AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Hvilke rød eller hvitviner, er gode som koseviner ? Anonymkode: 7e43e...cbd
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #3 Skrevet 30. desember 2018 Det spørs jo helt hva du liker. Skal det være tørre hvitviner f.eks? Noen druetyper du liker godt? Mye fylde eller lite? Sukkerinnhold? Prisklasse? Anonymkode: e966a...8bd 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #4 Skrevet 30. desember 2018 Det kommer jo helt an på hva du liker. Selv kjøper jeg enten Falling feather rødvin, eller en enkel riesling hvitvin. Anonymkode: 70fbe...1ee 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #5 Skrevet 30. desember 2018 Vet ikke helt hva jeg liker, har nesten ikke smakt vin.. Anonymkode: 7e43e...cbd
ValarMorghulis Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 Da må du nesten bare prøve litt forskjellig. Markus Molitor riesling var en av de første vinene jeg begynte å drikke. Den er litt tørr, men liker smaken godt. Falling feather er, som nevnt, en veldig lett rødvin å starte med. Vil anbefale deg å spørre om tips på vinmonopolet, har bare gode erfaringer med vinene de har foreslått til meg.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 Personlig syns jeg falling feather er grusom, men jeg vet at den er populær i Norge, og at smaken min kanskje er for ...tja raffinert i mangel av bedre ord. Ts jeg anbefaler deg å spørre på polet, der jobber det folk som kan sakene sine og helt sikkert kan finne noe du liker. Personlig er jeg glad i italiensk rødvin med lite sukkerinnhold, gjerne med mye fylde og snerp, som ikke nødvendigvis er så nybegynnervennlig. Kanskje denne kan være noe for deg? https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Italia/Villa-Borghetti-Bardolino-Classico-2017/p/3357501 Lett og frisk med en del sukker, og ikke for dyr om du ikke liker den? Når deg gjelder hvitvin vil jeg helst ha svært tørre hvitviner, men jeg vet at kollegene mine som liker søte koseviner elsker denne https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land/Tyskland/Moselland-Ars-Vitis-Riesling-2017/p/4530901 (den er veldig søt). Riesling kan uansett være et godt nybegynnervalg, ser en over også foreslår det. Anonymkode: e966a...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå