Gå til innhold

Meir styr enn en kunne tru

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

lyt dele litt av styret for å høyre folka mening, så rett på sak...

Hun gikk ifra meg i juli/AUG . Seinere på høsten begynte eg å høyre litt av kva som har skjedd/skjer. Først kan eg sei at siste 4-5mnd vi budde ilag, har ho bedratt meg med fyren til venninnen hennes. 

Meg og min x samboer, samt x venninnen og han som xn min var med har unger på 2-3 år.

xn min har tidvis vert på besøk hos meg, samt vert intime med kvarandre til tider, det har også mister bedrager vert med hans x. Så dette er ei skikkelig røre.

Eg er ikkje sjalu, men liker at hun er med denne mannen, og vil ikkje at sønnen vår skal vere med moren når hun er med han. Dette er fordi denne fyren har ødelagt svært mykje for henne, ødelagt bord,dører, bilen hennes, eg vart oppmoda av eine venninnen hennes å sjå etter blåmerker på ho, og  jammen dekk eg sjå til slutt. Har også snakket med denne herremannen som innrømmer til meg at han har ødelagd mykje for ho, men han seier også at blåmerkene er fra da han måtte holde kontroll på henne for ho har vert sint.

slit også mykje med fordelingen med gutten vår, vi skal i utgangspunktet ha han 50/50, men siden vi gikk ifra kvarandre har eg hatt han nesten 75%. 

Har prøvd å få ho til å skjønne dette, men ho skjønner ikkje at eg har han så mykje som eg seie, men sånn er det.  Slit også med å bidra til utgiftene ang gutten vår. 

Har prøvd å snakket med ho at ho lyt komme seg vekk ifra han , og gjerne bli ilag med noken andre enn at dei 2 skal vere ilag å sloss. Kanskje denne slossinga begynner å gi seg no, etter at det virker som dei ikkje er like opptatt av å holde forholdet hemmelig lengre. Har også sagt til henne at det vil bli bedre hvis dei går offentlig med det, og sleppe sjule det..

har aldri vert sint på ho opp i dette, og virkelig prøvd å vist ho at eg vil hjelpe.

Ho har også lyge mykje til venninnene hennes, som har skapt litt problemer.

til slutt fekk eg nok, men Tanke på denne slossingen som har vert mellom dei og ansvarsfrsvikelsen hennes, at eg bestemte meg for å oppsøke barnevernet å forhøyre meg på generelt grunnlag, men eg brast i gråt og fortalde alt sammen. 

Dette resulterte i at  eg leverte inn en beskymringsmelding (ikkje på omsorgssvikt) men hovudsak på omgivelsene rundt henne. Eg er litt ukomfortabel med det eg har gjort, samtidig som eg føler eg ikkje kunne berre stå å sjå på ho ødelegge livet sitt og at ho ikkje tar ansvaret for sønnen som hun burde...

har også lygd på seg sjukdom ved nokre høve slik at eg lyt tape mykje arbeidstid, også viser det seg at ho er ute å råner med denne fyren.

eg sa tydelig til barnevernet at eg ikkje ønskjer ta ifra ho gutten, derimot at eg ønsker dei skal få meir tid ilag.

vi er på ok talefot sjølv om eg gikk til BV, virker nesten ut som ho skjønner at det trengs hjelp.

NB: bærer meir nag til ho som har bedratt meg i 5mnd, enn denne andre fyren

dette var egentlig ei sjapp forklaring av saken, spørsmålet er:

var eg ein dust som gikk til BV?

Anonymkode: d2474...a79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du var ikke en dust. Der imot tror jeg dere kan få god hjelp til å rydde opp i dette.

Jeg syns det er merkelig at du ønsker at barnet ditt skal få mer tid sammen med mor når hun lever i voldelige omgivelser. Det er bra at du ønsker mer tid for barnet med mor, men volden er mer skadelig for barnet enn at han ikke treffer mor så mye. 

Har du mulighet til å snakke med mor om situasjonen? Da mener jeg barnet og vold og omsorgssituasjon. Noe sier meg at mor ikke har det veldig bra, men at hun har rota seg borti en farlig mann. Siden hun er mor til ditt barn syns jeg du kan vise henne litt omsorg her, ved å høre hvordan hun egentlig har det, og si at om hun trenger hjelp til å komme seg bort fra ham vil du hjelpe henne. (Ikke tilbake til deg, det skjønner jeg.) Velger hun mannen foran barnet, som hun gjør om hun ikke skjønner at det ikke er bra for et barn å oppleve vold, bør du gå for 100% omsorg. 

Anonymkode: 38a03...cbf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...