AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Hei :) Jeg og min samboer ønsker oss en baby nr.2, der vi gjerne ønsker to tette. Nå er det 1 år siden vi fikk første barn, og jeg har fremdeles ikke fått igjen mensen etter fødsel. Ammer fremdeles, men I mye mindre grad enn før. Er det normalt å matte vente så lenge på "tante rød"? Og hvor lang tid tok det å bli gravid med nr 2 for dere som har fått 2? :) Anonymkode: 874a8...377
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg og min samboer ønsker oss en baby nr.2, der vi gjerne ønsker to tette. Nå er det 1 år siden vi fikk første barn, og jeg har fremdeles ikke fått igjen mensen etter fødsel. Ammer fremdeles, men I mye mindre grad enn før. Er det normalt å matte vente så lenge på "tante rød"? Og hvor lang tid tok det å bli gravid med nr 2 for dere som har fått 2? Anonymkode: 874a8...377 Ble gravid på andre forsøk, 5 år etter vi fikk nr.1 Anonymkode: 537a7...bc5
Catgirl Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 (endret) Ble gravid 1 år etter eldstemann ble født. Hadde da mensen en gang før vi begynte med prøvingen og mensen kom ca 10 mnd etter jeg hadde født nr 1 og ammet. Nr 2 satt på PP 1 da. Tror det kan ta opptil 1 år å få igjen mens, men hvis det går mye lengre kanskje du burde høre med legen? Endret 30. desember 2018 av Catgirl
Catgirl Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 Bruker dere prevensjon nå da? Du kan ikke være gravid nå?
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 Ble gravid 7 mnd etter eldste ble født. Fikk mensen igjen etter 5 mnd. Jeg ammet. Men jeg mista etter 11 uker. Ble gravid 3 mnd etterpå og er nå 18 uker på vei. Anonymkode: 2f5f6...654
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Ble gravid da førstemann var 10 måneder. Hadde sex én gang 😂 Fikk igjen mensen noen måneder før. Anonymkode: a458a...d58
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 Fødte i overgangen februar/mars. Ble gravid igjen i slutten av oktober samme år. To tette ❤️ Anonymkode: f1ef0...781
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 Fikk tilbake mensen 3 mnd. etter fødselen. Startet prøvingen med en gang. Regelmessige sykluser. Ble gravid i pp8, men mistet. Så gravid igjen i pp11. Det blir 22 mnd. mellom barna. Vennina mi delammer fortsatt. Barnet er 2 år og 8 mnd. Ikke gravid enda. Uregelmessige sykluser. Så det varierer veldig. Anonymkode: 58e93...0d7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 Brukte 6 mnd på begge barna Anonymkode: 66df4...ff3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 Vi prøver med Nr 2 nå, er i pp 5. Fikk tilbake mens ca 7 mndr etter fødsel og begynte prøving da første var 13 mndr. Ammet til barnet var ca 17 mndr da jeg fikk høre at amming kunne hindre graviditet (ikke teoretisk, men at det var mange som hadde opplevd å bli gravid først etter de sluttet å amme når de hadde prøvd samtidig med amming en stund). Prøver nå for andre gang etter ammeslutt og skal teste i morgen 🤞🏼 Har hørt det kan ta 1-3 mndr. Tror ikke det er så unormalt å vente ett år på mens, men tenker at hvis amming kan hindre graviditet, kan det kanskje også hindre mens i å komme tilbake? Jeg var egentlig ikke klar for å slutte å amme, men ønsket om to tette er høyere, så da valgte vi å slutte 😔 Håper bare det blir verdt det snart 💕 Anonymkode: baf3b...900
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 Fikk tilbake mensen etter 4 mnd., prøvde fra nr 1 var 2 år. 2 SA i mellomtiden og nå gravid med nr 2 etter 1 års prøving. Anonymkode: 53b57...959
Minlillelykke Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 Brukte en pp på nr to. Da var storebror 2 år. Førstemann brukte vi 2 år på. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 Tok 6 mnd etter at jeg tok ut hormonspiral. 3 års forskjell på barna. Anonymkode: 2c464...7dd
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 13 timer siden, Catgirl skrev: Bruker dere prevensjon nå da? Du kan ikke være gravid nå? Bruker ingen prevensjon, har ikke brukt det siden før vi prøvde med førstemann, og da ble jeg gravid på første forsøk etter slutt. Får muligens ta kontakt med lege, men ingen tegn på at TR skal begynne heller. Har tatt test og er ikke gravid heller :/ Anonymkode: 874a8...377
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #15 Skrevet 30. desember 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk tilbake mensen 3 mnd. etter fødselen. Startet prøvingen med en gang. Regelmessige sykluser. Ble gravid i pp8, men mistet. Så gravid igjen i pp11. Det blir 22 mnd. mellom barna. Vennina mi delammer fortsatt. Barnet er 2 år og 8 mnd. Ikke gravid enda. Uregelmessige sykluser. Så det varierer veldig. Anonymkode: 58e93...0d7 Kan skjønne det varierer da ja, jeg delammer enda, men ammer jo mye mindre enn før... Har ikke samvittighet til å slutte med ammingen enda heller pga jeg vil bli gravid igjen heller da hen er så glad i kosen og drikker faktisk en del melk enda. Anonymkode: 874a8...377
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #16 Skrevet 30. desember 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi prøver med Nr 2 nå, er i pp 5. Fikk tilbake mens ca 7 mndr etter fødsel og begynte prøving da første var 13 mndr. Ammet til barnet var ca 17 mndr da jeg fikk høre at amming kunne hindre graviditet (ikke teoretisk, men at det var mange som hadde opplevd å bli gravid først etter de sluttet å amme når de hadde prøvd samtidig med amming en stund). Prøver nå for andre gang etter ammeslutt og skal teste i morgen 🤞🏼 Har hørt det kan ta 1-3 mndr. Tror ikke det er så unormalt å vente ett år på mens, men tenker at hvis amming kan hindre graviditet, kan det kanskje også hindre mens i å komme tilbake? Jeg var egentlig ikke klar for å slutte å amme, men ønsket om to tette er høyere, så da valgte vi å slutte 😔 Håper bare det blir verdt det snart 💕 Anonymkode: baf3b...900 Ja jeg er egentlig ikke noe klar for å slutte å amme selv, føler den hen er så avhengig av den kosen. Det kan være det eneste som roer hen ned igjen i vanskelige perioder... Men kanskje jeg får vurdere å trappe ned ammingen mer og slutte etterhvert. Jeg nattammer ikke lenger da, kun før legging og ved morgen. Er bare ikke komfortabel at neste graviditet skal gå på bekostning at hen ikke får kosen babyen trenger :/ Føler meg nesten som en dårlig mor som vurderer å slutte ammingen, selv om mange sier det er på tide... Krysser finger for deg også <3 Håper du får det til <3 Anonymkode: 874a8...377
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå