Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

I november hadde jeg 28 dagers syklus, i desember bare 26 dager. Når får jeg da eggløsning i januar..? Sluttet med prevensjon i høst, etter evigheter på p piller...ifølge appen Natural Cycles skal jeg få eggløsning 10.januar, mens en annen eggløsningskalkulator sier 6.januar. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden syklusen din ikke er helt regelmessig (noe som forøvrig ikke er unormalt etter å ha sluttet på hormonprevensjon), så kan nok ikke EL beregnes så nøyaktig via en app. 

Mest sannsynlig så har du nok EL et sted mellom 6. og 10., så det er jo bare å peise på og legge inn aksjer gjennom hele den perioden. Alternativt så kan du se etter symtomer eller ta EL-test. 

Anonymkode: 944a8...177

• Liker 2
Skrevet

Det er normalt at sykluslengde varierer med et par dager. Det blir ikke så lett å forutse nøyaktig hvilken dag eggløsning er da. Jeg har syklus på mellom 25 og 28 dager, og har eggløsning 13 dager før mensen kommer. Jeg har brukt eggløsningstester for å kartlegge det. Men siden jeg aldri vet nøyaktig hvor lang syklusen blir, vet jeg ikke nøyaktig hvilken dag eggløsning kommer heller på forhånd. Når eggløsning har vært, vet jeg hvilken dag mensen kommer, men det er ikke like nyttig :PDet er vanlig at perioden fra mens til eggløsning varierer litt, men perioden fra eggløsning til mens gjør som regel ikke det.

Anonymkode: 8c3f2...0f2

Skrevet

Bare å ha sex mellom 6-10 da :) normalt med noen variasjoner i syklusen. Jeg har hatt mellom 28-32 dager. 

Anonymkode: 7294d...6e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...