Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger dere i det? Er det sånn at man må bruke store summer på "vedlikehold" og skjønnhetsbehandlinger for å se "classy" ut? Eller holder det å holde seg unna det mest harry og vulgære? 

Anonymkode: b46d5...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lite med merker og dyre klær å gjøre. Synes ikke det er mye classy med svære logoer på veske, belte, bluse og solbriller. 

En classy person ser velstelt, ren og velkledd ut. Fine og stilige klær, pent hår og delikat sminke hvis man bruker det. Også har det mye med holdningen å gjøre - kroppsholdning, manerer og folkeskikk. 

Anonymkode: 1f278...5ff

• Liker 26
Gjest tooquiet
Skrevet

At man har "stil" og ser forførende ut uten å overdrive. Selv foretrekker jeg komfortable klær.

Skrevet

At man ser velholdt ut, sømmelig, sexy uten å bikke over i vulgær, pen frisyre, sminke som kler ansiktet - i det hele tatt at man ser ordentlig ut. Jeg forbinder det i grunn med å ha en klassisk stil som ikke avhenger av trender.

• Liker 9
Skrevet

Velholdt og velstelt. Ikke dyreprint, utringning og miniskjørt. Ikke vulgære logoer. Du kan være like classy i HM som i RL, og se like tacky ut i D&G som Sparkjøp.

• Liker 13
Skrevet

Tenker at classy er klær, sko, sminke, assessoies som er feminine, men typisk tidløse og safe farge og klesvalg, gjerne i god kvalitet. 

Anonymkode: 155a0...8f2

• Liker 3
Skrevet

Dette er for meg en klassisk stil (har lignende stil selv)

53ead7b605c5e2001830e6d9af9d53f1.jpg

coco-chanel.jpg

fb7fc62c175b829861a5d9ec1364262d.jpg?w=4

• Liker 1
Skrevet

Så "classy" betyr "klassisk stil", rett og slett? 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lite med merker og dyre klær å gjøre. Synes ikke det er mye classy med svære logoer på veske, belte, bluse og solbriller. 

En classy person ser velstelt, ren og velkledd ut. Fine og stilige klær, pent hår og delikat sminke hvis man bruker det. Også har det mye med holdningen å gjøre - kroppsholdning, manerer og folkeskikk

Spot on. Dette definerer klasse. Klasse er uavhengig av klesstil. 

Anonymkode: 1852f...9b5

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, Thyra skrev:

Nei ikke egentlig... Å være classy har ikke bare med klesstil å gjøre - det er helheten. Klær, hår, sminke, holdnig.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Thyra skrev:

Classy kan oversettes til klassisk, men det betyr ikke at det bare avhenger av klær og stil. Det kan også indikere med væremåten, atferd og oppførsel.

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger dere i det? Er det sånn at man må bruke store summer på "vedlikehold" og skjønnhetsbehandlinger for å se "classy" ut? Eller holder det å holde seg unna det mest harry og vulgære? 

En som behandler sine medmennesker og seg selv med verdighet og høflighet. 

• Liker 1
Skrevet

Kroppsholdning og fasong har mye å si. Slanke mennesker ser stort sett bra ut i alle klær. Classy er for meg litt mer polert, velholdt, ser dyrt ut, gjennomtenkt, rent og ordentlig. Må ha et snev av moderne og trendy også. Sånne som ser ut som de kommer rett fra Mad Men-rollespill, i full 50-talls kostyme, er bare flaut og ikke classy. Moderne klær, men retro hårfrisyre er derimot kult. Eller en kul 50-talls statement-veske eller sko foreksempel.

Anonymkode: 4cd26...905

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kroppsholdning og fasong har mye å si. Slanke mennesker ser stort sett bra ut i alle klær. Classy er for meg litt mer polert, velholdt, ser dyrt ut, gjennomtenkt, rent og ordentlig. Må ha et snev av moderne og trendy også. Sånne som ser ut som de kommer rett fra Mad Men-rollespill, i full 50-talls kostyme, er bare flaut og ikke classy. Moderne klær, men retro hårfrisyre er derimot kult. Eller en kul 50-talls statement-veske eller sko foreksempel.

Anonymkode: 4cd26...905

Synes det kommer veldig an på hvordan man bruker en 50-tallsstil. Denne kjolen er tydelig inspirert av 50-tallet, men selges på HM:

main%5D

Dette er en orginal kjole fra 50-tallet:

vintage-1950s-dress-50s-pink-lace-prom-d

Skrevet

39 minutter siden, Thyra skrev:

Det er en væremåte, ikke en klesstil. Classic = klassisk. Classy = graceful, high standards of personal behaviour.

"Class always shows without being announced."

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes kvinner i høytlønnede yrker ofte kler seg "classy".

Har alltid tolket "classy" som klasse, og da de høyere klassene i samfunnet. Classy = dyrt.

Når du har råd til klær som er så dyre at de ikke har store logoer men ser dyre ut. Når kvaliteten på stoffet er upåklagelig og har fantastiske snitt.

For å være gjennomført må man ha velstelt frisyre, hår, hud og tilbehør også.

Skrevet
1 minutt siden, loveli skrev:

Jeg synes kvinner i høytlønnede yrker ofte kler seg "classy".

Har alltid tolket "classy" som klasse, og da de høyere klassene i samfunnet. Classy = dyrt.

Når du har råd til klær som er så dyre at de ikke har store logoer men ser dyre ut. Når kvaliteten på stoffet er upåklagelig og har fantastiske snitt.

For å være gjennomført må man ha velstelt frisyre, hår, hud og tilbehør også.

Så for å være "classy" må man være litt dyr i drift? 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, stilts skrev:

Classy for meg

fashion blogger mia mia mine wearing a sapphire blue velvet top and white louboutin heelsBlonde Woman Wearing Black Sequin Top Ripped Skinny Jeans Chanel Black Boy Bag Black Ankle Tie Heeled Sandals Fashion Jackson San Diego Fashion Blogger Street Style NYE Outfit

Altså hullete jeans, hæler som er så høye at de færreste klarer å gå med dem, dyre trendvesker og paljetter/velour? Må si folk har ulike definisjoner på ting

Skrevet (endret)

Hullebukser er alt annet enn classy. 

Jeg forbinder ofte 60 tallslooken med classy,  Sleek, bølgete eller oppsatt hår. Tidløst,  Pencilkjoler, Fine snitt, smal midje, knelange kjoler, spisse høye hæler med rem. Ikke for store og for prangende smykker, ren stil, cateye, nude eller røde lepper, perler.  Å se "put together ut". 

MF921C0M6-Q11@10.jpg

TI521C031-K11@18.1.jpg

Endret av Peonjenta
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...