Gå til innhold

Asfalt eller stein i innkjørselen?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Mannen min og jeg diskuterer om vi skal har asfalt eller beleggningsstein i innkjørselen. Vi klarer ikke å bli enige hverken med oss selv eller hverandre. Syns at "alle" har stein, og så syns jeg at asfalt kan være litt kjedlig!?!

Hva syns dere??? :roll:

Skrevet

Med asfalt ser det jo veldig "ryddig" ut. Men kanskje litt kjedelig som du sa. Men det er jo mye man kan pynte med! Men kommer jo også helt an på hvordan det ser ut hos deg!

Gjest Anonymous
Skrevet

Huset er bygd i gammeldags stil, og med stor hage med dessverre alt for mange bedd. Jeg syns det er pent med stein, men for noia med tanken på alt som vokser opp i mellom steinene etter noen år. (for det gjør det uansett grunnarbeid) og så tar det så lang tid å legge steinen.

Asfalt er nok kjedelig, men lett å holde rent da. Og så er det gjort på en dag å få lagt det.........

Huff, dette er ikke enkelt.

Skrevet

Sant sant.. Tror jeg hadde gått for asfalt. Vi har heller i gården her hos oss og det vokser MYE opp mellom de. Så hvis en vil slippe all den lukingen så er vel asfalt det beste ja!

Skrevet

Asfalt er fint, men vær OBS på at ugress (særlig løvetann) lett kommer gjennom asfalten også.

Vær nøye med grunnarbeidet, så er asfalt supert og vedlikeholdsfritt.

Skrevet

Vi er i ferd med å fjerne asfalten og legge stein.

Skrevet

Ville aldri lagt asfalt. Kaldt og upersonlig synes jeg.

Vi har grus og er veldig fornyd med det.

Står valget mellom stener og asfalt hadde jeg lett valgt stener/heller.

Skrevet

Det går visst an å få asfalt i forskjellige farger...

Skrevet

Til et hus i gammeldags stil, ville jeg definitivt gått for stein.

Gjest Leola
Skrevet

Det går jo litt på pris og.

Å få lagt steiner er veldig kostbart - asfalt kommer på 1/10 av prisen.

Til moderne hus synes jeg det er finest med asfalt. Det er dessuten nesten vedlikeholdsfritt. Spyles en gang i året - holder seg bra.

Når det gjelder et hus i gammel stil så tror jeg at jeg ville gått for steiner - brostein er veldig fint.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Til et hus i gammel stil, ville jeg valgt stein. Hvis du ikke gidder å luke, så kan du jo spraye med Roundup.

Skrevet

Det er mer arbeide å legge stein, men så utrolig mye finere!

Gjest LoisLane
Skrevet

Enig i at stein absolutt er finest. Svigermor har gammel asfalt, og det er i alle fall ikke pent. Det varer ikke evig, det heller.

Skrevet

Syns det er viktig å tenke praktisk også..asfalt er jo veldig lett å holde pen! Fins jo store forskjeller innom asfalt også da. La ny asfalt utenfor jobben for et år siden, den er lys i farge og ikke særlig pen... mørk asfalt deimot syns jeg kan se rent og ryddig ut.

Men, det er jo vanskelig å si hva som passer deres hus og hage best.

Vi har også et eldre hus, men her vil asfalt passe bra likevel, fordi vi har en lang og bred oppkjørsel med grønt på begge sider.

Gjest Anonymous
Skrevet
Syns det er viktig å tenke praktisk også..asfalt er jo veldig lett å holde pen! Fins jo store forskjeller innom asfalt også da. La ny asfalt utenfor jobben for et år siden, den er lys i farge og ikke særlig pen... mørk asfalt deimot syns jeg kan se rent og ryddig ut.

Men, det er jo vanskelig å si hva som passer deres hus og hage best.

Vi har også et eldre hus, men her vil asfalt passe bra likevel, fordi vi har en lang og bred oppkjørsel med grønt på begge sider.

Det er nettopp det vi også har. Tomta vår er lang og smal, og innkjørselen er ca 20 m lang og 5 m brei.....

Her var det mange for og i mot, og jeg har ikke blitt mer enig med meg selv :hoho:

Gjest Anonymous
Skrevet

Noe jeg har sett som er ganske fint, er å legge et par rader med stein på hver side og asfaltere inntil.

Skrevet

Vi har brosteiner hos oss, og har lite problem med ugress. Vi spyler steinene med høytrykkspyler for å få vekk møkk, og da forsvinner mesteparten av ugresset også

Skrevet

Stein er tusen ganger lettere å vedlikeholde, asfalt er i tillegg mykt og ødelegges lett av f.eks. noe så enkelt som å jekke opp en bil i oppkjørselen. Bilen setter uansett spor i bakken etter noen år, bare ved å stå der.

Asfalt kan for all del se fint ut, har ingen motforestillinger om det, men jeg foretrekker god stein.

Gjest M@j@ - ikke innlogget
Skrevet

Hvis du er flink og høytrykkspyler belegningsstein/heller et par ganger i året og legger på ny fugesand, skal du ikke ha problemer med ugress.

Vi la belegningsstein i fjor sommer og synes at det er mye penere enn asfalt.

Man kan fint legge selv og sparer veldig mye penger på dette. Det er bare en del jobb, spesielt grunnarbeidet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...