Gå til innhold

AAP.. hvor lenge har jeg vært på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til utredning i 2+ år  mens jeg var i fast arbeid, så jeg sa opp jobben pga helseproblemer. Klarte ikke mer.. Et par måneder etter jeg hadde sagt opp fikk jeg konklusjon på utredningen og kontaktet NAV på anbefaling av legene mine.

Fikk konkludert med minst 50% redusert arbeidsevne i Mai 2016 og begynte på AAP i August 2017 pga etterlønn ifra bedriften min. Får vist ikke AAP samtidig som etterlønn?

Det jeg lurer på.. har jeg da vært i systemet i 16mnd eller 30mnd? Dette med tanke på man kan kun være på AAP i 3 år fra 2018.

Gjelder det fra dagen arbeidsevnen ble redusert med minst 50% eller fra dagen man mottar AAP?

Anonymkode: e6c5f...fd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du fikk det før 1.1.2018 så går du etter de gamle reglene!

Skrevet

Du har hatt aap siden aug 17. Det er bare når du får økonomisk støtte at de ''teller ned''. Og selvfølgelig får du ikke aap når du får etterlønn, aap skal tross alt dekke opp for tapt arbeidsinntekt.. 

Anonymkode: f772d...1b4

Skrevet

Som er 4år + 1 +1 ?

Eller noe annet?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var til utredning i 2+ år  mens jeg var i fast arbeid, så jeg sa opp jobben pga helseproblemer. Klarte ikke mer.. Et par måneder etter jeg hadde sagt opp fikk jeg konklusjon på utredningen og kontaktet NAV på anbefaling av legene mine.

Fikk konkludert med minst 50% redusert arbeidsevne i Mai 2016 og begynte på AAP i August 2017 pga etterlønn ifra bedriften min. Får vist ikke AAP samtidig som etterlønn?

Det jeg lurer på.. har jeg da vært i systemet i 16mnd eller 30mnd? Dette med tanke på man kan kun være på AAP i 3 år fra 2018.

Gjelder det fra dagen arbeidsevnen ble redusert med minst 50% eller fra dagen man mottar AAP?

Stemmer det at man får ikke AAP når du får etterlønn. Jeg måtte vente 7 måneder på AAP mens bedriften utbetale kompensasjon i oppsigelsestiden min, da fikk jeg AAP. Jeg var ikke på jobb i oppsigelsestiden.  AAP din starter i August 2017 hvis det er det som står i vedtaket ditt. . Du skal nok gå etter "gammel" regel på 4 år, men der ville jeg forhørt meg med Nav. 

Anonymkode: 2c11d...e3d

Skrevet

Aap starter i august for deg, å du går etter de gamle reglene :) 

Anonymkode: 75bfd...a01

Skrevet

Som andre skriver har du hatt AAP siden august 2017. Du har nok vedtaket liggende et sted, det anbefales ihvertfall å spare på slike papirer.

Siden du fikk AAP før 1.1.18 kan du få ytelsen i fire år, så lenge du fyllet kravene. Det er det som menes med "gamle regler"; fra 1.1.18 er det tre år.

Skrevet

Gå inn i aktivitetsplanen og spør veilederen din. 

Jeg tror nok at perioden gjelder fra da vedtaket ble gjort. 

Anonymkode: 9987e...e88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...