Gå til innhold

Vask av sofatrekk til IKEAs Ekeskog

Brud23

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om det er noen der ute som har prøvd å vaske sofatrekket til Ekeskog? (fløyelstoff). Jeg så på vaskeforklaring, og der stod det:

Do not wash

Do not tumble dry...etc

Er det ingen andre måter enn å sende trekkene inn på rens? Eller er det bare å vaske de på et skånsomt program? :roll:

Takknemlig for svar.

Brud23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ikke vask betyr ikke vask. Du kommer til å angre hvis du vasker det, selv på skånsomt program. Den eneste måten det vil beholde sin fasong på er hvis det blir kjemisk renst på renseri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok levere det på Rens for best resultat,ved vasking kan de bli nuppete.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på Koldbruna! Hun er proff på dette.

Proff er jeg ikke.Men jeg jobber jo på ett Vaskeri/Renseri så litt peil har jeg jo :roll:

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proff er jeg ikke.Men jeg jobber jo på ett Vaskeri/Renseri så litt peil har jeg jo :roll:

Koldbruna

hei

mangler du ikke bare litt på fagbrev a

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere noe møbelrens-tips? Møbelrens man får kjøpt å møbelforretninger? :roll:

hei

det spørs hva du mener med møbelrens hvis du mener sånn du bare skal gni på så vet jeg ikke va slags resultat, du kan og bruke maskin så som du bruker til tepper men du bruker da et håndmunnstykke, vi har brukt det på en salong men det var ulltrekk putetrekkene kunne da tålte maskinvask på ullvask og det ble veldig rent, vi brukte først maskin på sofaen senere brukte vi bare maskin på ryggene som satt fast, putene vasket vi, vi så at putene ble rene mønstret (de var stripete) kom vledig fram det ble veldig rene ryggene ble ikke så rene de ble gråe i forhold, maskina spyler rensemiddel inn i stoffet og suger det ut igjen som på tepper jeg syns ikke det ble bra her på binders kan du låne maskin uten og betale for det har det pleid og være dersom du kjøper rensemiddel der, vi ødela ofgså noe nips av messing som ble svartprikkete av spruten fra maskinen det gikk lang tid for og få pusset det av igjen jeg syns dere må være forsiktige

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...