Gå til innhold

Hvor mye må man egentlig regne med å være hemmet med aspergers?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tror jeg har as, og er under utredning. og jeg har aldri følt noen mestring. jeg sitter fast i en slags gjørme jeg ikke har kommet meg ut av, har så vidt kommet meg ut i perioder men jeg blir dratt tilbake. 
Jeg skjønner ikke mye av det sosiale. mye tullprat på folk, mye som liksom skal være morsomt og imponerende. ikke for meg..
det er også sårt å gradvis bli "glemt" av familiemedlemmer. jeg er nok mindre interessant nå pga jeg er voksen og ikke har barn. de som får barn forblir interessante, barna er interessante. Jeg er 27 og vet ikke helt hva jeg kommer til å ende opp som :( 
jeg misforstår også veldig ofte. jeg tenker svart/hvitt :( 

Anonymkode: a6790...42a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke svaret på spørsmålet ditt, men jeg vil bare si at vi andre uten barn også blir glemt og er mindre interessante enn de som har barn, om du tenker i familiesammenheng. Dette merkes særlig rundt høytider og ferier når man kommer sammen. 

Og det med at det er mye tullprat på folk, jeg er helt enig! Jeg slet også lenge med å forstå hvorfor folk bruker tid på dette, men har skjønt at det er vanlig før man har blitt kjent. Man ufarliggjør seg selv før man begynner å snakke om ordentlige ting. 

Vi er mange som er litt asperberg "light" om man kan si det på den måten. Vi sliter litt med de samme tingene, men ikke i like stor grad. Og vi skjønner mer av hvorfor folk gjør som de gjør, selv om vi ikke liker det så godt selv.

Får du samtaler ho psykolog som kan veilede deg litt når det gjelder det sosiale og svart/hvitt-tenkningen?

Anonymkode: 592da...599

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...