Professor Orm Skrevet 30. desember 2018 #21 Skrevet 30. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for hjelpen 🌹 Og går det bra å bruke Skinoren krem med solkrem oppå ute i solen? Anonymkode: d29f2...9d0 Tror skinoren er mindre irriterende enn airol, men jeg har ikke brukt den på lenge så det tør jeg ikke si sikkert. Jeg tenker at det skal gå bra. Du kan jo også snakke med legen din om å trappe ned på skinoren innen sommeren mtp at det er en stund til, evt bare bruke den én gang daglig 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #22 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, Professor Orm skrev: Tror skinoren er mindre irriterende enn airol, men jeg har ikke brukt den på lenge så det tør jeg ikke si sikkert. Jeg tenker at det skal gå bra. Du kan jo også snakke med legen din om å trappe ned på skinoren innen sommeren mtp at det er en stund til, evt bare bruke den én gang daglig Takk for hjelp og råd 🌹Jeg ønsker deg en fin søndag og et godt nytt år! Anonymkode: d29f2...9d0
Professor Orm Skrevet 30. desember 2018 #23 Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for hjelp og råd 🌹Jeg ønsker deg en fin søndag og et godt nytt år! Anonymkode: d29f2...9d0 Takk i like måte! Og lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #24 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, Professor Orm skrev: Takk i like måte! Og lykke til! Tusen takk Anonymkode: d29f2...9d0
Djungelvrål Skrevet 30. desember 2018 #25 Skrevet 30. desember 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Skinoren crem gjør talget i porene mer tyntflytende, slik at det blir slutt på tilstoppede porer. Airol setter ned talgproduksjonen. Disse cremene hjelper både mot kviser og mot tilstoppede porer, og huden blir mye finere og ren. I tillegg har Airol crem en fin tilleggseffekt ved at den reduserer rynker Men husk solkrem med høy faktor oppå skinoren crem slik jeg fikk råd om. I tillegg må man bruke solkrem med høy faktor i flere måneder etter avsluttet behandling, på den delen av huden som er behandlet med disse kremene. Anonymkode: d29f2...9d0 Jeg har lyst å prøve airol for å dempe linjer og pigmentflekker. Vil på ingen måte stoppe talgproduksjonen i huden min. Det er upraktisk med fet hud, men det er en av de tingene som gjør at jeg har så få rynker. Huden min har naturlig smøring året rundt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #26 Skrevet 30. desember 2018 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Jeg har lyst å prøve airol for å dempe linjer og pigmentflekker. Vil på ingen måte stoppe talgproduksjonen i huden min. Det er upraktisk med fet hud, men det er en av de tingene som gjør at jeg har så få rynker. Huden min har naturlig smøring året rundt. Talgpproduksjonen blir ikke stoppet av Airol. talgprodusksjonen reduseres, og den reduseres kun mens man bruker Airol. Etter en stund uten Airol, vil talgproduksjonen være som før. Det er ved disse tablettkurene som hudleger skriver ut ved sterke acne-plager at man risikerer at huden blir permanent tørr (grunnet at talgkjertlene permanent nedsetter talgproduksjonen resten av livet, hvis jeg har fortstått rett). Anonymkode: d29f2...9d0 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #27 Skrevet 30. desember 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, her står det dette angående Airol: "Denne medisinen kan øke følsomheten for sollys, vind og kulde. Unngå langvarig eksponering for sol og solarium. Bruk beskyttende klær og bruk en effektiv solkrem. "https://www.laserlegene.no/hudpleie/airol-krem-tretinoin/ Anonymkode: d29f2...9d0 Fra linken over "Hos pasienter med akne, vil nye celler erstatte celler av eksisterende kviser og rask omsetning av celler hindrer nye kviserutbrudd. Hos pasienter med solskadet hud, vil hudforbedringer synes i løpet av de første 3 til 4 uker. Brune flekker begynner å falme etter seks til åtte uker. Rynker reduseres eller forsvinne etter tre til seks måneder. " Jeg gleder meg til resultatene begynner å vises Anonymkode: d29f2...9d0
