AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Mi jente på 16 år vil flytte sammen med kjæresten som er 1 år yngre. Di har vært sammen i 6 mnd og jeg syns det er alt for tidlig. Har jeg lov til å nekte henne ? Han skal flytte i leilighet som barnevernet skal betale halvparten av leia. Di går begge på skole. Og mi jente jobber helger og et par kvelder i uka. Anonymkode: 97f32...a47
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Nei, nei og atter nei! Da jeg flyttet ut var jeg 18 år og jeg merket raskt at også det var for tidlig. 16 år ER alt for tidlig. Jeg støtter deg i det! Anonymkode: eaf28...60c 15
BMW 5-serie 535D Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 Såklart kan du nekte til ho er 18 år... 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 På en side blir det kanskje bare bråk til hun er 18 om du nekter henne dette, men det er ungt da. Jeg flyttet hjemmefra på hennes alder. Det var litt som å være besatt av en drøm, og så viser det seg at det er MYE hardere i virkeligheten. Det ble til at jeg flyttet litt inn og ut de første årene. Men jeg er glad jeg fikk lov likevel. Så jeg tenker at det kanskje kunne løst seg selv med å la henne lære på den harde måten..jeg måtte f.eks jobbe ganske mye i tilegg til at videregående for å klare meg økonomisk, og videregående var i tillegg mer krevende enn jeg hadde trodd. Så det var ikke noen evig hjemme-alene-fest å bo for seg selv akkuat. Jeg gikk på skole, gjorde lekser, jobbet, sov og frøs veldig mye siden luftslottet mitt var veldig billig og kaldt ☺️ Hva med en mellomløsning? At de får bo sammen hos dere eller hans familie? (Men ville helt klart tatt en alvorlig prevensjonsprat før de flytter..) Anonymkode: 1cd04...b3a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 Han er jo til og med under den seksuelle lavalder og de har i følge norsk lov ikke lov til å ha et seksuelt samliv. Selvfølgelig både kan og skal du nekte de. Anonymkode: 7e625...144 9
liljene Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Et lite sidespm. Hvordan kan bv gå inn og betale 50% av leia til en 15-åring? 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 34 minutter siden, liljene skrev: Et lite sidespm. Hvordan kan bv gå inn og betale 50% av leia til en 15-åring? Skal ikke svare så mye på det. Men det har di sagt seg villige til så han får sitt eget sted å bo. Anonymkode: 97f32...a47
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 Selvsagt kan, og skal, du nekte! Det finns INGEN god grunn til dette, og en haug med dårlige. Hva godt skulle det føre med seg? Virkelig, vær voksen og en god forelder og si kategorisk NEI nå, og gjennomfør. Jeg hadde heller flytta med barnet. Og barnevernet har neppe samboerskap som mål for denne plasseringen. Nei. Nei. Nei. Anonymkode: fc1dc...d30 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 Absolutt ikke greit! Å her er det din plikt å se til at ungen tar riktige valg, hvis ikke gjør du det for henne! Anonymkode: 5d950...49c 2
Belima Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 Kanskje det er forskjellige regler i landet, men datteren til en venninne til en fjern bekjent av meg fikk leilighet av BV. Hun var ikke myndig hun heller, men der måtte hun bo alene. Kjæresten hennes fikk ikke lov å være der om natta heller. Det ble fulgt nøye opp. En 16 åring og en 15 åring skal være ungdommer, ikke leke voksne. Ansvar kommer tidsnok. Din jobb som mamma/pappa er å nekte henne det. Det er dere som er de voksne. 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 Om barnevernet er inne i bildet er det grunn til å tro at jenta får det bedre i egen leilighet med kjæresten enn hos mor. Bor jenta sammen med deg nå Ts? Anonymkode: 6e623...851 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om barnevernet er inne i bildet er det grunn til å tro at jenta får det bedre i egen leilighet med kjæresten enn hos mor. Bor jenta sammen med deg nå Ts? Anonymkode: 6e623...851 Ja ho bor hjemme med mor ,far og 2 søsken Anonymkode: 97f32...a47
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om barnevernet er inne i bildet er det grunn til å tro at jenta får det bedre i egen leilighet med kjæresten enn hos mor. Bor jenta sammen med deg nå Ts? Anonymkode: 6e623...851 Her er det jo gutten på 15 som er innunder bv og skal flytte, ikke jenta på 16 som bor hos familien. Anonymkode: 5d950...49c 1
ValarMorghulis Skrevet 30. desember 2018 #15 Skrevet 30. desember 2018 Altså, det er jo helt vanlig at ungdom flytter hjemmefra når de er 16 for å gå på videregående. Ser ærlig talt ikke problemet med å la henne flytte inn med kjæresten, selv om han er et år yngre. Trolig vil det ende med brudd etter relativt kort tid, og jeg tenker da at det viktigste er at hun vet at hun alltid kan komme hjem igjen. 1
bettsa Skrevet 30. desember 2018 #16 Skrevet 30. desember 2018 Hvis barnevernet betaler for han på 15 så godtar vel ikke de at kjæresten også bor der? Det er vel ikke lov. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #17 Skrevet 30. desember 2018 1 time siden, bettsa skrev: Hvis barnevernet betaler for han på 15 så godtar vel ikke de at kjæresten også bor der? Det er vel ikke lov. Det vet jeg faktisk ikke. Er han som vil ha ho til å flytte inn Anonymkode: 97f32...a47
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #18 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg faktisk ikke. Er han som vil ha ho til å flytte inn Anonymkode: 97f32...a47 Dette må undersøkes med barnevernet Anonymkode: 5d950...49c 4
smilo Skrevet 30. desember 2018 #19 Skrevet 30. desember 2018 Sannsynligvis betaler ikke barnevernet for en leilighet, men for en hybel. Jeg tviler på at de godtar at det er to som bor der, men om de gjør det vil jenta kunne kreve bidrag fra sine foreldre for å bo slik, og jeg som mor hadde ikke tillatt det. 2
Jytte Skrevet 30. desember 2018 #20 Skrevet 30. desember 2018 Vet ikke hva barnevernet dekker og tillater, men. Det er greit at en 16 åring flytter hvis det er på grunn av skolegang i grendestrøk, men ikke ok i det hele tatt at en ungdom flytter sammen med en kjæreste. Flytter de ut, må de lære å klare seg alene. Å finne venner er vanskelig når man er så ung og samboere. Tuller ts? Forklar at det er greit å flytte ut, men at det ikke blir som samboerpar. Der hadde min grense gått. Det er ok hvis de er atten og har vært kjærester par år, da har man ikke så mye å si mer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå