Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et rart spørsmål, men alt hva man skal gruble på..

Jeg skal på en lang topptur med ei forholdsvis ny venninne. En dag så vi bilder av flere jenter som hadde tatt bilder på toppen når de står toppløse.. sånne bilder av ryggen.. og venninna mi ville vi skulle ta sånne bilder..

Pga tidligere opplevelser har jeg et anstrengt  forhold til kroppen min. Jeg vet liksom ikke helt hva som er vanlig i forhold til nakenhet.. Dekker man seg til i et sånn tilfelle når det gjelder en venninne? Eller er det vanlig å slenge klærne uten å tenke over det? Vil virke naturlig....

Anonymkode: eb04f...734

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt med på det. Det er helt frivillig, hvis du ikke vil kan du tilby deg å ta bilde av henne f.eks. 

Skrevet

Det er bare sååå 2016 å ta slike bilder. Og hva er vitsen egentlig???

Anonymkode: 3d2ff...5fd

• Liker 31
Skrevet

Edit: sååååå 2012! Jeg hadde ikke giddet å bli med på noe så oppbrukt. Og som sagt hva er vitsen?

• Liker 16
Skrevet

Tror ikke noe er "vanlig" for folk har så forskjellig forhold til sånne ting. Hvis du ikke vil så sier du bare nei, jeg ville ikke ønsket å ta sånn bilde så jeg ville bare sagt at det er et morsomt forslag men at jeg ikke har lyst selv, men at jeg såklart kan ta bilde av henne :) 

Anonymkode: d93e4...d1d

• Liker 4
Skrevet

Bare si noe som "ha ha. Det er ikke helt meg, men jeg kan ta bilde av deg". 

Anonymkode: b726d...23d

• Liker 24
Skrevet

For min del kan det gjerne være sååå 1998 også... poenget mitt var mer sånn i forhold til nakenhet og venner. Jeg sliter med det. Hvor avslappet er det vanlig å være?

dette kunne jo nesten like gjerne være sommerstid at vi ville bade i et fjellvann..

hi

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Edit: sååååå 2012! Jeg hadde ikke giddet å bli med på noe så oppbrukt. Og som sagt hva er vitsen?

Å skrive "det er så 2012" er så 2000. #killme

• Liker 15
Skrevet
1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Å skrive "det er så 2012" er så 2000. #killme

#dust

• Liker 4
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For min del kan det gjerne være sååå 1998 også... poenget mitt var mer sånn i forhold til nakenhet og venner. Jeg sliter med det. Hvor avslappet er det vanlig å være?

dette kunne jo nesten like gjerne være sommerstid at vi ville bade i et fjellvann..

hi

Kler aldri av meg foran venner, ikke for noen for den saks skyld. For meg er det unaturlig, men det er ikke noe fasitsvar på det. Gjør det du føler deg komfortabel med!

Skrevet

I en sånn setting så er det like naturlig som å ta av seg et skjerf , du kan holde foran puppene dine men trenger ikke å dekke deg selv til. Men du trenger ikke å gjøre det bare for å herme etter andre bilder på Instagram hvis du ikke selv vil det skal du huske 

Anonymkode: e2528...7aa

• Liker 2
Skrevet

Selv har jeg ingen problemer med å være toppløs rundt nære venninner, så jeg hadde slengt av meg toppen uten å dekke meg til. 

For øvrig er jeg enig med alle de andre her om at du ikke skal føle deg presset til å gjøre noe du er ukomfortabel med, det er like naturlig å ikke ha lyst til å ta sånt bilde og jeg hadde aldri reagert med noe annet enn respekt og forståelse om en venninne ikke ønsket. 

Anonymkode: 84d0d...c8c

• Liker 2
Skrevet

Dette er veldig individuelt! Det som er så fint, er at det går an å være helt ærlig og klar på hva man synes er greit selv. Det er det man har venninner til. Si at du ikke er helt komfortabel med det da! Jeg er veldig komfortabel med sånt. Med noen venninner kan vi gå rundt nakne om vi f.eks. er hos hverandre og skal kle oss til fest, sole oss toppløse, nakenbade. Men har også venninner som ikke tar av toppen engang når sola steker, og det har jeg selvfølgelig full respekt for! Hadde vært veldig fint om de ga noen hint sånn at man ikke ubevisst presser og maser på dem, men tror egentlig at vi alle er flinke til å fange opp signaler sånn at de mer beskjedne er komfortable med å være seg selv :)

Anonymkode: 2133f...6c2

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal på en lang topptur med ei forholdsvis ny venninne. En dag så vi bilder av flere jenter som hadde tatt bilder på toppen når de står toppløse.. sånne bilder av ryggen.. og venninna mi ville vi skulle ta sånne bilder..

Pga tidligere opplevelser har jeg et anstrengt  forhold til kroppen min. Jeg vet liksom ikke helt hva som er vanlig i forhold til nakenhet.. Dekker man seg til i et sånn tilfelle når det gjelder en venninne? Eller er det vanlig å slenge klærne uten å tenke over det? Vil virke naturlig....

Som andre skriver, du må gjøre det du føler deg komfortabel med. En annen ting er at det sikkert hadde vært praktisk å klare å være toppløs/naken sammen med en god venninne. Det er jo mulig å f. eks. bade naken i et fjellvann uten at man på en måte studerer kroppene til hverandre. 

Skrevet

Hva er egentlig greia med slike bilder? Enten det er sååå 2012 eller sååå 2016. Noe som forøvrig er veldig barnslig å ytre. 

• Liker 1
Skrevet

det er å gjøre seg mer attraktiv til gutter jenter gjør det, selvsagt. Hvilke gutter liker vel ikke pene bryster?

Anonymkode: 6aae5...1e6

Gjest Noenlundelikefremt
Skrevet
1 time siden, OPIgirl skrev:

Hva er egentlig greia med slike bilder? Enten det er sååå 2012 eller sååå 2016. Noe som forøvrig er veldig barnslig å ytre. 

Det vel så enkelt som at det er en mer eller mindre akseptert måte å vise frem kroppen sin på sosiale medier?

Skrevet

Jeg er veldig avslappet med mine nermeste venner. Rundt 5 stk, så for meg kunne jeg godt badet naken i et isvann foran dem. Jeg har kjent noen av de siden barneskolen, noen fra ungdomsskolen og en ble jeg kjent med for 1 år siden. Jeg går i 2. Klasse på vgs om det har noe å si.

Anonymkode: 013c2...ae2

Skrevet

Vil du ikke, så sier du nei. 

Anonymkode: 32218...049

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ærlig talt ikke POENGET med å ta sånne fotografier. 

Er det bare fordi man har sett ett par andre gjøre noe slikt, og så ønsker man å slenge seg på denne bølgen? 

Anonymkode: 02f90...d7f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...