AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #1 Skrevet 30. desember 2018 Jeg var gift i mange år, med en mann som jeg begynner å skjønne var av et helt annet kaliber enn min nåværende. Jeg var med han fra jeg var 15 til 43 år gammel, da ble vi enig om å skille lag som venner, og det har vi også gjort. Jeg er nå 48 år gammel, og for 2 år siden møtte jeg han som jeg idag er sammen med, og som jeg stusser endel over. Jeg har oppdaget sider som er direkte usjarmerende, men vil gi noen eksempler, for å høre hva dere mener. Jeg har tross alt ikke hatt mange forhold. 1. Jeg, min mann og en venninne av meg, var ute på søndagstur sammen. Vi stikker innom en kafé mot slutten av turen. Der er det kun 1 bord ledig, med 2 gode stoler med høy rygg, samt 1 falleferdig krakk. Han setter rumpa si pent på en av godstolene, mens jeg går for å handle kaffe og kaker. Der sitter han fremdeles, mens min venninne sitter på den andre godstolen, når jeg kommer tilbake med bakervarer. Min forrige mann ville ALDRI løst sette på en slik måte... mitt spørsmål er; er dette normalt av en oppegående mann? Vil ikke han automatisk gi den beste stolen til dama si? 2. Han elsker å bli disket opp til, men jeg ser ikke at han selv har noe behov for at dette blir gjensidig. Min eks ville, hvis jeg lagde middag 4 dager i uken, be meg slappe av fredag ettermiddag, og la han stå for maten. Han ville også kjøpt en flaske vin, på veien hjem... Anonymkode: bf85f...b77 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Han høres jo egoistisk ut. Har du forsøkt å snakke med han om dette med at det hadde vært godt for deg om han hadde tilbudt seg å lage mat på fredager samt å kjøpe med en god vin som dere begge liker, samt å ha mer omsorg for deg og ditt velvære? Anonymkode: b7a88...cb4 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 Har han vært i langvarig forhold før? Anonymkode: b7a88...cb4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har han vært i langvarig forhold før? Anonymkode: b7a88...cb4 Ja, et par lengre forhold. Han er godt over 50 år. TS Anonymkode: bf85f...b77 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han høres jo egoistisk ut. Har du forsøkt å snakke med han om dette med at det hadde vært godt for deg om han hadde tilbudt seg å lage mat på fredager samt å kjøpe med en god vin som dere begge liker, samt å ha mer omsorg for deg og ditt velvære? Anonymkode: b7a88...cb4 Nei, det skal jeg innrømme at jeg ikke har gjort. Tror ikke man kan forandre et menneske heller, via en prat. Skal innrømme at jeg var mildt sagt forundret, der jeg satt på krakken... og det har vært andre episoder også. TS Anonymkode: bf85f...b77 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, et par lengre forhold. Han er godt over 50 år. TS Anonymkode: bf85f...b77 Kanskje han har vært vant til å tenke kun på seg selv og ikke tatt mye hensyn til andre mennesker gjennom livet? Kanskje de forrige partnerne hans aldri snakket med han om det? Det er også mulig at han har vært slik fra han var barn. Det er i hvert fall ikke normalt å være så egoistisk. Jeg ville forsøkt å snakke med han om noen av punktene (som dette med matlagning på fredager) og se om han endrer seg. Anonymkode: b7a88...cb4 3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det skal jeg innrømme at jeg ikke har gjort. Tror ikke man kan forandre et menneske heller, via en prat. Skal innrømme at jeg var mildt sagt forundret, der jeg satt på krakken... og det har vært andre episoder også. TS Anonymkode: bf85f...b77 Kanskje det beste er å se deg om etter en mann med normal oppførsel og som har ekte omtanke for deg og andre? Anonymkode: b7a88...cb4 2
cammiej Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 Veldig egoist, høres ut som en slask i mine ører 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 Hva hvis det var han som gikk for å bestille mat? Hadde DU satt deg på den gode stolen eller krakken? Anonymkode: fb77c...699 8
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis det var han som gikk for å bestille mat? Hadde DU satt deg på den gode stolen eller krakken? Anonymkode: fb77c...699 Definitivt ikke. TS Anonymkode: bf85f...b77
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva hvis det var han som gikk for å bestille mat? Hadde DU satt deg på den gode stolen eller krakken? Anonymkode: fb77c...699 Veldig spesielt at den som tar jobben med å stå i kø, handle, betale, bære ikke blir tilbudt en av godstolene. Både venninnen og mannen burde tilbudt stolen sin. Anonymkode: 758df...48c 2
visp Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 De to eksemplene var veldig tynne for å kunne si noe om hvordan han er. Jeg hadde ikke reagert så veldig på det, men det er sikkert mer siden du har begynt å reflektere rundt det? 1
smilo Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 Har du "arvet" min eks? Han satt fint på baken etter jobb, for han jobbet jo så hardt. Husarbeid var en av grunnene til at det ble slutt. Heldigvis har jeg funnet den rake motsetningen nå. Han elsker å lage mat og tar absolutt sin tørn med husarbeid. JEg føler meg skikkelig bortskjemt.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig spesielt at den som tar jobben med å stå i kø, handle, betale, bære ikke blir tilbudt en av godstolene. Både venninnen og mannen burde tilbudt stolen sin. Anonymkode: 758df...48c Venninnen min handlet selv. Hun har vond rygg, og det ville vært uaktuelt at hun satt på krakken. Situasjonen med krakken var jo egentlig en bagatell, men likevel. Jeg ville aldri satt meg i godstolen, om noen tok jobben med å betale og hente mat. TS Anonymkode: bf85f...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå