Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det ville være fint med en tråd for oss, så kan vi oppdatere her på selve dagen også. 

Etter å ha hatt gjentatte negative erfaringer med nyttårsfesten så velger jeg i år å feire alene. Planen er å sove lenge, så ut og handle inn godis, mat fra Burger King og kose meg hjemme. Ser nok noen filmer eller leser en bok i pysjen.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir nok alene i år også, men jeg har ennå ikke bestemt meg for hvordan jeg skal tilbringe den kvelden. Pleier å ha hjemme-alene-fest, dvs. meg, mat & drikke, og masse fin musikk å høre på.

Tenner lys og filosoferer over året som har gått.

Anonymkode: 24c96...7d9

• Liker 5
Skrevet

Skal gå tur så jeg blir tidlig trøtt , og legge meg før fyrverkeriet starter. Er så digg å våkne sånn 01 og innse at man sov gjennom alt bråket og bare sove fredfullt videre :)

Anonymkode: b0bf6...0c1

• Liker 5
Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal være alene selv, er bedt til noen men har egentlig mest lyst å være alene.  Skal "småfaste" litt imorgen fordi jeg har forspist meg på pinnekjøtt to ganger idag og kjøpe inn noe godt til nyttår.  Vet ikke hva enda da.  Har mest lyst på kinamat og smågodt.  :nigo:

• Liker 3
Skrevet

Mannen som er sykepleier skal jobbe natta og siden han da uansett ikke får feiret og jeg er såååå lei av fest og det å prøve å leke at nyttårsaften er morsom, velger jeg frivillig å være alene hjemme. Jeg skal spise godteri, strikke og se film 😃

• Liker 3
Skrevet

Har foreldre som ikke vil at jeg skal sitte alene på nyttårsaften, de er borte og feirer med venner. Så jeg velger å ta en hvit løgn om at jeg skal møte noen i løpet av kvelden. Jeg er 22, hadde veldig lyst til å feire alene i fjor men ble "tvunget" til å feire med kjærestens familie.

Gleder meg for første gang på årevis til den kvelden! 

Anonymkode: afc03...574

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal kjøpe inn masse ost og kjeks og se på serie. Har en hund som er redd fyrverkeri så rundt midnatt forflytter vi oss inn på badet der lydene ikke er så høy. 

Anonymkode: 4f22e...9bd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt mange år hvor jeg har danket i dårlige miljø og skuffet meg selv. Ifjor var en dårlig erfaring. Og årene før det husker jeg ikke engang.

Har fått familien min sin støtte i å feire alene i år. Det vil si alene i hybelen min. Det er selvvalggt. Denne kvelden har en personlig  betydning for meg. 

Aner bare ikke enda hva jeg skal spise. Har klart å legge på meg i jula så blir ikke nødvendig med kilovis med godteri og liter med øl. Men en god middag og dessert må jeg ha.

- SELMA 

Anonymkode: b84c4...777

• Liker 3
Skrevet

Her vet jeg ikke riktig hva jeg skal ta meg til. Jeg savner sårt noen å feire nyttår med da jeg i årevis har vært alene. Ikke selvvalgt. Derfor blir dette en ekstra vond tid hvert år. 

Blir gjerne litt ryddig på dagtid og filmer på kvelden. Skal prøve å kose meg, men føler bare på en stor sorg egentlig. 

Anonymkode: 36180...980

• Liker 1
Skrevet

Skal gjøre slik jeg gjør hvert år, stirre ut av vinduet som en idiot sammen med katten å se på raketter 😄 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har foreldre som ikke vil at jeg skal sitte alene på nyttårsaften, de er borte og feirer med venner. Så jeg velger å ta en hvit løgn om at jeg skal møte noen i løpet av kvelden. Jeg er 22, hadde veldig lyst til å feire alene i fjor men ble "tvunget" til å feire med kjærestens familie.

Gleder meg for første gang på årevis til den kvelden! 

Haha! Jeg er i akkurat samme situasjon, og jeg er 28 (det blir altså ikke bedre...).

Jeg hadde en tilsvarende situasjon noen år tilbake og mamma "nektet" meg å være alene.

Jeg har overhodet ikke noe behov for å feire nyttårsaften. Er jeg på en fest er den nesten alltid overvurdert, og det er da andre fester i løpet av året som er morsommere.

Selve kvelden har ingen spesiell betydning for meg. Hvorfor er det slik at noen må påtvinge denne kvelden så mye mening og symbolikk?

Anonymkode: 2fc9f...ff9

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Jeg er i akkurat samme situasjon, og jeg er 28 (det blir altså ikke bedre...).

Jeg hadde en tilsvarende situasjon noen år tilbake og mamma "nektet" meg å være alene.

Jeg har overhodet ikke noe behov for å feire nyttårsaften. Er jeg på en fest er den nesten alltid overvurdert, og det er da andre fester i løpet av året som er morsommere.

Selve kvelden har ingen spesiell betydning for meg. Hvorfor er det slik at noen må påtvinge denne kvelden så mye mening og symbolikk?

Anonymkode: 2fc9f...ff9

Så enig! For meg er dette som en hvilken som helst annen dag. Datoen endrer seg ved midnatt, det gjør den hver midnatt.

Trives veldig godt i eget selskap så gleder meg til å spise og gjøre akkurat det jeg vil. 

• Liker 1
Skrevet

Skal tenne i biopeisen, spise god mat, popcorn og cava, og sette meg godt oppi sofahjørnet pakket inn pledd med film på tv. Samme som jeg har gjort de siste årene, og det er bare kos:) 

Anonymkode: 4fc3b...af0

• Liker 3
Skrevet

For meg så er nyttårsaften en helt vanlig dag. Bortsett fra at hunden min fotfølger meg og kattene ser jeg ikke meste parten av kvelden grunnet raketter. Irriterende å måtte ta hensyn til raketter og ikke kan gå tur med hunden som normalt. Mye mer bråk av fulle folk å irritere meg over. Men ellers så er det en normal dag for min del. Spiser ikke noe spesielt, gjør ikke noe spesielt. Alt er helt vanlig.

Jeg hater nyttårsaften. Fordi det er slutten på et ræva år og begynnelsen på enda et nytt ræva år jeg ikke ønsker å oppleve. 
Aldri likt denne dagen, den er deprimerende men det jo alle de andre dagen også da. Familien maser hvert år om at jeg må bli med å feire, feire hva da? Hva fader er det å feire egentlig? For meg, absolutt ingenting. Før var det mer deprimerende, gråt mye på nyttårsaften på grunn av det ovennevnte. Men nå så bryr jeg meg ikke på samme måte, men jeg hater nyttårsaften for det. Uten at det påvirker meg på samme måte som før.  

Den eneste gangen i mitt liv jeg kommer til å feire nyttårsaften. Er når jeg endelig kommer meg til New York og får opplevd feiringen der. Har ingenting med det nye året og bullshiten der å gjøre, det er bare en opplevelse jeg har drømt om siden jeg var barn. 

Anonymkode: 4b549...53d

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir alene i år, men det er helt greit! Jeg, katten og kikke ut av vinduet. Har noen gærne naboer i leiligheten over som alltid kaster kinaputter ut fra balkongen, og litt fyrverkeri kan jeg se, så det er helt ok. 

Det beste med første nyttårsdag er å våkne uten skallebank og fyllesyke! 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg så er nyttårsaften en helt vanlig dag. Bortsett fra at hunden min fotfølger meg og kattene ser jeg ikke meste parten av kvelden grunnet raketter. Irriterende å måtte ta hensyn til raketter og ikke kan gå tur med hunden som normalt. Mye mer bråk av fulle folk å irritere meg over. Men ellers så er det en normal dag for min del. Spiser ikke noe spesielt, gjør ikke noe spesielt. Alt er helt vanlig.

Jeg hater nyttårsaften. Fordi det er slutten på et ræva år og begynnelsen på enda et nytt ræva år jeg ikke ønsker å oppleve. 
Aldri likt denne dagen, den er deprimerende men det jo alle de andre dagen også da. Familien maser hvert år om at jeg må bli med å feire, feire hva da? Hva fader er det å feire egentlig? For meg, absolutt ingenting. Før var det mer deprimerende, gråt mye på nyttårsaften på grunn av det ovennevnte. Men nå så bryr jeg meg ikke på samme måte, men jeg hater nyttårsaften for det. Uten at det påvirker meg på samme måte som før.  

Den eneste gangen i mitt liv jeg kommer til å feire nyttårsaften. Er når jeg endelig kommer meg til New York og får opplevd feiringen der. Har ingenting med det nye året og bullshiten der å gjøre, det er bare en opplevelse jeg har drømt om siden jeg var barn. 

Føler på samme måte av flere grunner men ønsker så at jeg kunne slippe. Er så lei av å være negativ.  Vil ha tro på at ting blir bedre. Klem til deg 

Anonymkode: dba28...109

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler på samme måte av flere grunner men ønsker så at jeg kunne slippe. Er så lei av å være negativ.  Vil ha tro på at ting blir bedre. Klem til deg 

Anonymkode: dba28...109

Jeg er ikke så negativ i virkeligheten altså, det er tanker og følelser jeg holder for meg selv. Venner og familie ser på som at jeg bare ikke vil og ikke har interesse for å ferie nyttårsaften. Samtidig så spiller jeg ikke glad heller, jeg legger ikke ut meldinger på facebook, verken positive eller negative. Når noen sier godt nyttår til meg personlig, så må jeg jo si det tilbake men inni meg så himler jeg med øynene :fnise: 

Håper jo at en dag så vil det snu og nyttårsaften vil være en god dag. Uavhengig om jeg ønsker å feire, jeg håper jo at jeg en dag har mann og barn som jeg vil feire med. Men akkurat nå så er det ikke en god dag. 

Gjest JeSuisLouise
Skrevet

Jeg skal egentlig ikke feire hele nyttårsaften alene, skal på middag til noen venner. Men, siden jeg har kattunger så skal jeg hjem i 23-tiden tenkte jeg, så går glipp av raketter og festen etter det. Aner jo ikke hvordan kattene reagerer på raketter, så tenkte være sammen med de ved midnatt. Så da blir det sikkert en film eller musikkvideoer på VH1. Satser på å legge meg seint :) 

Nyttårsaften er bare mas for meg. Orker ikke. Det har vært gøy de gangene jeg har vært i Spania, men er mest slitsomt med så mye folk og styr. Dyrt er det og. 

Håper alle får en fin kveld uansett, er synd det er sånn forventninger om at man MÅ gjøre noe i kveld. Nyt kvelden med god samvittighet og kos dere 🎇🎉🎊🥂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...