Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noen spørsmål..

- har du tatovering?

- hvor mange?

- hvor på kroppen?

- synes du det gjorde vondt?

- vil du anbefale eller fraråde andre om om gjøre det?

- angrer du?

- hvor gammel var du når du fikk den/de?

jeg har veldig lyst på en tatovering! eneste som stopper meg er at sambo ikke liker det.

kunne tenkt meg en tatovering som ligner et katteklor på venstre skulderblad eller et sett med små vinger mellom skulderbladene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har en blomst på ankelen. Tror jeg var 20 når jeg tok den. Angrer ikke, skal ha fler. Gjorde ikke spesielt vondt nei.

Gjest Xavia
Skrevet
- har du tatovering?  

Ja.

- hvor mange?

En.

- hvor på kroppen?

Korsryggen

Ja. Å "streke den opp" var verst, å fylle den  var ikke noe problem.

Vil anbefale å ta den på et sted som ikke er synlig til enhver tid. Hadde ikke lyst til å ha en tattis som var synlig i pen kjole når jeg feks er 50...

- treger du?

Hva betyr treger du?

Tror jeg var 23/24

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Jeg har en drage på venstre overarm, tok den da jeg var 19-20. Hadde ønsket meg den et års tid da jeg endelig fikk råd... (feriepenger :-) )

Har kjempelyst på en til! Synes tatoveringer er sexy når de er pent gjort, og passer til personen.

Synes ikke det var kjempevondt, egentlig, men overarmen er heller ikke det verste stedet å gjøre det. Var ikke noe problem å sitte stille en halvtime.

Jeg vil anbefale dem som har funnet seg et motiv de liker, en plassering de er fornøyd med og har tenkt nøye gjennom det, å tatovere seg. Å tatovere seg på impuls eller finne seg et motiv fem minutter før vil jeg ikke anbefale. Få gjerne noen til å tegne for deg, så får du en personlig en! (ikke så kult med delfin på ankelen når halvparten av de andre tatoverte damene du møter også har en delfin på ankelen... og også har tatt den i syden... :roll: )

Skrevet

Nei, det har jeg ikke og skal aldri ha det heller. :P

Gjest Xavia
Skrevet
Xavia: Trege = angre  :wink:

Ok!

Nei, jeg angrer ikke.

Gjest Seleena
Skrevet
Nei, det har jeg ikke og skal aldri ha det heller.  :P

:vinke: Me 2

Skrevet

:vinke: Me 2

Samme her.

Skrevet

Jeg har ikke...men må innrømme at jeg har litt lyst på. Men jeg er ikke sikker nok ennå, og er redd for å angre, så jeg skal bruke mer tid på å tenke på det.

Skrevet

- har du tatovering?

Ja

- hvor mange?

1 stk

- hvor på kroppen?

Ryggen - ca. hele området mellom BH-stroppene.

Nei... Tatoveringen tok 4 timer - det var bare et kvarter på slutten som var ubehagelig (når jeg begynte å bli sliten).

Bare hvis man er gammel nok og vet hva man vil. Anbefaler at man må kle av seg for at den skal vise fremfor å kle påse for å skjule. Anbefaler dessuten kroppsdeler som holder seg stramme selv med alderen.

- angrer du?

Nope.

- hvor gammel var du når du fikk den?

28 - det er 2,5 år siden.

Gjest lilletroll
Skrevet
Nei, det har jeg ikke og skal aldri ha det heller.  :P

Samme her!!! Veeeeldig sjeldent jeg synes det er noe fint med tattoveringer.......(Jeg jobber i fengsel, der er det VELDIG utbredt med tattoveringer.....blant de innsatte vel og merke....)

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, jeg har ikke, men om jeg noen gang skulle fått så skulle det vært av Jorden. Før var jeg helt sikker på at jeg skulle ha når jeg ble eldre, er ikke fullt så sikker nå lengre...

Gjest siri piri
Skrevet

jeg planla hvilken tatovering jeg skulle ha i ca 1 år. det skulle være en ganske 'snirklete, smal, feminin drage som skulle strekke seg over halve ryggen pa den ene siden. fikk tegnet professionelt og greier.

Ombestemte meg. men jeg tror IKKE jeg ville angret om jeg hadde tatt den. siden alt var vurdert opp og ned og jeg var 100% fornøyd med motiv osv og det er 4 år siden. (er 23 nå)

Tror det viktigste er å tenke seg godt om helt til du finner 'DEN!' Så lenge det passer personlighet og stil, trenger det ikke bli upassende når du er 50 mener jeg. Men det vet jeg det er mange som er uenig. Smaken er forskjellig! heldigvis.

Er forøvrig fortsatt helt tattoo free -- og kommer nok til å forbli det:)

Skrevet

Svar på spørsmålene og en liten kommentar til henne som ikke ville likt å ha en tatovering som syntes når hun ble 50 :roll: :

Jeg ga meg selv den første tatoveringen i 40 års gave, det er en liten fugl med en epletreblomst i nebbet. Den er på skulderen. Da jeg ble 45 ga jeg meg selv en nydelig fjær nederst på beinet. Og nå som jeg blir 50, har jeg tenkt å lage en "skinnsnor" til fjæren så den ser ut som om den sitter fast med den.

Så som dere skjønner, jeg angrer ikke i det hele tatt!

Om det gjorde vondt,- ikke i det hele tatt, mye verre hos tannlegen etter min mening ( og jeg har sjelden hull så det er ikke derfor) :wink: Men, det er jo individuelt hvor mye smerte en føler, og det er ulikt etter hvor på kroppen en tar den. :kul:

Skrevet

ja jeg har to.

en fargerik fugl på høyre skulder som jeg tok når jeg var 19 eller noe sånt

og en like fargerik salamander/gekko forran på venstre legg som jeg tok sommern for to år siden er det vel nå.

er 30

jeg har ikke angret på noen av dem en dag, selv om de sitter slik til at de synes lett, også når jeg kler meg pent i kjole etc.

min måte å ha tatovering på, er at de er mine smykker, de er veldig meg og jeg er stolt av å ha dem på kroppen min, synes de er flotte begge to!

har absolutt ingen problemer med at de vil vises om jeg en dag gifter meg og de synes.

om jeg vil anbefale eller ikke til andre?

jeg mener at det å tatovere seg er noe alle bør tenke veeeeeeeldig grundig igjennom før de faktisk gjør.

det ER noe du mye sannsynlig vil ha på kroppen din resten av livet, med alle de endringer som skjer opp igjennom.

du skal tåle å bli sett på som harry når du er en av dem som har tattovering også etter at det blir ut!

alle de som tar det fordi de synes det ser kult ut, vil jeg fraråde å ta det, du vil på ett tidspunkt vokse av kulheten! og har du tatt det fordi det var in eller fordi det var kult og "alle gjorde det", så tror jeg det er lettere for at du angrer.

jeg tok min første før det ble in, det var bare harleyduder og harryfolk som hadde når jeg tok min første, det gjør meg ikke noe å bli sett på som harry, så det er greit uansett hvor ut det blir.

vet du at du mener det samme, så kan jeg anbefale det om du virkelig vil.

men om du virkelig vil og ønsker deg dette, ville du spurt oss her inne om det da? viser ikke det at du ikke er het sikker? (vet ikke altså, tanken bare slo meg, jeg spurte ingen om jeg burde gjøre det eller ikke, jeg visste at JEG ville, totalt uavhengig av hva andre syntes, derfor lurer jeg)

Gjest Anonymous
Skrevet
- har du tatovering?

Ja

- hvor mange?

3 (skal ha 2 til...)

- hvor på kroppen?

Overarma høyre side: et øye som er tegnet

av ei venninne til meg. Så ganske personelig.

Overarm venstre side: hjertet med torner tvistende

rundt seg, med skygge inni og et kinesisk tegn i hjetet,

kinesiske tegnet betyr "desire"

Nakken: Kinesisk tegn for "beauty" (nydelig tegn)

Skal ha en på leggen: En fe, som symboliserer meg...

(ei venninne som skal plukke ut et par jeg kan velge i,

hun har greie på alle de ulike fe-typene...)

+ et keltisk symbol som jeg ikke helt vet hvor jeg skal plassere...

Nei, ble veldig overrasket over det. Grudde meg som

en... Ja, grudde meg veldig. Men syntes det var helt

greit... Men menneskets smertegrense er ulikt, så kan

være vondt for noen, og greit for noen...

Jeg vil anbefale det så lenge personen er helt sikker på

at det er noe han/hun vil ha... Ikke tatover deg om du

er usikker... Da er det bedre å gruble litt mer over det

før du evt velger å tatovere deg.

- angrer du?

Nei, men nå er det ikke så lenge siden jeg fikk min.

Men tviler sterkt på at jeg kommer til å angre også,

for jeg var og er så sikker på å få det. I tillegg har

jeg valgt motiver som jeg alltid kan ha, tror jeg...

23

jeg har veldig lyst på en tatovering! eneste som stopper meg er at sambo ikke liker det.

Mhm, sånn var det med meg også. Sambo liker det ikke.

Men det er tross alt min kropp og mitt ønske, dermed ble

det slik jeg ville. Og eter å ha sett dem, måtte han si seg

enig i at de ikke var så ille.

kunne tenkt meg en tatovering som ligner et katteklor på venstre skulderblad eller et sett med små vinger mellom skulderbladene.

Ahh, nice!!! Blir nok veldig stilig!

Uansett hvordan det blir, vil jeg ønske deg lykke til!

Og du, gjør som du ønsker, ikke andre....

Skrevet
har noen spørsmål..

- har du tatovering?  

- hvor mange?

- hvor på kroppen?

- angrer du?

1. Ja.

2. En.

3. Nederst på ryggen.

4. Nei, synes faktisk det kilte innimellom.

5. Jeg anbefaler det om du er 100% sikker på at du vil dette og skjønner at det varer livet ut.

6/7. Angrer og angrer. Kanskje litt for for var kun 16 og litt av grunnen jeg gjorde det var fordi det var 'in'. Skulle valgt et annet motiv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, jeg har ikke tatovering. Jeg kjenner flere som tok en sånn i attenårs-alderen og som angrer bittert. Jeg kjenner også ei jente som har en av et kinesisk tegn hun ikke vet hva betyr engang...

Selv kunne jeg aldri tenke meg å ta tatovering, jeg syns ikke det passer til meg. Men jeg har sett mange flotte jenter med kule motiver som virkelig passer. Jeg syns tatovering kan være skikkelig fint på enkelte, men jeg syns at de som vurderer å ta en "motetatovering" burde tenke seg om en gang til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...