arinda Skrevet 3. april 2005 #1 Skrevet 3. april 2005 Jeg har bare et lite råd å komme med som hjalp meg og min x sinnsykt! Kan fortelle litt om "forhistorien" først.. Han jobber i Forsvaret og var 4 mnd i Kabul på internasjonalt oppdrag. Det sier seg selv at dette ikke er noe gøy. Og når jeg en kveld leser på tekst-tv kl 2200 at en norsk patrulje er truffet av raketter (mens jeg vet at min kjære er ute/skal ut/har vært på patrulje) Kort etter kommer det opp at nordmann fryktes drept. Jeg går rundt i FIRE timer og aner ikke om jeg har samboer lenger. Han ringer meg 0200 på natten og forteller at han er i live, at han ikke er fysisk skadet og ber meg ringe mine foreldre. Jeg vet at han er i live, men jeg aner ikke noe om hans rolle i denne ulykken. Det tar så 3-4 dager før jeg hører fra han igjen... Jeg ønsket å være klippen her hjemme han kunne støtte seg på, men fikk ikke muligheten. Alt dette gjorde at jeg fikk en real psykisk knekk og fikk tilbud om psykolog av Forsvaret etter at han kom hjem. Det var usikkerheten om hvodan han hadde det som tok knekken på meg. Og at han faktisk var veldig sårbar der han er. Det var et veldig utrygt område. Hun kom med et MEGET godt tips! Forventninger man har til hverandre er ikke enkelt. Så vi satte os ned, hver for oss, og brukte godt tid på å skrive ned hva vi forventer av den andre. Så tok vi opp dette sammen med henne. Man kan ha en forventning, men det er ikke et krav. Den andre kan oppfylle noen forventninger, men ikke alle. Så fortalte vi hverandre hvilke forventninger vi kunne oppfylle og forklarte hvorfor vi ikke kunne oppfylle andre. Noe som er viktig her er at man ikke skriver Han/Hun MÅ, SKAL. Det er en forventning, ikke et krav! Bruk heller, Jeg skulle ønske/jeg forventer at.... LYKKE TIL!! 8)
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #2 Skrevet 3. april 2005 Så fint innlegg, også så fint at du ser verdien av å dele det med andre her. Lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå