Gå til innhold

Trusler fra min døde eks sin familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har barn med en mann som det siste året kun har sett barnet vårt under observasjon. Vi hadde 5050 men han slet veldig, jeg prøvde å hjelpe han så godt jeg kunne, ringte ambulanser, fikk han langt inn på psykiatrisk, avrusning osv..men hver gang foreldrene hans fikk vite at han var lagt inn fikk de overtalt han til å dra hjem..bodde med foreldrene sine... De mente st han kom til å miste barnet om han la seg inn flere måneder men som jeg sa til han, at om han legger seg inn 6-12 mnd så skal jeg komme med barnet regelmessig og de månedene betyr ingenting I barnets liv Vs at han dør. 

Men ingenting funket da foreldrene dro han i motsatt retning. Jeg måtte koble inn barnevernet for femte gang, men det var første gang jeg gikk til advokat, fikk tildelt en sakkyndig og vi ble alle sammen, hans familie og min evaluert og vi fikk rapporten ett par dager før barnefordelingssaken kom opp i tingretten. Sakkyndig anbefalte at barnet bor her og møter far under observasjon. Han valgte å dø dagen etterpå. 

Nå truer hans familie med å drepe meg, jeg har politianmeldt det og fått besøksforbud, men fikk time med advokaten min først over nyttår. Familien hans tror at om de får meg ut av bildet så får de barna. Dette kan vel ikke stemme? Mener at det står i barneloven at besteforeldre ikke har krav på samvær etc? Men jeg vet ikke hvordan dette stiller seg om jeg ikke lenger finnes? 

Fortvila mor 

Anonymkode: 01f19...d2c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opprett verge på barnet som slår inn ved din død. Da kan du velge noen i din familie som du stoler på. Tanten min er verge for mitt barn om jeg og mannen min går bort. 

Anonymkode: 09dad...09e

• Liker 5
Skrevet

Har du svart på hvitt at de truer deg? Isåfall så må du anmelde dem. Tviler på at de kan ta fra deg barne, med mindre de ikke finner på noe helt syke ting om deg. Syns du burde ta dette videre, eventuelt anmelde dem. Høres helt blåste ut de. 

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, wintergirl skrev:

Har du svart på hvitt at de truer deg? Isåfall så må du anmelde dem. Tviler på at de kan ta fra deg barne, med mindre de ikke finner på noe helt syke ting om deg. Syns du burde ta dette videre, eventuelt anmelde dem. Høres helt blåste ut de. 

hvis du leser HI så ser du at de er anmeldt

Anonymkode: 4735e...e53

• Liker 4
Skrevet

Så trist å høre.

Det er faktisk slik at dersom en av foreldrene dør så kan besteforeldre få samvær- men forutsetningen er f.eks. at de hadde et svært godt og nært forhold til barnebarna el.l. Jeg tenker, i deres tilfelle, uavhengig av relasjon, at det ikke er til ditt/barnas beste med samvær når de kommer med slike trusler.

Dersom noe skulle skje med deg kan du ha gjort klar en fremtidsfullmakt der du uttrykker hvor og med hvem barna skal bo m.m. Dette dokumentet vil med stor sannsynlighet tas til følge, uten å kunne gi garanti. Jeg anbefaler at du kontakter advokat for å få hjelp til å utarbeide dette. 

Det høres for øvrig ut som vi har, og har hatt, en del like erfaringer - send gjerne PM om du vil.

Jeg håper du også har fått alarm av politiet?

Skrevet

du skriver et testamente, husker ikke helt hva det het i farten. hvor du skriver hva du ønsker skal skje med barnet etter din død. dette er bare ønsker fra din side. du kan ikke bestemme det. men det blir en "rettsak" hvor barna blir fordelt etter din død. i ditt sted ville jeg informert barnevern også om dette testamentet eller gitt dem en kopi. det er viktig at de er oppdatert. på truslene mot deg fra hans familie nå. hvis du fortsatt har nummer til sist saksbehandler, og be de spesifikt om at opplysningene legges i saken. dette fordi det er de som blir kontaktet hvis barna ikke har noen gjenlevende foreldre. det er viktig at du skriver hva slags relasjon barna har til de personene du velger. og så må du vite at hvis du velger dine egne foreldre kan de bli valgt bort grunnet alder. hvis du har noen søsken med egen familie, som er etablert og gjerne bor slik at barna må endre minst mulig i sitt liv kan  dette være pluss hvis barna har god og stabil relasjon til familien. biologiske bånd går foran vennskapsbånd, så jeg hadde ikke skrevet opp noen uten biologisk tilknytning. du kan skrive opp "en prioriterings liste". som for eksempel..... hvis det ansees at trine og Geir ikke kan være barnas foresatte ønsker jeg at..trine og Pål blir vurdert fordi.  skriv et nå som du oppbevarer hjemme og gir til noen du stoler på. viktig å skrive det formelt, med signatur og dato ol. deretter kan du få advokat din til å skrive dette skikkelig med advokatens brevhode ol. 

så ville jeg informert de rundt meg hva jeg ønsker de skal gjøre hvis jeg skulle dø... da vil jeg at dere henter barna tar de med dit og dit, kontakter min advokat, barnevern.., og gir dem telefonnr. har de ikke tilgang til barna at de skal kontakte politi med en gang for å se om de kan melde barna bortført osv. finn ut hvor de kan henvende seg, lag strategier og planer med dem så de vet hva de slå gjøre.

det var i hvertfall dette jeg gjorde... samt å ikke være alene noe sted, men jeg hadde veldig lite barn da som ikke var ute på egenhånd så mye letter å skjerme. 

Anonymkode: 7a3c0...d52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...