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #28 Skrevet 30. desember 2018 "Antall cellelag vil bli redusert." Er dette noe av det samme som skjer med huden ved diverse andre hudbehandlinger som laserbehandling og behandling med sterke syrer? Anonymkode: d29f2...9d0
Sokkar Skrevet 31. desember 2018 #29 Skrevet 31. desember 2018 13 timer siden, Peonjenta skrev: Jeg har lyst å prøve airol for å dempe linjer og pigmentflekker. Vil på ingen måte stoppe talgproduksjonen i huden min. Det er upraktisk med fet hud, men det er en av de tingene som gjør at jeg har så få rynker. Huden min har naturlig smøring året rundt. Men Airol får celledelinga til å gå fortare, noko som aukar kollagenet og kan derfor fjerne tidligare rynker, pigmentflekker, små arr osv. Derfor ein genial rynkekrem. Eg har også feit hud, og har derfor ikkje fått ekstrem flassing. Eg renser ansiktet kvar morgon, så brukar eg No7 intense advance serum og nattkrem/dagkrem (vekselvis etter korleis været og huda er). Kvar kveld tek eg Airol i heile ansiktet. Grunna min feite hud kunne eg starte med Airol nesten kvar dag frå begynnelsen utan problem, - men eg hadde i tillegg gått på epiduo i eit halvt år så huda var litt herja frå før. Kvisene mine kom etter hormonspiralen, og den brukar eg endå. Så eg får framleis kviser, men ikkje like mykje som før. Eg merkar også at eg får ein del ekstra kviser på haka, og har begynt å mistenke at skjeggoljen som typen min brukar kanskje kan forverre det området? 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #30 Skrevet 2. januar 2019 En lege skrev om Airol: Hvis du er flink med solbeskyttelse vil man også kunne bruke A-vitaminsyre om sommeren. Det holder med SPF 15 om vinteren, og helst 30 når det er mye sol. https://www.lommelegen.no/hud/legesvar/fine-linjer-og-rynker/69024163 Anonymkode: d29f2...9d0
Djungelvrål Skrevet 2. januar 2019 #31 Skrevet 2. januar 2019 På 31.12.2018 den 11.38, Sokkar skrev: Men Airol får celledelinga til å gå fortare, noko som aukar kollagenet og kan derfor fjerne tidligare rynker, pigmentflekker, små arr osv. Derfor ein genial rynkekrem. Eg har også feit hud, og har derfor ikkje fått ekstrem flassing. Eg renser ansiktet kvar morgon, så brukar eg No7 intense advance serum og nattkrem/dagkrem (vekselvis etter korleis været og huda er). Kvar kveld tek eg Airol i heile ansiktet. Grunna min feite hud kunne eg starte med Airol nesten kvar dag frå begynnelsen utan problem, - men eg hadde i tillegg gått på epiduo i eit halvt år så huda var litt herja frå før. Kvisene mine kom etter hormonspiralen, og den brukar eg endå. Så eg får framleis kviser, men ikkje like mykje som før. Eg merkar også at eg får ein del ekstra kviser på haka, og har begynt å mistenke at skjeggoljen som typen min brukar kanskje kan forverre det området? Brukte en ganske sterk retinolkrem fra Vichy engang, den er ikke i salg nå. Brukte jeg den for ofte fikk jeg røde kviselignende prikker i ansiktet. Men gikk bra om jeg brukte den 2 ganger i uka. Håper ikke det skjer med Airol. Hvor lang tid i forveien må man slutte før man soler seg??
Sokkar Skrevet 3. januar 2019 #32 Skrevet 3. januar 2019 13 timer siden, Peonjenta skrev: Brukte en ganske sterk retinolkrem fra Vichy engang, den er ikke i salg nå. Brukte jeg den for ofte fikk jeg røde kviselignende prikker i ansiktet. Men gikk bra om jeg brukte den 2 ganger i uka. Håper ikke det skjer med Airol. Hvor lang tid i forveien må man slutte før man soler seg?? Eg fekk litt ekstra kviser i begynnelsen av Airol då, men dei forsvinner fort igjen Tja... det er generelt lurt å bruke høg solfaktor på Airol. Bur du i den delen av landet som har mykje sol, trur eg ei vekes tid? Det var iallefall ei veke eg måtte vente før eg kunne få lasernehandling på kvisearr:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå