AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Mannen min og jeg har vært sammen i 11 år ,gift i 5. Forholdet med svigerfamilien utviklet seg fort i negativ retning. Jeg er en som gjerne sier hva jeg mener, ikke negativt, men jeg er åpen. Jeg sier f eks "Beklager at jeg var litt stille idag,men jeg klarer ikke snakke med så mange til stede, jeg håper det er greit ". De har ikke tatt hensyn til dette , men begynt å kalde meg steinansikt. Jeg skriver under noen eks som er grunnen til mitt innlegg, ting de har utalt: - Vi mistet ett barn under graviditeten, svigermor mente det var min feil fordi jeg stresset. Og maste på mannen to uker etterpå om jeg var gravid igjen (?). -Mannen min mistet jobben av ugyldige grunner ,svigermor mener det er min feil, fordi hun mener jeg har urealistiske krav til henting i bhg , og at jeg visste han ville miste jobben om jeg forventet at han hjelp til med baby på nettene, fordi da var han trøtt på jobben. - Mannen og broren har problemer og droppet kontakt, familien er derfor splittet , med oss som må komme alene på besøk i bursdager fordi han får komme. Samme med bryllup og dåp. Begravelser er jeg spent på når den tid kommer. Og det er min feil ifølge svigermor at familien er splittet. Selv om det er mannen min og broren brudd,fordi han har blitt mobbet av han gjennom hele oppveksten. Riktignok mente broren at jeg ikke var bra, og at vi aldri burde få barn. Fordi han kjenner eksen min sin familie. Eksen min var psykisk syk, og broren til mannen tror også det er min feil. - Når vi fikk barn i sommer så lovte svigermor å passe storesøsteren, når jeg ble innlagt på fødeavdelingen så avlyste svigermor passer fordi hun fikk mulighet for ekstra-vakt med overtidsbetaling. Vi måtte da ordne pass spontant til storesøster (henting i bhg). Ellers kunne ikke mannen blitt med på fødselen. Hun bakte en kringle til oss , som plaster på såret siden hun ikke overholdt avtalen. - Når storesøster skal dit så avlyser hun gjerne samme dag, en gang hadde vi bestilt tur og skulle bort i helgen på spa. - Under dåpen lovte hun å hjelpe, det gjorde hun ikke. Hun satt på en stol og satt der hele selskapet,jeg konfronterte henne , hun reagerte med gråt og ville ta livet sitt. Og ringte svigerinne som ringte oss opp og kjeftet. - Nå i jula spurte jeg om barna kunne ønske seg togbane, og at vi kunne droppe gave til oss voksne, så de kunne få noe de kunne leke med sammen. Jeg lurte også på en del annet rundt jul, f eks hva vi skulle ha med , og jeg snakket en del om hva jeg kunne lage osv. Etter julaften fikk jeg melding om at hun var lei av meg, og at jeg skulle kontrollere alt. - Når storesøster på 4 år overnattet matet hun henne med skje, og var med henne inn på do hver gang hun skulle på do. Jeg sa det ikke er nødvendig , og hun mente jeg ødela hennes glede med å være bestemor. - Hun påstår at foreldrene mine overser henne på butikken. Jeg er så sliten! Jeg blir psykisk syk av dem , jeg klarer ikke gi opp håpet om en normal familie relasjon. Anonymkode: 6ae8f...e3e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Hvor er mannen din? Du nevner han knapt her. Svigers er litt sære til tider. Men de gangene de er urimelige smeller mannen min skikkelig, og med en gang. Har for han alltid vært uakseptabelt at det sies noe negativt om meg. Og vi har alltid en felles front. Har ført til at forholdet er ganske godt tross alt. Så ville startet med å stille krav på hjemmebane. Anonymkode: 076c8...7d5 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 Still krav til mannen og slutt å stol på at hun holder løfter. Anonymkode: 33639...e35 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Jeg hadde holdt kontakten til ett minimum. Ellers er det opp til mannen din. Støtter han deg? Anonymkode: fb12f...b4b 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 Mannen min ringer, eller reiser dit, men da fører det til trusler fra hennes side,om å kontakte barnevernet om hun ikke får se barna. Også får mannen telefoner fra søsteren sin om at han er syk som velger meg foran mammaen. "En dame foran din mor". Anonymkode: 6ae8f...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min ringer, eller reiser dit, men da fører det til trusler fra hennes side,om å kontakte barnevernet om hun ikke får se barna. Også får mannen telefoner fra søsteren sin om at han er syk som velger meg foran mammaen. "En dame foran din mor". Anonymkode: 6ae8f...e3e Hu kan jo true med barnevernet så mye hun bare ønsker. Men barnevernet kommer ikke til å gjøre noe med det så fremt dere faktisk har deres på det tørre. Hadde min mor hold på sånn så hadde det tilta for meg. At mannen din ikke har eksplodert for lenge siden undrer meg. Hold kontakten til et minimum å slutt å stol på at hun holder avtaler, for det gjør hun jo tydeligvis ikke. Anonymkode: 21809...1ec 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #7 Skrevet 29. desember 2018 Ja , vi burde redusere, men så sender jeg bilder og prøver å få henne til å ta kontakt for barnas skyld. De har på en måte makt over meg Anonymkode: 8bc99...f01
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #8 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja , vi burde redusere, men så sender jeg bilder og prøver å få henne til å ta kontakt for barnas skyld. De har på en måte makt over meg Anonymkode: 8bc99...f01 Ja men da så Anonymkode: 21809...1ec 11
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #9 Skrevet 29. desember 2018 Mannen sier at om han ringer dem så er det over med kontakten, fordi han ikke vil klare å holde seg saklig. Anonymkode: 6ae8f...e3e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #10 Skrevet 29. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen sier at om han ringer dem så er det over med kontakten, fordi han ikke vil klare å holde seg saklig. Anonymkode: 6ae8f...e3e SÅ LA HAN GJØRE DET!! Anonymkode: 9f81e...9d0 10
kisskissbangbang Skrevet 29. desember 2018 #11 Skrevet 29. desember 2018 Slutt med sånn martyr-oppførsel. Sett foten ned, eller ikke, og stå for det. Du har ansvar for din psykiske helse, det kan du ikke legge på svigerfamilien. 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #12 Skrevet 29. desember 2018 12 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Slutt med sånn martyr-oppførsel. Sett foten ned, eller ikke, og stå for det. Du har ansvar for din psykiske helse, det kan du ikke legge på svigerfamilien. Det er jeg enig med deg i , det er likevel hva jeg føler. Jeg føler kanskje står sammen om å knekke meg. Jeg er redd utfallet. Anonymkode: 6ae8f...e3e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #13 Skrevet 29. desember 2018 Hun har rett i noe: du har ingen ting med om hun ønsker å følge fireåringen på do for eksempel, eller å bestemme over julegaver. Og med hele denne forhistorien (du har vel skrevet langt og mye om disse forholdene før), det er da bare å holde kontakten til et minimum? Ingen barn tar skade av å ha ‘litt’ perifere besteforeldre og onkler man kanskje treffer i bursdager og familieselskap i julen. Du kan ikke sende fireåringen din på ovetnatting eller be om hjelp i dåp, bo i nærheten, jobbe samme sted og etterpå klage over at dere har for mye kontakt. Du kan ikke endre dem, kun deg selv. Flytt lengre unna, og slutt å forvente noevsom helst fra dem. Anonymkode: 04590...295 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #14 Skrevet 29. desember 2018 Er det du som har skrevet om forholdet mellom din mann og svoger tidligere? I såfall, kutt kontakten. Du har ikke godt av dette. Anonymkode: 83e8c...190 6
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #15 Skrevet 29. desember 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det du som har skrevet om forholdet mellom din mann og svoger tidligere? I såfall, kutt kontakten. Du har ikke godt av dette. Anonymkode: 83e8c...190 Innlegget med mannen som ikke ønsker gjenopprette kontakt? Ja. Anonymkode: 8bc99...f01 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #16 Skrevet 29. desember 2018 Men hvorfor ha kontakt med svigerfamilie i det hele tatt? Det der har jeg aldri skjønt. Er mannen sin familie, la han takle de. Anonymkode: 01e4d...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #17 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor ha kontakt med svigerfamilie i det hele tatt? Det der har jeg aldri skjønt. Er mannen sin familie, la han takle de. Anonymkode: 01e4d...bc4 Ensomt uten familie... Er fint du kan tenke som du gjør, er en styrke, men jeg klarer ikke tenke slik. Jeg tenker at det vil bli bra, og at vi har det litt koselig av og til. Jeg vil jo ikke flytte herfra, vi har jo alt annet her, jeg vil ikke tenke at vi må det for å kunne ha vårt på det rene heller. Anonymkode: 8bc99...f01
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #18 Skrevet 29. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Innlegget med mannen som ikke ønsker gjenopprette kontakt? Ja. Anonymkode: 8bc99...f01 Da anbefaler jeg deg å bryte all kontakt. Du har ikke godt av dette. Anonymkode: 83e8c...190 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #19 Skrevet 29. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ensomt uten familie... Er fint du kan tenke som du gjør, er en styrke, men jeg klarer ikke tenke slik. Jeg tenker at det vil bli bra, og at vi har det litt koselig av og til. Jeg vil jo ikke flytte herfra, vi har jo alt annet her, jeg vil ikke tenke at vi må det for å kunne ha vårt på det rene heller. Anonymkode: 8bc99...f01 Hvor er din familie da? Siden du sa at dine svigerforeldre møter de på butikken. Jeg tenker at når noen får deg til å føle deg så elendig så er det ikke verdt det å ha kontakt. De virker jo ikke helt normale. Anonymkode: 01e4d...bc4 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #20 Skrevet 29. desember 2018 Herlighet.. dama er jo skadelig for barna. Hadde gitt klar og tydelig beskjed om at enten så skjerper hun seg, eller så kan hun glemme meg og barna. Hadde også lagt til at hun kan ringe barnevernet til krampa tar henne. Her må du sette hardt mot hardt. Vil du heller bli dårlig psykisk som vil gå utover barna og forholdet, eller kjenne på ensomhet? Hva er verst? Skylder på deg for at mannen mister jobben og truer med å ta sitt eget liv fordi hun blir konfrontert. Høres ikke ut som noe barna har godt av. Anonymkode: c08f3...d90 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå