AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Jeg skal pusse opp kjøkkenet vårt selv, på nyåret. Det blir en oppussing på budsjett, dvs enkle og billige grep. Jeg har ca 4 dager til rådighet (da ungene er i bhg/skole halve dagen) og jeg har fri. Det som skal gjøres: male alle skap/fronter pusse og olje kjøkkenbenken monterer ny spring/kran pusse/polere vaskeservanten fjerne fliser på vegg ved vask og ovn, sette opp nye spruteplater (rundt 2 m til sammen) male alle vegger male gammel hylle på vegg Hva ville dere begynt med? Og i hvilken rekkefølge fortsatt? Har jeg nok tid tror dere? Anonymkode: 426cf...bf3
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #2 Skrevet 30. desember 2018 Begynn med å fjerne flisene og pusse under. Det blir mye rot og støv som uansett må vaskes av alle de andre overflatene. Anonymkode: 94b0d...4b5 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 Hadde begynt å pakke vekk alt i skapene. Fjernet fliser og fått pusset opp under. Tatt grundig vask av vegger og tak før maling. Vasket og slipt skuffefronter og skapfronter. Så malt de, sammen med hylla. Går ut ifra at du ikke står på kjøkkenet for å gjøre dette. Polert vasken. Pusset og oljet benken. Satt opp spruteplater. Montert ny kran. Satt inn igjen skuffer og skapfronter. Tror kanskje det blir knapp tid med 4 dager, men det kommer an på hvor stort kjøkkenet er og hvor mye skuffer og skap du har. Anonymkode: c7669...f88 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 Takk for svarene. Ja jeg er redd det blir litt knapp tid, men får bare sette i gang og begynne, hvis ikke får vi aldri gjort noe. Aldri tid med små unger i hus. Får gjøre stille arbeid om kveldene etter ungene er lagt. Kjøkkenet er ikke spes stort, vil tippe ca 8 kvadratmeter. Anonymkode: 426cf...bf3
Mokkilokki Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svarene. Ja jeg er redd det blir litt knapp tid, men får bare sette i gang og begynne, hvis ikke får vi aldri gjort noe. Aldri tid med små unger i hus. Får gjøre stille arbeid om kveldene etter ungene er lagt. Kjøkkenet er ikke spes stort, vil tippe ca 8 kvadratmeter. Anonymkode: 426cf...bf3 4 dager er altfor lite hvis du først skal pusse ned alle skapene, grunne og male to strøk + alt det andre. Det sier seg nesten selv.
Zienna Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Du bør starte med fjerning av fliser. Men hva om du i stedet legger flisdekor oppå de flisene du allerede har? https://www.frisktpust.no/collections/flisdekor/products/flisdekor-klistremerker-til-flis-i-marokkansk-design-15x15cm-20x20cm Søk på "flisdekor", så finner du mange forslag til en billig penge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå