spesielle steder? Spisesteder? Museer? Kommer til Wien med tog, og reiser hjem fra flyplassen. Er det noen som har tips til steder å bo som er lett å komme til fra togstasjonen? Anonymkode: abb07...6f3
Brevkniven Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Wien er en nydelig by 🙂 Kan anbefale en tur til Schönbrunn-palasset (litt utenfor Wien). Det er lurt å bestille billetter på forhånd og sett gjerne av en dag. I sentrum er det masse å oppleve om du er interessert i kunst og kultur. Stefansdomen er mektig og flott, og ligger også ved en handlegate om du vil shoppe. På Museumsquartier kan du oppleve samtidskunst og verker av bl.a Gustav Klimt. Kunsthistorisk museum like i nærheten er også fint å besøke. Mozarthaus ligger i nærheten av Stefansdomen og her kan du se en av leilighetene hvor Mozart jobbet med musikken sin. Ellers er det mange muligheter for å oppleve klassisk musikk i Wien. Den spanske rideskole har også daglige treninger og forestillinger for publikum. Ellers er det fint å bare rusle rundt i byen. Bor du i nærheten av en undergrunnsbane er det en enkel sak å komme seg til togstasjonen og videre med flytoget til flyplassen. Håper noe av det jeg nevnte er av interesse og god tur! 3
Ingebjørg Skrevet 10. januar 2019 #3 Skrevet 10. januar 2019 Veldig gode tips over! Enig i alle! Vil legge til Hundertwasserhaus, samt en konsert på Musikverein. Husker dessverre ikke hvor vi spiste, som sikkert er et tegn på at vi ikke fant noen favoritter 1
Alltidpånett Skrevet 13. januar 2019 #4 Skrevet 13. januar 2019 Har laget tips til 48 timer i Wien, inkluderer det som er nevnt - samt et godt konditori ++ Ta også trikk, den ene ruten går i ring rundt byen. Et tur i Pariserhjulet er også artig. http://alltidreiseklar.no/guide-48-timer-i-wien/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå