Gå til innhold

Behandling med Airol krem på natt og Skinoren krem på dagtid. Solkrem oppå skinoren krem eller under skinoren krem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Behandling med Airol krem på natt og Skinoren krem på dagtid. Solkrem oppå skinoren krem eller under skinoren krem?
På forhånd takk for hjelpen 🌹

Anonymkode: d29f2...9d0

Skrevet

Skinoren bleker også huden, ha masse solkrem etter at den har sunket inn i huden. Helst ikke sitt med ansiktet rett i sola med skinoren på, uansett om det er solkrem over eller ikke. 

Anonymkode: a3d50...2bb

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skinoren bleker også huden, ha masse solkrem etter at den har sunket inn i huden. Helst ikke sitt med ansiktet rett i sola med skinoren på, uansett om det er solkrem over eller ikke. 

Takk for hjelpen! 🌹

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for hjelpen! 🌹

Bare hyggelig, brukte den selv veldig lenge, så lenge du kliner godt med solkrem over går det bra. 

• Liker 1
Skrevet

Bare hyggelig, brukte den selv veldig lenge, så lenge du kliner godt med solkrem over går det bra. 

Tusen takk 🌹 Kan jeg vente med å bruke solkrem til det blir sterkere sol ute  (i mars) eller bør jeg bruke solkrem utendørs allerede nå i desember?

Skrevet

Tusen takk 🌹 Kan jeg vente med å bruke solkrem til det blir sterkere sol ute  (i mars) eller bør jeg bruke solkrem utendørs allerede nå i desember?

Skrevet

Etter få dagers bruk merker jeg allerede at huden min har blitt mye bedre. Renere hud, lavere talgproduksjon, færre tilstoppede porer :) 

Skrevet

Skarp vintersol kan svi godt, så hvis værmeldingen sier minusgrader og sol som reflekterer i snøen, så ta på solkrem ja. Skinoren fungerer veldig bra, men det gjør huden utsatt og sår, så bare pass godt på den så går det bra. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skarp vintersol kan svi godt, så hvis værmeldingen sier minusgrader og sol som reflekterer i snøen, så ta på solkrem ja. Skinoren fungerer veldig bra, men det gjør huden utsatt og sår, så bare pass godt på den så går det bra. 

Takk for råd! :) Da skal jeg ha solkremen stående klar og få inn rutine på å smøre meg før jeg går ut.

Skrevet (endret)

Hva koster Airol?  Er det lett å få den av legen?  Flasser man i starten?

Endret av Peonjenta
Skrevet
Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Hva koster kremen?  Er det lett å få den av legen?  Flasser man i starten?

Den koster ikke veldig mye (tror det var ca kr 100,- pr tube både for skinoren crem og for Airol crem).

Ja det var lett å få av fastlegen. For å få resept på Airol må fastlegen skrive en spesialsøknad sammen med reseptbestillingen.
Jeg flasser kun litt. Begge tubene er veldig drøye. Man skal kun bruke en svært liten mengde pr gang.

Huden bør renses med en mild hudrens (feks denne som jeg fikk anbefalt på apotek La Roche-Posay Effaclar https://www.komplettapotek.no/product/861142/ansiktspleie/renseprodukter/la-roche-posay-effaclar?gclid=EAIaIQobChMIyf6b7KzG3wIVVaqaCh32GglrEAYYASABEgK8ifD_BwE# ) på morgenen når man skal ha bort Airolen, og på kvelden når man skal ha bort skinorenen, før man påfører den andre kremen.

Jeg spurte spesielt etter en hudrens som kan kombineres med disse to salvene, da det er viktig at hudrensen ikke inneholder et visst stoff som jeg ikke husker hva er. Men nevnte  hudrens er godkjent :) )

Skrevet
12 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hva koster kremen?  Er det lett å få den av legen?  Flasser man i starten?

Skinoren crem gjør talget i porene mer tyntflytende, slik at det blir slutt på tilstoppede porer. Airol setter ned talgproduksjonen.

Disse cremene hjelper både mot kviser og mot tilstoppede porer, og huden blir mye finere og ren. I tillegg har Airol crem en fin tilleggseffekt ved at den reduserer rynker :) Men husk solkrem med høy faktor oppå skinoren crem slik jeg fikk råd om. I tillegg må man bruke solkrem med høy faktor i  flere måneder etter avsluttet behandling, på den delen av huden som er behandlet med disse kremene.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i Norge? Da skal du ikke bruke solkrem i kombinasjon med disse produktene. Hvilken hudspesialist går du til? 

Når du behandler med Skinoren og Airol så kan solkrem være direkte skadelig i tillegg, det har vel hudlegen forklart deg?

Anonymkode: a1993...4af

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i Norge? Da skal du ikke bruke solkrem i kombinasjon med disse produktene. Hvilken hudspesialist går du til? 

Når du behandler med Skinoren og Airol så kan solkrem være direkte skadelig i tillegg, det har vel hudlegen forklart deg?

Anonymkode: a1993...4af

Takk for svar! 🌹 Ja, jeg bor i Norge. Hvorfor kan solkrem være direkte skadelig? Hvordan skal jeg beskytte huden mot sol hvis jeg ikke bruker solkrem?

Skrevet

Tull. Det er veldig viktig med solkrem året rundt når man bruker airol. (Kjenner ikke til skinoren).

Anonymkode: 15696...d82

• Liker 3
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Det er veldig viktig med solkrem året rundt når man bruker airol. (Kjenner ikke til skinoren).

Takk for svar! 🌹

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, her står det dette angående Airol: "Denne medisinen kan øke følsomheten for sollys, vind og kulde. Unngå langvarig eksponering for sol og solarium. Bruk beskyttende klær og bruk en effektiv solkrem. "https://www.laserlegene.no/hudpleie/airol-krem-tretinoin/

• Liker 1
Skrevet

Info om Airol  også her 

Hei @Professor Orm  🌹 Du skrev i tråden i linken at du ikke bruker Airol om sommeren. Bør man helst ikke bruke Airol om sommeren?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei @Professor Orm  🌹 Du skrev i tråden i linken at du ikke bruker Airol om sommeren. Bør man helst ikke bruke Airol om sommeren?

Jeg tenker at hvis du har tenkt til å sole ansiktet så bør du la være å bruke om sommeren. Mulig jeg kommer til å bruke den i sommer, men da skal jeg også være ekstremt nøye mtp å unngå solen. Det blir 50+ og skyggen for min del :)

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Professor Orm skrev:

Jeg tenker at hvis du har tenkt til å sole ansiktet så bør du la være å bruke om sommeren. Mulig jeg kommer til å bruke den i sommer, men da skal jeg også være ekstremt nøye mtp å unngå solen. Det blir 50+ og skyggen for min del :)

Tusen takk for hjelpen 🌹 Og går det bra å bruke Skinoren krem med solkrem oppå ute i solen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...