AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Hva legger dere i det? Er det sånn at man må bruke store summer på "vedlikehold" og skjønnhetsbehandlinger for å se "classy" ut? Eller holder det å holde seg unna det mest harry og vulgære? Anonymkode: b46d5...630
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Har lite med merker og dyre klær å gjøre. Synes ikke det er mye classy med svære logoer på veske, belte, bluse og solbriller. En classy person ser velstelt, ren og velkledd ut. Fine og stilige klær, pent hår og delikat sminke hvis man bruker det. Også har det mye med holdningen å gjøre - kroppsholdning, manerer og folkeskikk. Anonymkode: 1f278...5ff 26
Gjest tooquiet Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 At man har "stil" og ser forførende ut uten å overdrive. Selv foretrekker jeg komfortable klær.
Jolene Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 At man ser velholdt ut, sømmelig, sexy uten å bikke over i vulgær, pen frisyre, sminke som kler ansiktet - i det hele tatt at man ser ordentlig ut. Jeg forbinder det i grunn med å ha en klassisk stil som ikke avhenger av trender. 9
Hverdagsfrue Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 Velholdt og velstelt. Ikke dyreprint, utringning og miniskjørt. Ikke vulgære logoer. Du kan være like classy i HM som i RL, og se like tacky ut i D&G som Sparkjøp. 13
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 Tenker at classy er klær, sko, sminke, assessoies som er feminine, men typisk tidløse og safe farge og klesvalg, gjerne i god kvalitet. Anonymkode: 155a0...8f2 3
Jolene Skrevet 29. desember 2018 #7 Skrevet 29. desember 2018 Dette er for meg en klassisk stil (har lignende stil selv) 1
Thyra Skrevet 29. desember 2018 #8 Skrevet 29. desember 2018 Så "classy" betyr "klassisk stil", rett og slett?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #9 Skrevet 29. desember 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har lite med merker og dyre klær å gjøre. Synes ikke det er mye classy med svære logoer på veske, belte, bluse og solbriller. En classy person ser velstelt, ren og velkledd ut. Fine og stilige klær, pent hår og delikat sminke hvis man bruker det. Også har det mye med holdningen å gjøre - kroppsholdning, manerer og folkeskikk. Anonymkode: 1f278...5ff Spot on. Dette definerer klasse. Klasse er uavhengig av klesstil. Anonymkode: 1852f...9b5 13
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #10 Skrevet 29. desember 2018 4 minutter siden, Thyra skrev: Så "classy" betyr "klassisk stil", rett og slett? Nei ikke egentlig... Å være classy har ikke bare med klesstil å gjøre - det er helheten. Klær, hår, sminke, holdnig. Anonymkode: 1f278...5ff 2
Jolene Skrevet 29. desember 2018 #11 Skrevet 29. desember 2018 6 minutter siden, Thyra skrev: Så "classy" betyr "klassisk stil", rett og slett? Classy kan oversettes til klassisk, men det betyr ikke at det bare avhenger av klær og stil. Det kan også indikere med væremåten, atferd og oppførsel. 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #12 Skrevet 29. desember 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva legger dere i det? Er det sånn at man må bruke store summer på "vedlikehold" og skjønnhetsbehandlinger for å se "classy" ut? Eller holder det å holde seg unna det mest harry og vulgære? Anonymkode: b46d5...630 En som behandler sine medmennesker og seg selv med verdighet og høflighet. Anonymkode: 1852f...9b5 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #13 Skrevet 29. desember 2018 Kroppsholdning og fasong har mye å si. Slanke mennesker ser stort sett bra ut i alle klær. Classy er for meg litt mer polert, velholdt, ser dyrt ut, gjennomtenkt, rent og ordentlig. Må ha et snev av moderne og trendy også. Sånne som ser ut som de kommer rett fra Mad Men-rollespill, i full 50-talls kostyme, er bare flaut og ikke classy. Moderne klær, men retro hårfrisyre er derimot kult. Eller en kul 50-talls statement-veske eller sko foreksempel. Anonymkode: 4cd26...905 8
Jolene Skrevet 29. desember 2018 #14 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kroppsholdning og fasong har mye å si. Slanke mennesker ser stort sett bra ut i alle klær. Classy er for meg litt mer polert, velholdt, ser dyrt ut, gjennomtenkt, rent og ordentlig. Må ha et snev av moderne og trendy også. Sånne som ser ut som de kommer rett fra Mad Men-rollespill, i full 50-talls kostyme, er bare flaut og ikke classy. Moderne klær, men retro hårfrisyre er derimot kult. Eller en kul 50-talls statement-veske eller sko foreksempel. Anonymkode: 4cd26...905 Synes det kommer veldig an på hvordan man bruker en 50-tallsstil. Denne kjolen er tydelig inspirert av 50-tallet, men selges på HM: Dette er en orginal kjole fra 50-tallet:
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #15 Skrevet 29. desember 2018 39 minutter siden, Thyra skrev: Så "classy" betyr "klassisk stil", rett og slett? Det er en væremåte, ikke en klesstil. Classic = klassisk. Classy = graceful, high standards of personal behaviour. "Class always shows without being announced." Anonymkode: 1852f...9b5 8
Gjest loveli Skrevet 29. desember 2018 #16 Skrevet 29. desember 2018 Jeg synes kvinner i høytlønnede yrker ofte kler seg "classy". Har alltid tolket "classy" som klasse, og da de høyere klassene i samfunnet. Classy = dyrt. Når du har råd til klær som er så dyre at de ikke har store logoer men ser dyre ut. Når kvaliteten på stoffet er upåklagelig og har fantastiske snitt. For å være gjennomført må man ha velstelt frisyre, hår, hud og tilbehør også.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #17 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, loveli skrev: Jeg synes kvinner i høytlønnede yrker ofte kler seg "classy". Har alltid tolket "classy" som klasse, og da de høyere klassene i samfunnet. Classy = dyrt. Når du har råd til klær som er så dyre at de ikke har store logoer men ser dyre ut. Når kvaliteten på stoffet er upåklagelig og har fantastiske snitt. For å være gjennomført må man ha velstelt frisyre, hår, hud og tilbehør også. Så for å være "classy" må man være litt dyr i drift? Anonymkode: b46d5...630 2
Gjest Solsmil Skrevet 30. desember 2018 #19 Skrevet 30. desember 2018 5 minutter siden, stilts skrev: Classy for meg Altså hullete jeans, hæler som er så høye at de færreste klarer å gå med dem, dyre trendvesker og paljetter/velour? Må si folk har ulike definisjoner på ting
Djungelvrål Skrevet 30. desember 2018 #20 Skrevet 30. desember 2018 (endret) Hullebukser er alt annet enn classy. Jeg forbinder ofte 60 tallslooken med classy, Sleek, bølgete eller oppsatt hår. Tidløst, Pencilkjoler, Fine snitt, smal midje, knelange kjoler, spisse høye hæler med rem. Ikke for store og for prangende smykker, ren stil, cateye, nude eller røde lepper, perler. Å se "put together ut". Endret 30. desember 2018 av Peonjenta 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå