Pipaluk Skrevet 29. desember 2018 #1 Del Skrevet 29. desember 2018 Invitasjon til en liten samling lille nyttårsaften. Må ta med det vi ønsker å drikke selv. Ingen spesiell servering. Er det nødvendig med vertinnegave? Denne tradisjonen gjør meg usikker. Når gir man slike gaver? Er det hvis det er dyre middager eller selskap som koster mye? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurrahei Skrevet 29. desember 2018 #2 Del Skrevet 29. desember 2018 Alltid vertinnegave ved selskap m servering. Alltid vertinnegave til ens beste venn! vertinne~vert= samme det! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bttb Skrevet 29. desember 2018 #3 Del Skrevet 29. desember 2018 Jeg vil heller at vennene mine inviterer meg på middag tilbake, enn at huset mitt skal fylles med ræl. Spør om man skal ta med noe (feks foreslå å ta med dessert), eller ta med en flakse vin/bobler til deling om man skal ta med drikke selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hverdagsfrue Skrevet 29. desember 2018 #4 Del Skrevet 29. desember 2018 Er vi invitert i uformell middag så har vi gjerne med en flaske vin til vertskapet. Er vi invitert i middagsselskap var vi alltid med vertinnegave. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Del Skrevet 29. desember 2018 Hvis man har med egen drikke og det ikke er servering så ville ikke jeg tatt med noen vertinnegave, det høres jo ut som en vanlig liten fest/vors ikke som et selskap eller middag. Anonymkode: 2f357...999 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 29. desember 2018 Forfatter #6 Del Skrevet 29. desember 2018 7 minutter siden, Hurrahei skrev: Alltid vertinnegave ved selskap m servering. Alltid vertinnegave til ens beste venn! vertinne~vert= samme det! Samme om det er spleiselag eller om verten står for all mat og kostnader selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
banana hammock Skrevet 29. desember 2018 #7 Del Skrevet 29. desember 2018 Vi skal på besøk nå på nyttårsaften til noen vennepar, vi overnatter pga lang reisevei. Har spurt om vi skal ha med noe mat/dessert lignene men det trengte vi ikke. Vi gir vertinne gave, 1 flaske hvit og en flaske rød. Litt dyr sjokolade o.l og 2 lysestaker som jeg vet faller ismak😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 29. desember 2018 #8 Del Skrevet 29. desember 2018 10 minutter siden, Pipaluk skrev: Samme om det er spleiselag eller om verten står for all mat og kostnader selv? Jeg syntes det. Selv om det er ett spleiselag så har jo verten både åpnet huset sitt og sikkert stelt i stand. Jeg blir alltid veldig glad når noen kommer med en flaske vin/blomster/lys etc når jeg inviterer. Er hyggelig og man føler seg satt pris på 😀 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 29. desember 2018 #9 Del Skrevet 29. desember 2018 Hvilken alder snakker vi om her...? Opplevd som både gjest og vert i mitt miljø: en flaske vin, medbringer kake, isboks, frukt, en pose litt ekslusivt godteri, interiør- feks lys og servietter, osv.. Men etter å ha lest her, skjønner jeg det kanskje er et generasjonsskille? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 29. desember 2018 Forfatter #10 Del Skrevet 29. desember 2018 7 minutter siden, moroklompen skrev: Jeg syntes det. Selv om det er ett spleiselag så har jo verten både åpnet huset sitt og sikkert stelt i stand. Jeg blir alltid veldig glad når noen kommer med en flaske vin/blomster/lys etc når jeg inviterer. Er hyggelig og man føler seg satt pris på 😀 Hva når verten tilhører en vennegjeng og dette går på rundgang. Skal man fortsette med det da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 29. desember 2018 #11 Del Skrevet 29. desember 2018 Tar alltid med noe. Men IKKE ræl! Vin, champagne, sjokolade, liten rett om det er buffet, potetgull, drink ingredienser....Dyrere om det er finere med middag og sånt. Billigere om det er bare fest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #12 Del Skrevet 29. desember 2018 I vår gjeng tar vi aldri med noe gave hvis det ikke er bursdagsselskap. Vi tar med godis til deling og egen drikke. Hvis det er koldtbord tar alle med en matrett eller dessert hver. Istedenfor gaver pleier folk heller å hjelpe til med opprydding etter middagen. Kommer vel an på kulturen innad i gjengen. Ikke noe vi gjør, men kan vel være noe andre vennegjenger gjør. Vi er generelt ganske avslappet der. Det er viktigere at alle har det fint sammen enn hvem som tar med gaver. Jeg tar vel alltid med noe godt vi kan dele, men det er mer en vanesak og for kosens skyld. En pose potetgull eller en stor sjokoladeplate eller to. Anonymkode: 53d0c...652 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 29. desember 2018 #13 Del Skrevet 29. desember 2018 Jeg pleier å ta med vin eller blomster når det er servering. Igår var vi i kalkunlag, da fant jeg en kjempefin juleoppsats som var på salg fra 450 kr til 200 kr. Hun ble veldig glad, Jeg blir veldig glad når jeg får vertinnegaver selv. I år fikk jeg vin, sjokolade, duftlys og blomster. Sjelden jeg får ræl. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Del Skrevet 30. desember 2018 Til fest/samling tar jeg ikke med noe. Muligens noe potetgull/sjokolade, men det er egentlig sjelden nå, gjorde det alltid da jeg var yngre. Nå som jeg nærmer meg 30 så har det blitt mer naturlig at vertskapet stiller med litt snacks. Det er ikke fester like ofte som før, og det går gjerne på rundgang hvor man møtes 😉 Er jeg invitert på lasagne på en onsdag, så tar jeg ikke med noe (utover å høre på forhånd om det er noe jeg skal ta med). Er jeg derimot invitert på middagsselskap så tar jeg alltid med noe. Er vi bare to vennepar som inviterer på rundgang så kanskje ikke mer enn en vin, mens det feks kan bli en blomsteroppsats til en større anledning. Selv om nyttårsaften har vært spleiselag så har vi tatt med en gave. Vertskapet har jo da åpnet hjemmet, vasket, ordnet og brukt tid på kjøkkenet, og så må de også rydde i etterkant. Synes absolutt det da er hyggelig å gi en oppmerksomhet tilbake. Anonymkode: 2a86a...575 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlikkFlakk Skrevet 30. desember 2018 #15 Del Skrevet 30. desember 2018 Jeg tar alltid med vin og/eller blomster, kommer an på hvor stort selskapet er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå