Gå til innhold

2-åring som blir klengete når på besøk til svigers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er innimellom på overnatting hos svigers og er der gjerne 5-7 dager i gangen siden de bor på andre delen av landet. De er veldig glad i barnebarnet sitt og er kanskje litt for på, men 2-åringen liker oppmerksomhet. Problemet er at han blir så fryktelig mammadalt når vi er der, spesielt de siste dagene. Noen som vet hvorfor? Det er bare jeg som kan skifte bleie, legge, lage mat, leke... pappaen går til nød. Besteforeldrene er bare snille, så jeg forstår ikke hvorfor han blir helt mammagæren. Dette resulterer i at jeg blir utslitt av å være der når jeg har 2-åringen hengende i føttene hele tiden. Han er ikke klengete hjemme. 

Anonymkode: b3014...d0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi han ikke kjenner dem så godt og søker til den personen han stoler mest på?

Endret av Barkrakk
  • Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, Barkrakk skrev:

Fordi han ikke kjenner dem så godt og søker til den personen han stoler mest på?

Vi treffes ca ei uke i mnd, enten er de her hos oss(pensjonister med mye fri) eller så kommer vi når det er høstferie, juleferie osv.. så jeg tror ikke det. Men kan være, uansett rart når vi treffes såpass ofte. 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi treffes ca ei uke i mnd, enten er de her hos oss(pensjonister med mye fri) eller så kommer vi når det er høstferie, juleferie osv.. så jeg tror ikke det. Men kan være, uansett rart når vi treffes såpass ofte. 

Det er ikke ofte for en 2-åring. Med mindre det er jevnlig kontakt hver uke, må hen "bli kjent" med dem på nytt hver gang. Og det kan være slitsomt. Sansynligvis er barnet ditt sliten de siste dagene, selv om hen har det fint. Ny plass, ikke de samme trygge omgivelsene, kjente rutiner, osv. Derfor søker til mamma som er den tryggeste for ditt barn. Forsøkt å ha besøkene kortere? 

Anonymkode: 3370f...ae5

• Liker 5
Skrevet

Har dere muligheter for å sove hos andre slektninger en av dagene f eks? Eller hvertfall benytte dere for muligheten til litt kjærestetid, ta dere en tur på kino, ut og spise eller noe annet som tar litt tid? 

Da får barnet og besteforeldre muligheten til å skape en relasjon uten at dere foreldrene er der. 

Anonymkode: c9e9b...02f

• Liker 1
Skrevet

Hva skjer om du forlater huset? Har litt samme erfaring, derfor prøver jeg å dra bort litt når vi er hos svigers. Besøker venner av sambo, kino etc. Da koser hun seg veldig alene med besteforeldre. Er bare når jeg er der at det blir litt «mamma mamma»

Anonymkode: 5c639...7a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...