AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 I A-magasinet 28. desember har de et intervju med Jordan B Peterson. En mann som har blitt trukket frem noen ganger her på Kvinneguiden Skråblikk. I intervjuet sammenligner Peterson seg med den mytologiske skikkelsen Kassandra som var dømt til å se fremtiden, men også til å ikke bli trodd. Kassandra så at grekerne ville lure seg inn i Troja ved hjelp av en trehest for å legge byen i grus, men ingen trodde på henne. Dere som liker Peterson, er han også profeten deres? Anonymkode: 1b841...c02
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 De som har J.P. som profet liker ham ikke - de forguder ham og helliggjør alt som kommer fra ham. Det ligner på enhver vekkelsesbølge sentrert rundt en eller annen selverklært sannsiger. Gjesp, så spennende. Anonymkode: c1567...bf0 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 Han har rett i mye, men etter at han ble for kjent så har han også blitt for pinglete i sine uttalelser. Han sitter på mye kunnskap han ikke kan komme med fordi det ikke er PK. Anonymkode: 66a2b...bc3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 En profeten er han ikke, men ingenting av det han sier er løgn. Anonymkode: fea2e...94c 1
Gjest Julekjedsomhet Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: De som har J.P. som profet liker ham ikke - de forguder ham og helliggjør alt som kommer fra ham. Det ligner på enhver vekkelsesbølge sentrert rundt en eller annen selverklært sannsiger. Gjesp, så spennende. Anonymkode: c1567...bf0 Ja merkelig dette, jeg har lagt merke til det også.
Turin Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 Jeg synes han har mange interessante synspunkter, men jeg anser ham absolutt ikke som en "profet". Det er forfriskende med fargeklatter som har litt andre perspektiver enn de man ellers hører i debatter. Jeg tror dog at enkelte av følgerne hans kunne vært mer kildekritiske. 2
herzeleid Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: De som har J.P. som profet liker ham ikke - de forguder ham og helliggjør alt som kommer fra ham. Det ligner på enhver vekkelsesbølge sentrert rundt en eller annen selverklært sannsiger. Gjesp, så spennende. Anonymkode: c1567...bf0 16 timer siden, Julekjedsomhet skrev: Ja merkelig dette, jeg har lagt merke til det også. Artig dere nevner det. Jeg har lest påstander, som de dere kommer med, mange ganger men jeg har til gode å se noe menneske som forguder Jordan Peterson. 1
linsejesus Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 3 hours ago, herzeleid said: Artig dere nevner det. Jeg har lest påstander, som de dere kommer med, mange ganger men jeg har til gode å se noe menneske som forguder Jordan Peterson. Jeg har også lurt på hvem alle disse er. Har bare antatt at de finnes på deler av nettet hvor jeg ikke ferdes selv. Men på de stedene jeg er, som KG, Twitter og en del av de store nyhetssidene, er det en vanlig påstand at Peterson har en slags fanatisk tilhengerskare.
herzeleid Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 3 timer siden, linsejesus skrev: Jeg har også lurt på hvem alle disse er. Har bare antatt at de finnes på deler av nettet hvor jeg ikke ferdes selv. Men på de stedene jeg er, som KG, Twitter og en del av de store nyhetssidene, er det en vanlig påstand at Peterson har en slags fanatisk tilhengerskare. Ja det er igrunn det samme jeg har tenkt, at denne skaren må være et annet sted enn der jeg frekventerer. Men misstenker samtidig at denne ‘skaren’ primært er en stråmann, på samme måte som innvendingene mot ham også virker å være basert på slike.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå