AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Jeg syns det er så vanskelig å "lande" på noe. Jeg har ikke noe pynt som har gått i arv da både foreldrene og besteforeldrene mine lever, ei heller har jeg vel særlig lyst til å pynte huset med gamle dorullnisser og juletrepynt laget av ispinner... Vurderer serien til Villeroy & Bosch; kjøpe 2-3 ting hvert år. Det er jo dyre saker, som både er tradisjonelle og flotte og som kan gå i arv med tiden... Hvordan tenker dere? Anonymkode: 978ba...1fc
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Har gjort det samme, jeg har nå endel Hadeland julepynt Anonymkode: 1f8aa...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 Har ikke holdt meg til en serie/type. Her er altslags... ting ungene har laget osv..Men prøver å gruppere det litt etter samme stil, så det ikke ser helt crazy ut. Har julekrybbe fra willow tree, veldig enkel og tidløs. Står alltid for seg selv. Så har jeg endel pynt fra et merke som heter Sia. Tror ikke det selges lenger dessverre, mye koselig pynt hadde dem, både jul og påske etc.. Jeg har samme pynten som da jeg etablerte meg for mange år siden. Jeg vil ikke bytte ut noe. Det skal være likt hver jul.. hender jeg kjøper noe nytt et år hvis jeg faller veldig for noe. Men det gamle er alltid med. På treet henger alt mulig rart og slik skal det være.🥰 Anonymkode: 2353c...cf9 4
Hverdagsfrue Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Har ikke valgt en serie, men har valgt farger og hvilken stil jeg holder meg til. Klassisk amerikansk, og fargene rød, grønn, gull og sølv. Dorullnisser er bannlyst🤣 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 Bare lurer: hva gjør dere med dorullnissen barna kommer hjem med? Den fineste julepynten jeg har er pynt laget av mine barn- inkluderer dorullnisser! Slår både Hadeland og diverse annen eksklusiv masseprodusert julepynt. Anonymkode: 77c72...a10 9
Hverdagsfrue Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare lurer: hva gjør dere med dorullnissen barna kommer hjem med? Den fineste julepynten jeg har er pynt laget av mine barn- inkluderer dorullnisser! Slår både Hadeland og diverse annen eksklusiv masseprodusert julepynt. Anonymkode: 77c72...a10 Gir det i julegaver til besteforeldre🤣 Barn lager utrolig mye fint. Men dorullnisser, der går grensen🙈
SoWhat? Skrevet 29. desember 2018 #7 Skrevet 29. desember 2018 Har advendtstjerne,-og stake. Masse store kuler hengende i vinduer og andre steder. Og julekrybba strategisk plassert. Et lite juletre, og masse kubbelys med julemotiv. Thats it!
Brevkniven Skrevet 29. desember 2018 #8 Skrevet 29. desember 2018 (endret) Vi har alt mulig rart. Gammelt og nytt om hverandre. Vi har også en stor samling av nisser i alle varianter og de er arvet eller kjøpt i Norge eller på reise utenlands. Ellers har vi arvet et spir vi har på toppen av juletreet 🎄 og det er jeg veldig glad i. Men det er jo mye fin julepynt å få kjøpt, og jeg bruker også å kjøpe en ny "dyr" ting jeg har lyst på hvert år. Ellers synes jeg det er koselig med håndlagde ting fra unger også. Vi har også katter, så den nederste pynten på juletreet er av den billigere sorten 😂 Endret 29. desember 2018 av Brevkniven Skrivefeil 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #9 Skrevet 29. desember 2018 Vi har en blanding av alt mulig. Eldste pynten er fra 1930-tallet. Noe er kitch plastgalskap fra rundt 1970. Noe er "norsk-aktig", annet er superamerikansk. Noe er forholdsvis dyrt, annet er hjemmelaget, annet er kjøpt i billigbutikker. Vi blander alt. Dvs. vi setter det sammen i grupper som på en rar måte passer sammen. Av juletrepynt har vi to utgaver: 1 stk. vanlig juletre, med juletrelys fra 1950-tallet, og mange vakre glasskuler. Den andre utgaven er "kattesikkert": Billige led-lys fra Biltema, uknuselige kuler og filthjerter. Hva som kommer opp, bestemmes av antall katter - og type katter - vi har det aktuelle året. Anonymkode: cd71a...a47 2
Brunhilde Skrevet 29. desember 2018 #10 Skrevet 29. desember 2018 Jeg har mye hvit julepynt som jeg "pimper opp" med kuler i forskjellige farger, og så samler jeg på opphengene fra Karen Blixens jul. Jeg har også spart på de fineste tingene jeg har fått fra skole og barnehave, det er den julepynten jeg setter aller mest pris på å finne frem hvert år. Jeg hadde blitt mer lei meg om en av de ble ødelagt enn om jeg knuste all annen julepynt jeg har. De er faktisk uerstattelige, mens det meste andre kan jeg kjøpe på nytt. 1
Hjärtat Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 Jeg flyttet for meg selv for ikke så mange år siden, så holder på å bygge meg opp et brukbart sortiment. Har arvet noen julekuler og en enkel julekrybbe fra bestemor, ellers er det meste nyinnkjøpt. Jeg elsker julepynt, og vil ha mye lys, rødt og glitter. Har pynt i alle prisklasser, og elsker store nisser. Villeroy og Bosch-serien er for øvrig helt nydelig, tror jeg skal ønske meg noe derfra neste år😍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå