Gå til innhold

Hva ville du tenkt om denne personen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Traff ei vennine for et par dager siden. Trivelig det. Tok oss et glass vin sammen, langt fra noen rølpefester. Vi begynner å diskutere litt, jeg jevnet ordnet juss i en setning. Vi prater litt videre, og da nevner hun også ordet juss. Men hun uttaler det som juice, altså appelsinjuice. Må be henne gjenta det, og Joda.. Ingen feiltakelse. Hun sier juice en gang til. Hørt henne sagt det en gang tidligere også, men da trodde jeg hun var litt uheldig.

Nå klarer jeg ærlig talt ikke å ta henne seriøst lengre. Blir både flirfull og flau på hennes vegne. Ok, jeg vet jeg fra før er både rettskrivingsnazi og prippen, men dette tok kaka.

Hva hadde dere tenkt om en person som uttaler ordet juss som juice? 

Anonymkode: 193eb...524

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trådstarter her igjen.

Ser jeg har endel skriveleifer, autocorrect og dårlig tid😆

Anonymkode: 193eb...524

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke jeg hadde tenkt noe som helst om den personen på bakgrunn av en slik liten ting. Spør meg heller hva jeg tenker om deg...

Anonymkode: 402e3...46f

• Liker 7
Skrevet

Jeg ville tenkt at en god venninne burde rettet på henne slik at hun lærte rett uttale av ordet :) 

Anonymkode: 43ce9...e8e

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde tenkt at hun burde få seg en bedre venninne.

jadda.....tulletråd.

• Liker 4
Skrevet

Har lært meg selv å ikke dømme folk for mye for slikt. Hva er vitsen egentlig? Bare fordi de ikke har like mye peil på visse ting/emner? Du kan jo peke det ut for henne på en vennlig måte hvis det plager deg.

Hvis det er så lett for deg å ikke kunne ta noen seriøst kan det bli vanskelig å opprettholde vennskap altså. Folk gjør mye små feil 

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke brydd meg så lenge jeg forsto hva vedkommende mente. Selfølgelig, hvis dette er et ord som vedkommende sier ofte, ville jeg nok gitt beskjed iallefall 1 gang at de uttaler det feil. Men hvis de fortsatt ikke lærer, ville jeg bare ha ti stille. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært frista til å korrigere henne hvis sier jus istedet for  juss.  Det høres veldig rart ut. 

• Liker 1
Skrevet

Sier ikke ålle juice a? 

Anonymkode: 3331e...f42

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier ikke ålle juice a? 

Hæ?

Anonymkode: 06f0d...70b

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ?

Anonymkode: 06f0d...70b

Bytt ut å med a.

»Sier ikke alle juice da?» på godt norsk.

Anonymkode: 88403...985

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier ikke ålle juice a? 

👍

Anonymkode: 19dfc...eaf

Skrevet

Jeg studerer appelsinjuss men neste termin skal vi ha om eplejuss 

Anonymkode: c53ff...b0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...